  • Data: 2011-06-19 13:25:00
    Temat: Re: Filtr UV do lustrzanki
    Od: Marek <2...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Lukasz:

    > Warto się zaopatrzyć czy też nie?

    Jeśli będziesz swój sprzęt hołubił i zawsze używał dekielka na
    obiektyw, to nadal pozostaniesz rozdarty między szkołą falenicką i
    otwocką. Ale jeśli nie celebrujesz fotografii, tylko robisz ją przy
    okazji innej aktywności, a dekielek gubisz już w pierwszym tygodniu
    użytkowania nowego obiektywu, to potraktuj filtr UV jak osłonę
    przedniej soczewki obiektywu.
    Dopóki używałem tego filtra, miałem czystą soczewkę, choć mój sprzęt
    jest używany w bardzo niezdrowych dla niego warunkach. Niestety, filtr
    UV zatarł się gwintem na styku z polaryzacyjnym i musiałem zdjąć oba.
    Zanim znalazłem sposób na oddzielenie filtrów od siebie bez ich
    niszczenia, zdążyłem porysować napyloną na niej powłokę
    antyrefleksyjną.

    > w filtr polaryzacyjny warto się
    > zaopatrzyć?

    Warto. Wiele efektów możesz osiągnąć w postedycji. Szczególnie jeśli
    zapisujesz obraz w formacie RAW. Ale trudno uzyskać efekt, jaki daje
    "polar". A ten nieraz bywa przydatny nawet w amatorskiej fotografii
    pamiątkowej :)..

    --
    Marek