-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Felgi do focusa lub S40
Date: Sun, 28 Mar 2010 03:52:13 +0200
Organization: Aleuania-Pueruania
Lines: 42
Message-ID: <homd1t$4tn$1@inews.gazeta.pl>
References: <hojfee$469$1@inews.gazeta.pl> <hokrc1$pdn$1@inews.gazeta.pl>
<hol93h$cg1$1@inews.gazeta.pl> <holjv1$li6$1@inews.gazeta.pl>
<holnlq$ngm$1@atlantis.news.neostrada.pl> <holqgm$e6o$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 12-229.89-161.tel.tkb.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1269741441 5047 89.161.12.229 (28 Mar 2010 01:57:21 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Mar 2010 01:57:21 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Numer mego telefonu '665 363835'='Moj Eneuel'
X-Priority: 3
X-User: eneuell
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267687
[ ukryj nagłówki ]
".Peeter" holqgm$e6o$...@i...gazeta.pl
> "Przemek V" wrote:
>> Słusznie - te 2,5 mm w S40 może zupełnie popsuć charakterystykę prowadzenia no i
mogą o nadkola obcierać.
> 5mm na rozstawie kół może popsuć charakterystykę prowadzenia? O_O
> 2,5mm na stronę szerzej i mogą obcierać? O_O
> Aż tak szczelnie wypchane nadkola są w tym aucie?
Promień zataczania
Podczas jazdy promień zataczania zapewnia zarówno pewny powrót
w położenie do jazdy na wprost, jak też dobrą stateczność kierunkową.
Ujemny promień zataczania (konstrukcyjnie pożądany), w pojazdach z układem
hamulcowym podzielonym diagonalnie, gwarantuje np., że po uszkodzeniu jednego
obwodu pojazd będzie podczas hamowania nadal utrzymywać kierunek jazdy na wprost.
Występuje bowiem pewna samostabilizacja, wywoływana oddziaływaniem sil zewnętrznych
na prowadzenie koła. Ujemny promień zataczania ma jednak i wady: siła potrzebna do
kierowania wzrasta, a kierowalność pojazdem jest gorsza.
Promień zataczania wynika z pochylenia koła, pochylenia osi sworznia zwrotnicy
i głębokości przetłoczenia obręczy. Nie można go zmierzyć, ale można go zmienić,
np. na skutek zamontowania obręczy z inną głębokościć przetłoczenia lub przez
podłożenie podkładek dystansowych. Z reguły przedsięwzięcia tego rodzaju pogarszają
właściwości jezdne. O tym powinno się pamiętać w przypadku reklamacji klienta.
Jeżli
klient tuningową swój pojazd, można jedynie zalecić, aby powrócić do części
dopuszczonych
przez producenta i skrupulatnie sprawdzić możliwe kombinacje podzespołów. Zwłaszcza
w pojazdach z wyrażnie ujemnym promieniem zataczania istnieje niebezpieczeństwo,
że zmniejszony lub przekształcony w dodatni promień zataczania nie będzie zapewniał
stabilizacji kierunku jazdy na wprost pojazdu!
http://www.sciaga.pl/tekst/80768-81-pomiar_katow_ust
awienia_kol_zbieznosc
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.10 04:06 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 10:19 Robert Rędziak
- 28.03.10 11:22 .Peeter
- 28.03.10 11:56 .Peeter
- 28.03.10 13:39 Artur Maśląg
- 28.03.10 13:49 Artur Maśląg
- 28.03.10 15:11 DoQ
- 28.03.10 15:14 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 15:26 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 17:48 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 18:30 DoQ
- 28.03.10 18:42 Artur Maśląg
- 28.03.10 18:46 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 19:04 Robert Rędziak
- 28.03.10 19:07 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=