-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Felgi do focusa lub S40
Date: Sun, 28 Mar 2010 03:52:13 +0200
Organization: Aleuania-Pueruania
Lines: 42
Message-ID: <homd1t$4tn$1@inews.gazeta.pl>
References: <hojfee$469$1@inews.gazeta.pl> <hokrc1$pdn$1@inews.gazeta.pl>
<hol93h$cg1$1@inews.gazeta.pl> <holjv1$li6$1@inews.gazeta.pl>
<holnlq$ngm$1@atlantis.news.neostrada.pl> <holqgm$e6o$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 12-229.89-161.tel.tkb.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1269741441 5047 89.161.12.229 (28 Mar 2010 01:57:21 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Mar 2010 01:57:21 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Numer mego telefonu '665 363835'='Moj Eneuel'
X-Priority: 3
X-User: eneuell
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267687
[ ukryj nagłówki ]
".Peeter" holqgm$e6o$...@i...gazeta.pl
> "Przemek V" wrote:
>> Słusznie - te 2,5 mm w S40 może zupełnie popsuć charakterystykę prowadzenia no i
mogą o nadkola obcierać.
> 5mm na rozstawie kół może popsuć charakterystykę prowadzenia? O_O
> 2,5mm na stronę szerzej i mogą obcierać? O_O
> Aż tak szczelnie wypchane nadkola są w tym aucie?
Promień zataczania
Podczas jazdy promień zataczania zapewnia zarówno pewny powrót
w położenie do jazdy na wprost, jak też dobrą stateczność kierunkową.
Ujemny promień zataczania (konstrukcyjnie pożądany), w pojazdach z układem
hamulcowym podzielonym diagonalnie, gwarantuje np., że po uszkodzeniu jednego
obwodu pojazd będzie podczas hamowania nadal utrzymywać kierunek jazdy na wprost.
Występuje bowiem pewna samostabilizacja, wywoływana oddziaływaniem sil zewnętrznych
na prowadzenie koła. Ujemny promień zataczania ma jednak i wady: siła potrzebna do
kierowania wzrasta, a kierowalność pojazdem jest gorsza.
Promień zataczania wynika z pochylenia koła, pochylenia osi sworznia zwrotnicy
i głębokości przetłoczenia obręczy. Nie można go zmierzyć, ale można go zmienić,
np. na skutek zamontowania obręczy z inną głębokościć przetłoczenia lub przez
podłożenie podkładek dystansowych. Z reguły przedsięwzięcia tego rodzaju pogarszają
właściwości jezdne. O tym powinno się pamiętać w przypadku reklamacji klienta.
Jeżli
klient tuningową swój pojazd, można jedynie zalecić, aby powrócić do części
dopuszczonych
przez producenta i skrupulatnie sprawdzić możliwe kombinacje podzespołów. Zwłaszcza
w pojazdach z wyrażnie ujemnym promieniem zataczania istnieje niebezpieczeństwo,
że zmniejszony lub przekształcony w dodatni promień zataczania nie będzie zapewniał
stabilizacji kierunku jazdy na wprost pojazdu!
http://www.sciaga.pl/tekst/80768-81-pomiar_katow_ust
awienia_kol_zbieznosc
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.10 04:06 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 10:19 Robert Rędziak
- 28.03.10 11:22 .Peeter
- 28.03.10 11:56 .Peeter
- 28.03.10 13:39 Artur Maśląg
- 28.03.10 13:49 Artur Maśląg
- 28.03.10 15:11 DoQ
- 28.03.10 15:14 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 15:26 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 17:48 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 18:30 DoQ
- 28.03.10 18:42 Artur Maśląg
- 28.03.10 18:46 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 19:04 Robert Rędziak
- 28.03.10 19:07 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?