  • 1. Data: 2010-04-02 18:57:06
    Temat: Filmy w zwolnionym tempie na cyfrowce
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Witam!
    Szukalem troche na necie i znalazlem pare aparatow , ktory pozwalaja krecic
    po 250/400 a nawet po 1000klatek na sekunde. Niestety wciaz w dosc niskiej
    rozdzielczosci, no ale jest juz jakis progress :) Ostanio pojawil sie
    Samsung TL 350, wczesniej zainteresowaly mnie aparaty Casio, EX-F1 oraz
    EX-FH20 - 25 . Czy znacie moze jeszcze jakies inne sprzety dajace mozliwosci
    krecenia takich filmow? A moze jakies tanie kamery cyfrowe?

    pozdrawiam, st.

  • 2. Data: 2010-04-02 22:19:10
    Temat: Re: Filmy w zwolnionym tempie na cyfrowce
    Od: "Latet" <l...@n...pl>

> [...]
    > EX-FH20 - 25 . Czy znacie moze jeszcze jakies inne sprzety dajace mozliwosci
    > krecenia takich filmow? A moze jakies tanie kamery cyfrowe?

    Jak się ten Samsung TL-350 nazywa w Europie, bo tutaj go nie ma w wykazie w ogóle:
    http://www.optyczne.pl/aparaty.html

    A filmiki oferuje takie:

    Video Resolution / Frames-Per-Second
    Aspect Ratio
    Speed
    Max. Resolution

    WIDE (16:9)
    30 fps
    1920x1080

    60 fps
    1280x720

    240 fps
    608x342

    420 fps
    316x178

    1000 fps
    138x78

    STD (4:3)
    60 fps
    640x480

    240 fps
    320x240

    To, że taka funkcja (hi-speed) występuje w małej liczbie aparatów, to jeszcze tak
    bardzo nie dziwi, pewnie stanowi ona jakieś tam wyzwanie dla inżynierów.

    Natomiat pojąć nie mogę, dlaczego nie ma w aparatach filmowania z bardzo małym FPS,
    np. 10 fps, 1fps, 0.1 fps, itp. Fajne efekty można by tak osiągnąć, a przecież
    implementacja czegoś takiego nie wydaje się chyba trudna.

    A jeszcze bardziej mnie dołuje, że 99% aparatów kręci tylko w 30 fps, jakby to był
    taki straszny problem dać dodatkowo do wyboru 25 fps. Właśnie przez to kupuję
    Panasonica ZS-7 (TZ-10), bo on to akurat ma. A zależy mi na zgodności fps z systemem
    PAL.

    latet

  • 3. Data: 2010-04-03 08:03:49
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Latet" <l...@n...pl> napisał w wiadomości

[...]

    Wszystko co napisales jest prawda, tez mnie to zastanawia. Wydaje mi sie ze podejscie
    do klienta jest takie ze uznaje sie go za idiote i za duza ilosc opcji moglaby go
    przerosnac(chyba slusznie patrzac na panie i paru panow obslugujace aparat poza
    trybem auto :) , stad uboga ilosc funkcji menu. Marketing panie i tyle :-/ No ale i
    tak jest niezle bo nie spodziewalem sie wprowadzenia modeli , o tak w sumie niszowych
    funkcjach.
    A teraz taka mala anegdota, "Nie rozumiem po co tyle klatek na sekunde, przeciez da
    sie zwolnic normalny film" :)