eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFelgi do focusa lub S40Re: Felgi do focusa lub S40
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Felgi do focusa lub S40
    Date: Sun, 28 Mar 2010 03:52:13 +0200
    Organization: Aleuania-Pueruania
    Lines: 42
    Message-ID: <homd1t$4tn$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hojfee$469$1@inews.gazeta.pl> <hokrc1$pdn$1@inews.gazeta.pl>
    <hol93h$cg1$1@inews.gazeta.pl> <holjv1$li6$1@inews.gazeta.pl>
    <holnlq$ngm$1@atlantis.news.neostrada.pl> <holqgm$e6o$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 12-229.89-161.tel.tkb.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1269741441 5047 89.161.12.229 (28 Mar 2010 01:57:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Mar 2010 01:57:21 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Numer mego telefonu '665 363835'='Moj Eneuel'
    X-Priority: 3
    X-User: eneuell
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267687
    [ ukryj nagłówki ]


    ".Peeter" holqgm$e6o$...@i...gazeta.pl

    > "Przemek V" wrote:
    >> Słusznie - te 2,5 mm w S40 może zupełnie popsuć charakterystykę prowadzenia no i
    mogą o nadkola obcierać.

    > 5mm na rozstawie kół może popsuć charakterystykę prowadzenia? O_O

    > 2,5mm na stronę szerzej i mogą obcierać? O_O
    > Aż tak szczelnie wypchane nadkola są w tym aucie?

    Promień zataczania

    Podczas jazdy promień zataczania zapewnia zarówno pewny powrót
    w położenie do jazdy na wprost, jak też dobrą stateczność kierunkową.
    Ujemny promień zataczania (konstrukcyjnie pożądany), w pojazdach z układem
    hamulcowym podzielonym diagonalnie, gwarantuje np., że po uszkodzeniu jednego
    obwodu pojazd będzie podczas hamowania nadal utrzymywać kierunek jazdy na wprost.
    Występuje bowiem pewna samostabilizacja, wywoływana oddziaływaniem sil zewnętrznych
    na prowadzenie koła. Ujemny promień zataczania ma jednak i wady: siła potrzebna do
    kierowania wzrasta, a kierowalność pojazdem jest gorsza.

    Promień zataczania wynika z pochylenia koła, pochylenia osi sworznia zwrotnicy
    i głębokości przetłoczenia obręczy. Nie można go zmierzyć, ale można go zmienić,
    np. na skutek zamontowania obręczy z inną głębokościć przetłoczenia lub przez
    podłożenie podkładek dystansowych. Z reguły przedsięwzięcia tego rodzaju pogarszają
    właściwości jezdne. O tym powinno się pamiętać w przypadku reklamacji klienta.
    Jeżli
    klient tuningową swój pojazd, można jedynie zalecić, aby powrócić do części
    dopuszczonych
    przez producenta i skrupulatnie sprawdzić możliwe kombinacje podzespołów. Zwłaszcza
    w pojazdach z wyrażnie ujemnym promieniem zataczania istnieje niebezpieczeństwo,
    że zmniejszony lub przekształcony w dodatni promień zataczania nie będzie zapewniał
    stabilizacji kierunku jazdy na wprost pojazdu!

    http://www.sciaga.pl/tekst/80768-81-pomiar_katow_ust
    awienia_kol_zbieznosc


    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: