-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Felgi do focusa lub S40
Date: Sun, 28 Mar 2010 11:56:33 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 36
Message-ID: <hon94u$elm$1@inews.gazeta.pl>
References: <hojfee$469$1@inews.gazeta.pl> <hokrc1$pdn$1@inews.gazeta.pl>
<hol93h$cg1$1@inews.gazeta.pl> <holjv1$li6$1@inews.gazeta.pl>
<holnlq$ngm$1@atlantis.news.neostrada.pl> <holqgm$e6o$1@inews.gazeta.pl>
<hom1s4$7t8$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: bqo134.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1269770206 15030 83.29.82.134 (28 Mar 2010 09:56:46 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Mar 2010 09:56:46 +0000 (UTC)
Importance: Normal
In-Reply-To: <hom1s4$7t8$1@inews.gazeta.pl>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-User: peeter993
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267705
[ ukryj nagłówki ]"Eneuel Leszek Ciszewski" wrote:
> Nie chodzi o rozstaw kół, ale o promień zataczania -- i to jest
> takie zataczanie, jak zataczanie pijanego. Ten promień to kilka
> mm, dlatego zmniejszenie ET raptem o 2.5 mm może zwiekszyć PZ
> aż o kilkadziesiąt procent.
To w takim razie dlaczego nikt o tym nie mówi, a jedynym
wyznacznikiem 'pasowania' opon jest obcieranie o nadkola?
Wiadomo, że zastosowanie szerszych opon zmienia charakterystykę
prowadzenia, zmiana ET też zmienia charakterystykę prowadzenia,
ale nikt nie zwraca na to specjalnej uwagi, po prostu wiadomo, że
szerszy kapeć / mniejsze ET = trzeba mocniej trzymać kierownicę.
Nie twierdzę, że promień zataczania nie ma znaczenia, sam przesady
też nie lubię. :-) Ale np. dlaczego do mojego auta niby standardowe
koła to 15", felga 6" szerokości, ET 43, opona 195/65, a auto wyjechało
z fabryki na 16"x7", ET 38, z oponami 205/55? To daje zmianę
promienia zataczania o 5mm, a auto nadal jest neutralne. Idąc dalej
- oryginalne 17" mają szerokość 7" i ET 38, na to opona 225/45,
czyli mamy po 1cm opony więcej symetrycznie, teoretycznie nie
zmienia się promień zataczania, ale jednak prowadzenie się zmienia
dość mocno.
Aktualnie śmigam na 17"x7,5" ET 37, opony 225/45, czyli kolejny
1mm więcej. Owszem, trzeba trzymać kierownicę na koleinach, ale
na normalnej drodze wraca sama, auto hamuje prosto, przyśpiesza
prosto, zakręty jeździ bajecznie. Fakt tylko, że obrócenie kierownicą
bez odpalania silnika (bez wspomagania) graniczy z cudem, ale to
detal. ;-)
W skrócie: demonizujesz jak cholera.
Pozdrawiam
.Peeter
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.10 13:39 Artur Maśląg
- 28.03.10 13:49 Artur Maśląg
- 28.03.10 15:11 DoQ
- 28.03.10 15:14 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 15:26 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 17:48 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 18:30 DoQ
- 28.03.10 18:42 Artur Maśląg
- 28.03.10 18:46 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 19:04 Robert Rędziak
- 28.03.10 19:07 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 19:15 Robert Rędziak
- 28.03.10 20:28 DoQ
- 28.03.10 20:32 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 20:33 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=