-
21. Data: 2010-03-28 03:15:55
Temat: Re: Felgi do Focusa lub S40
Od: DoQ <p...@g...com>
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> Odzyskałem notebook. :)
Aha, czyli jednak amnestia była w Tworkach....
-
22. Data: 2010-03-28 03:42:10
Temat: Re: Felgi do Focusa lub S40
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"DoQ" homai8$va9$...@m...internetia.pl
>> Na razie piszesz pod natchnieniem jakiegoś ducha, którego nie pojmujesz.
>> Prokuratorzy opowiadali mi o tym, że świry często powołują się na ,,ducha'',
>> który im coś dyktował -- ostatnio jakiś uduchowiony zatłukł psa młotkiem
>> i tłumaczył się tym, że jakiś głos mu to podyktował... :)
> ROTFL. Nakrecasz sie na wyimaginowaną polemikę z samym sobą (polemike której JA nie
podjąłem), trujesz w kółko o jakimś
> zataczaniu, a teraz mieszasz do tego duchy. Ogarnij się bo znowu przymkną cię na
rok...
Poczytaj, zanim napiszesz -- robisz z siebie idiotę. :)
Czytasz ,,po przekątnej''. Jeśli ja potrafię pisać z tą
szybkością, Ty tym bardziej dasz sobie radę z czytaniem. :)
Fizyka ,,prehistoryczna'' jest łatwa, ale trzeba uruchomić myślenie. :)
PZ to dawna zmora producentów aut. Teraz to sprzymierzeniec. :)
Dzięki ujemnemu PZ zbudowano krzyżowe układy hamulców -- tył prawy
i lewy przód oraz tył lewy i prawy przód. Koło hamujące mocniej
skręca tak, że kontruje tę różnicę w hamowaniu.
Ludzie to stosują ponad 30 lat. Twój opór nic tu nie da. :)
Nie zachowuj się jak Kawecki, który dowiedział się ode mnie,
że nie ma pojęcia o tym, w czym rzekomo jest ekspertem. :)
Przyjmij świat takim, jakim jest. :) Nikt na twoja prośbę ;)
nie zrezygnuje z dobrodziejstwa ujemnego PZ. :)
-=-
A gdy już twardziele Tobie podobni pogodzą się z tym, że zmiana ET
o 20 mm łamie całkowicie stabilność (bo ten PZ ma raptem kilka
mm -- trzeba go dokładnie wyliczyć; opony asymetryczne niestety
łamią zasadę; co więcej -- źle wypracowane opony też psują dużo,
o czym nie każdy wie) samochodu, zaczną się tutaj dyskusje o PZ. :)
A gdy już ludzie podyskutują o wpływie PZ na ruszanie/dodatnie_przyspieszanie --
pojmą
twardziele, :) dlaczego FWD daje podsterowność a RWD nadsterowność i dlaczego FWD
jest mniej bezpieczny od RWD... :) (stanie się to wtedy oczywiste -- te same siły
oporu :) albowiem zostaną wzięte pod uwagę)
Pozostanie wówczas wyjaśnienie wpływu kierunkowości opon. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
23. Data: 2010-03-28 03:44:23
Temat: Re: Felgi do Focusa lub S40
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"DoQ" homalg$va9$...@m...internetia.pl
>> Odzyskałem notebook. :)
> Aha, czyli jednak amnestia była w Tworkach....
Ja mieszkam w Białymstoku. :) Ty, jak mniemam, w Warszawie? :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
24. Data: 2010-03-28 03:49:13
Temat: Re: Felgi do Focusa lub S40
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 28 Mar 2010 03:42:10 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
<p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
> Ludzie to stosują ponad 30 lat.
A ty trzepiesz nim konia od kilku godzin. Az powietrze
zgestnialo.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
25. Data: 2010-03-28 03:52:13
Temat: Re: Felgi do focusa lub S40
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
".Peeter" holqgm$e6o$...@i...gazeta.pl
> "Przemek V" wrote:
>> Słusznie - te 2,5 mm w S40 może zupełnie popsuć charakterystykę prowadzenia no i
mogą o nadkola obcierać.
> 5mm na rozstawie kół może popsuć charakterystykę prowadzenia? O_O
> 2,5mm na stronę szerzej i mogą obcierać? O_O
> Aż tak szczelnie wypchane nadkola są w tym aucie?
Promień zataczania
Podczas jazdy promień zataczania zapewnia zarówno pewny powrót
w położenie do jazdy na wprost, jak też dobrą stateczność kierunkową.
Ujemny promień zataczania (konstrukcyjnie pożądany), w pojazdach z układem
hamulcowym podzielonym diagonalnie, gwarantuje np., że po uszkodzeniu jednego
obwodu pojazd będzie podczas hamowania nadal utrzymywać kierunek jazdy na wprost.
Występuje bowiem pewna samostabilizacja, wywoływana oddziaływaniem sil zewnętrznych
na prowadzenie koła. Ujemny promień zataczania ma jednak i wady: siła potrzebna do
kierowania wzrasta, a kierowalność pojazdem jest gorsza.
Promień zataczania wynika z pochylenia koła, pochylenia osi sworznia zwrotnicy
i głębokości przetłoczenia obręczy. Nie można go zmierzyć, ale można go zmienić,
np. na skutek zamontowania obręczy z inną głębokościć przetłoczenia lub przez
podłożenie podkładek dystansowych. Z reguły przedsięwzięcia tego rodzaju pogarszają
właściwości jezdne. O tym powinno się pamiętać w przypadku reklamacji klienta.
Jeżli
klient tuningową swój pojazd, można jedynie zalecić, aby powrócić do części
dopuszczonych
przez producenta i skrupulatnie sprawdzić możliwe kombinacje podzespołów. Zwłaszcza
w pojazdach z wyrażnie ujemnym promieniem zataczania istnieje niebezpieczeństwo,
że zmniejszony lub przekształcony w dodatni promień zataczania nie będzie zapewniał
stabilizacji kierunku jazdy na wprost pojazdu!
http://www.sciaga.pl/tekst/80768-81-pomiar_katow_ust
awienia_kol_zbieznosc
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
26. Data: 2010-03-28 04:06:29
Temat: Re: Felgi do Focusa lub S40
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Robert Rędziak" s...@d...wkurw.org
>> Ludzie to stosują ponad 30 lat.
> A ty trzepiesz nim konia od kilku godzin. Az powietrze zgestnialo.
Ciebie też mam w quasiautomagicznym KF -- nie bez powodu, jak widać wyraźnie.
Promieniem zataczania nie można trzepać konia -- nie można
też trzepać offsetem czy szerokością lub średnicą felgi. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
27. Data: 2010-03-28 10:19:26
Temat: Re: Felgi do Focusa lub S40
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 28 Mar 2010 04:06:29 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
<p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
> Promieniem zataczania nie można trzepać konia -- nie można
> też trzepać offsetem czy szerokością lub średnicą felgi. :)
--8<--
Pewnego razu pastuch przepędzał swoje owce z jednego pastwiska
na drugie. Nagle, w kłębach kurzu, z rykiem silnika zatrzymało
się przy nim nowiutkie Volvo. Kierowcą był młody człowiek w
garniturze od Armaniego, butach Gucciego, okularach Diora, itd.,
itd. Typowy yuppie. Koleś wychylił się przez opuszczoną szybkę i
pyta:
- Czy jeżeli powiem Ci, ile dokładnie masz owiec w stadzie, dasz
mi jedną z nich?
Owczarz popatrzył na facia, na swoje stado i odpowiedział:
- Jasne, czemu nie?
Yuppie zaparkował samochód. Wyciągnął notebook DELL podłączony
do komórki AT&T. Połączył sie z internetem, wszedł na stronę
NASA i za pomocą GPS dokładnie określił swoją pozycję. Podał ją
do innego satelity, który zrobił zdjęcie obszaru w wysokiej
rozdzielczości. Młody człowiek otworzył zdjęcie używając Adobe
Photoshop, przekonwertował plik i wysłał go do centrum obróbki
zdjęć cyfrowych w Hamburgu. Po kilku sekundach na palmtopa
przyszedł mail informujący go, że zdjęcie zostało obrobione i
podający adres, pod którym zostały zmagazynowane dane. Koleś
ściągnął dane, a następnie nakarmił nimi arkusz Excela wypchany
setkami skomplikowanych formułek. Po otrzymaniu wyniku
wydrukował na swojej mini drukarce HP LaserJet pełny
150-stronicowy raport. Podał go pastuchowi i powiedział:
- Masz w stadzie 1586 owiec.
- To prawda - powiedział owczarz - jak przypuszczam, chcesz teraz
wybrać sobie jedną z nich?
Stał spokojnie, obserwując młodego człowieka rozglądającego się
wśród stada, wybierającego zwierzaka, a następnie ładującego go
do bagażnika nowiutkiego Volvo. Po czym odezwał się znowu:
- Hej, a jak Ci powiem jaki jest Twój zawód, to oddasz mi zwierzaka?
Yuppie pomyślał przez chwilkę, a następnie odparł:
- Jasne, czemu nie?
- Jesteś konsultantem - powiedział pastuch.
- O rany, niesamowite! Jak zgadłeś?
- Nie musiałem zgadywać - rzekł owczarz. - Zjawiłeś się tutaj nie
wzywany, żądając zapłaty za odpowiedź, którą znałem, na
pytanie, którego nigdy nie zadawałem. A w dodatku gówno wiesz o
mojej robocie. Oddawaj psa!
--8<--
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
28. Data: 2010-03-28 11:22:16
Temat: Re: Felgi do focusa lub S40
Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
"Grejon" wrote:
> No nie mów, że ty to na poważnie wziąłeś :)
Późna godzina i niewiedza spowodowały, że tak. :-)
Teraz na świeży umysł doczytałem resztę wątku i wszystko wiem. :D
Pozdrawiam
.Peeter
-
29. Data: 2010-03-28 11:56:33
Temat: Re: Felgi do focusa lub S40
Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
"Eneuel Leszek Ciszewski" wrote:
> Nie chodzi o rozstaw kół, ale o promień zataczania -- i to jest
> takie zataczanie, jak zataczanie pijanego. Ten promień to kilka
> mm, dlatego zmniejszenie ET raptem o 2.5 mm może zwiekszyć PZ
> aż o kilkadziesiąt procent.
To w takim razie dlaczego nikt o tym nie mówi, a jedynym
wyznacznikiem 'pasowania' opon jest obcieranie o nadkola?
Wiadomo, że zastosowanie szerszych opon zmienia charakterystykę
prowadzenia, zmiana ET też zmienia charakterystykę prowadzenia,
ale nikt nie zwraca na to specjalnej uwagi, po prostu wiadomo, że
szerszy kapeć / mniejsze ET = trzeba mocniej trzymać kierownicę.
Nie twierdzę, że promień zataczania nie ma znaczenia, sam przesady
też nie lubię. :-) Ale np. dlaczego do mojego auta niby standardowe
koła to 15", felga 6" szerokości, ET 43, opona 195/65, a auto wyjechało
z fabryki na 16"x7", ET 38, z oponami 205/55? To daje zmianę
promienia zataczania o 5mm, a auto nadal jest neutralne. Idąc dalej
- oryginalne 17" mają szerokość 7" i ET 38, na to opona 225/45,
czyli mamy po 1cm opony więcej symetrycznie, teoretycznie nie
zmienia się promień zataczania, ale jednak prowadzenie się zmienia
dość mocno.
Aktualnie śmigam na 17"x7,5" ET 37, opony 225/45, czyli kolejny
1mm więcej. Owszem, trzeba trzymać kierownicę na koleinach, ale
na normalnej drodze wraca sama, auto hamuje prosto, przyśpiesza
prosto, zakręty jeździ bajecznie. Fakt tylko, że obrócenie kierownicą
bez odpalania silnika (bez wspomagania) graniczy z cudem, ale to
detal. ;-)
W skrócie: demonizujesz jak cholera.
Pozdrawiam
.Peeter
-
30. Data: 2010-03-28 13:39:47
Temat: Re: Felgi do Focusa lub S40
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
Robert Rędziak pisze:
(...)
> - Nie musiałem zgadywać - rzekł owczarz. - Zjawiłeś się tutaj nie
> wzywany, żądając zapłaty za odpowiedź, którą znałem, na
> pytanie, którego nigdy nie zadawałem. A w dodatku gówno wiesz o
> mojej robocie. Oddawaj psa!
10/10 :)
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.