  • 11. Data: 2011-02-24 11:53:44
    Temat: Re: Fiat panda - drążek kierowniczy
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-02-24 09:44, Endriu pisze:
    > P.S. Jeżeli tak to ci się szykuje remont maglownicy - grubszy temat - sam
    > tego nie pochytasz.....

    Czym jest remont maglownicy?
    1. wymianą drążków wewnętrznych
    2. wymianą uszczelnień zaworu obrotowego (orbitrola)
    3. wymianą uszczelnień siłownika
    4. naprawą zębów elementu odbiorczego i/lub zdawczego
    5. wymianą manszet

    4 punkt można w prosty sposób zdiagnozować poprzez regulację luzu
    międzyzębnego. Zanim się zdecyduje na "regenerację" niech spróbuje
    wymienić ten drążek, szczególnie, że widzę, że jako element łączny
    występuje przegub kulowy, który ma prawo stukać i mieć luzy.

    Do autora: sądząc po zdjęciu części domyślam się, że należy chwycić
    odpowiednim chwytakiem za wewnętrzną część przegubu i wykręcić. Być może
    jest tam na tyle miejsca, żeby użyć cienkiego, płaskiego klucza.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 12. Data: 2011-02-24 12:10:11
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 24 Lut, 11:53, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote:

> [...]
    > odpowiednim chwytakiem za wewnętrzną część przegubu i wykręcić. Być może
    > jest tam na tyle miejsca, żeby użyć cienkiego, płaskiego klucza.

    No własnie tak tez sie domyślałem, sądząc z oględzin. Oczekiwałem
    tylko jakiegoś potwierdzenia.
    Fakt, moze to być maglownica, ale postanowiłem najpierw wymienić
    właśnie drążki.

    dzieki wszystkim za odzew.

    arch

  • 13. Data: 2011-02-24 12:11:52
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 24 Lut, 09:46, "Endriu" <n...@i...pl> wrote:

    > No i czy cieknie z tego wej cia dr ka do maglownicy ?.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Endriuhttp://drendriu.ovh.org/

    Wspomaganie jest.
    Co do wycieków to nie zauważyłem nic takiego. Dlatego sądzę, że luz
    może być właśnie na przegubie drążka.

  • 14. Data: 2011-02-24 18:15:57
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    maglownica przychodzi z drazkami
    pogrzeb na allegro - nowke do punto kupowalem za ca 290

  • 15. Data: 2011-02-24 20:09:45
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > 2. wymianą uszczelnień zaworu obrotowego (orbitrola)
    > 3. wymianą uszczelnień siłownika
    > 4. naprawą zębów elementu odbiorczego i/lub zdawczego

    A tak z ciekawości, czy aby wymienić te końcowe drążki trzeba wybebeszyć
    silnik i całą maglownicę ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 16. Data: 2011-02-25 00:24:53
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    koncowki drazkow wymienia sie bez demontowania czegokolwiek innego niz kol i
    rzeczonych drazkow

  • 17. Data: 2011-02-25 16:01:56
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...
    On 24 Lut, 09:06, "Endriu" <n...@i...pl> wrote:

    > A c tam z tymi dr kami jest nie tak ?. Pierwsze s ysz aby kto wymienia
    > dr ki....

    > bo tam stuka. Tzn. wyczuwam luz w miejscu wejścia drążka do
    > maglownicy. Na końcówce drążka jest ok. Natomiast właśnie jak podniose
    > samochód i poruszam kołem prawo/lewo to słychac pukanie właśnie z
    > drążka kierowniczego.

    Sprawdź czy to na pewno puka przegub kulowy drążka czy maglownica ma luz
    osiowy. U mnie (co prawda nie w Fiacie, a Fordzie, a też na F :-))) pukało i
    okazało się, że to maglownica.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 18. Data: 2011-02-26 10:42:18
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > koncowki drazkow wymienia sie bez demontowania czegokolwiek innego niz kol
    > i rzeczonych drazkow

    Jest chyba oczywistym że nie mówię o końcówkach drążków, tylko o drążkach
    wchodzących w maglownicę ....

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/63025513ed
    3bdf14.html

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 19. Data: 2011-02-26 11:33:05
    Od: mis <m...@u...pl>

> [...]
    > 2. wymianą uszczelnień zaworu obrotowego (orbitrola)
    > 3. wymianą uszczelnień siłownika
    > 4. naprawą zębów elementu odbiorczego i/lub zdawczego

    Ktoś nam się tu popisał wiedzą ! tyle, że w Pandach jest wspomaganie
    elektryczne zbudowane zupełnie inaczej:)

    miś

  • 20. Data: 2011-02-26 20:07:29
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-02-26 11:33, mis pisze:

    > Ktoś nam się tu popisał wiedzą ! tyle, że w Pandach jest wspomaganie
    > elektryczne zbudowane zupełnie inaczej:)

    Zupełnie? To znaczy jak?
    Zamiast orbitrola jest czujnik na kolumnie kierownicy, a zamiast
    siłownika silnik elektryczny, o ile to ten typ przekładni. O silniku
    elektrycznym, występującym w innych samochodach zamiast pompy wys.
    ciśnienia, też należy pamiętać.