    From: John Doe <p...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Filozofowanie o kartach pamięci
    Date: Mon, 16 Dec 2013 18:26:33 +0100

    > Zaraz, zaraz. Uważasz, że wyrób na który potrzeba więcej materiału jest
    > taniej wyprodukować ?

    Miałem na myśli ceny procesu technologicznego. Wiadomo że większy wafel
    krzemu jest droższy. Ale same maszyny do produkcji w nowym niższym procesie
    litograficznym są droższe. Historyczny wykres cen budowy FABu wskazuje że
    im FAB mniejsze tranzystory wyrabia, tym większy koszt budowy FABu.
    Tymczasem koszty budowy starszego FABu stopniowo się zwracają i można
    spuścić z ceny.
    Innymi słowy wydzje mi się, że oszczędność na mniejszym rozmiarze wafla
    powinna być(przynajmniej chwilowo) w całośći pochłonięta przez chęć
    producenta na odbicie kosztów FABu.