  • 1. Data: 2010-08-04 20:04:38
    Temat: Filmy HD itp - upgrade PC
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam nastepujacego kompa:
    sempron 3000 na s939
    2GB RAM
    dyski na EIDE
    i reszta chyba bez znaczenia.

    Chciałbym zrobic upgrade pozwalajacy bez problemu ogladac na tym sprzecie
    filmy w HD i generalnie dodac troche mocy.

    Co byscie polecili?

    Wymienic procka na Athlona x2 4200 i ewentualnie dorzucic 2GB ram (koszt
    jakies 400zł)

    czy moze wymienic całą baze, kupic jakiegos nowego athlona, pamieci ddr3,
    jakas plyte obsługujaca złącza EIDE itd? (tu pewnie koszt byłby x2 czyli
    minimum 800-900 zł)?

    Jak wygladałaby zmiana zuzycia pradu w obu przypadkach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 2. Data: 2010-08-04 21:21:43
    Temat: Re: Filmy HD itp - upgrade PC
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-04 22:04, Budzik pisze:
    > Mam nastepujacego kompa:
    > sempron 3000 na s939
    > 2GB RAM
    > dyski na EIDE
    > i reszta chyba bez znaczenia.

    Za wyjątkiem karty graficznej.

    miab

  • 3. Data: 2010-08-04 22:57:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Za wyjątkiem karty graficznej.

    zintegrowana na plycie

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 4. Data: 2010-08-05 03:50:23
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-08-05 00:57, Budzik pisze:

    > zintegrowana na plycie

    To dokup taka ktora to pociagnie resztya bez znaczenia.

  • 5. Data: 2010-08-05 08:13:32
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 4 Aug 2010 22:57:09 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > zintegrowana na plycie

    Ale jaka?
    Choc jak s939 to raczej starawa - "nowe" integry nvidia czy Ati od dawna sa
    z rodziny HD, czyli x264 wspieraja sprzetowo. Sam bez najmniejszego problemu
    ogladalem na integrze nvidia 8200 filmy HD (Phenom X3 i 3GB RAM)
    Kluczem dla Ciebie jest grafika sprzetowo to wspierajaca, pytanie tylko czy
    ma sens rozbudowa? Nie piszesz czy masz zlacze AGP czy PCI-e

    --
    Mark

  • 6. Data: 2010-08-05 13:33:49
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]

    > Chciałbym zrobic upgrade pozwalajacy bez problemu ogladac na tym sprzecie
    > filmy w HD i generalnie dodac troche mocy.

    spróbuj wpierw kodek coreAVC i w nim wyłącz wszystkie polepszacze obrazu, jest szansa
    ze uciągnie bez problemu.

  • 7. Data: 2010-08-05 14:42:52
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-08-05 10:13, Mark pisze:

> [...]
    > Kluczem dla Ciebie jest grafika sprzetowo to wspierajaca, pytanie tylko czy
    > ma sens rozbudowa? Nie piszesz czy masz zlacze AGP czy PCI-e

    Sprzetowy dekoder nie wymaga super procesora w tunerach daja rade procki
    po 400Mhz i mniej.

  • 8. Data: 2010-08-05 16:24:08
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    wiadomości news:04082010.274269E5@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    >
    > Chciałbym zrobic upgrade pozwalajacy bez problemu ogladac na tym sprzecie
    > filmy w HD i generalnie dodac troche mocy.

    Wymień sam procesor, pamięci nie musisz dodawać.
    Alternatywnie sama karta grafiki, wystarczy nawet R2400, GF8400. Aczkolwiek
    to trochę upierdliwe, bo trzeba kazdy player skonfigurowac do obsługi karty
    graficznej (a nie wszystkie playery to potrafią), no i wzrośnie tylko
    wydajność filmów, a nie - jak w przypadku wymiany CPU - równiez wydajność w
    innych zadaniach.

    > Jak wygladałaby zmiana zuzycia pradu w obu przypadkach?

    Jak wymienisz CPU na energooszczędny (choć nie pamiętam juz czy na s939 była
    seria BE lub podobna, o obnizonym poborze mocy), to będzie zżerał mniej
    energii niż aktualny Sempron. Inna rzecz czy 3zł miesięcznie w tą czy w tą
    ma znaczenie.

  • 9. Data: 2010-08-05 19:23:59
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

    Do takiej konfiguracji proponuje S3 Virge. HD bedzie "hulac" jak ta lala

    Pozdro, M.

  • 10. Data: 2010-08-05 19:25:37
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

    No i jak HD to może jakaś przyzwoita karta dzwiekowa... rowniez.

    Pozdro, M.