eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3SRe: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
  • Data: 2024-08-29 12:41:48
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Aug 2024 17:05:28 +0200, Myjk wrote:
    > Wed, 28 Aug 2024 05:50:30 -0500, ptoki
    > Większość głównie się toczy, albo wręcz stoi, a silnik napierdala.

    W miejskich korkach - owszem.

    > Akurat jak się klimę wyłączy, to można podbić sprawność na s&g,
    > bo chociaż na postoju się smród wyłączy i nie będzie jałowo
    > kotłować paliwa.

    Ale to nie jest jałowo - to jest napędzanie klimy,
    bardzo ważna funkcja w tych upałach :-)

    > Przestań bredzić, sprawność na poziomie 30-40% to jest jak silnik
    > pracuje w okolicach 3500-4000 obrotów -- kiedy w cyklu drogowym
    > masz takie obroty? Praktycznie nigdy.

    Na autostradzie?

    Ja prawie nigdy, bo mam diesla :-)

    > Nie chrzań, tylko uwzględnij że w litrze paliwa masz
    > "całe" 2,5kWh "czystej" energii z ~9kWh zawartych w litrze.
    > Czyli pozostałe 7kWh jest zużywane do jej produkcji.

    > Prąd ma 2x lepszą sprawność. Nawet ten z wungla.
    > Co wprost pokazują ceny nośników.

    Z podatkiem, czy bez? W hurcie czy w detalu?

    Prąd ma zdecydowanie lepszą sprawność, ale elektrowania węglowa już
    kiepską. A w polączeniu z kopalnią, to ciekawe jaką ...

    No chyba, żeby tak szklarnię podgrzewać. Albo miasta.
    Atomówka koło miasta ... to chyba zły pomysł ?

    > I dlatego prąd, szczególnie z OZE, jest tańszy od paliwa?
    > Pewnie znowu jakiś spisek i dokładają do tego interesu
    > żeby biedne ICE pogrzebać.

    A oczywiscie, ze spisek - patrz podatki i dotacje :-)

    > Bzdura, produkowanie paliw z zielska to jeszcze większy absurd niż kopaliny
    > i wodór. Brazylia ma "tylko 45%" z zielska, mimo koszmarnie dużych
    > przestrzeni do plantowania (rżnąc lasy) i mając cały rok na uprawę. Gdzie
    > ty niby to chcesz uprawiać w Europie, skoro nieużytków jest niewiele więcej
    > niż potrzeba do wyżywienia ludzi, a sezon wegetacji trwa najwyżej przez 8
    > miesięcy. Poza tym znowu, do przetworzenia zielska w paliwo nadal trzeba
    > dołożyć energii.

    A w USA podobno żywności marnuje się wiecej, niż zużywa ropy.

    Ale chyba w to nie wierzę..

    J.