-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.
dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.new
shosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl
!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
References: <2f64e7f956b9861823d40cbdfae5fdd4$1@grupy.scigacz.pl>
<iir2eo$fq1$1@news.onet.pl> <4d515935$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>
<iitr7l$2cc$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <iitr7l$2cc$1@news.onet.pl>
Subject: Re: Fazer dla początkującego z sercem.
Date: Wed, 9 Feb 2011 18:15:42 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3508.1109
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3508.1109
Lines: 98
Message-ID: <4d52cbc1$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.20.153.1
X-Trace: 1297271745 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2491 83.20.153.1:56594
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:635326
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Sailor" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iitr7l$2cc$...@n...onet.pl...
> Nie potrafie tego precyzyjnie wyjasnic ale moje glowne argumenty przeciw
> Fazerowi jako pierwsze moto:
>
> 1. Za duza moc.
Tylko na papierze i w jezdzie w pojedynke, do tego jesli wazysz malo;)
> glownie w miejskiej dzungli w godzinach szczytu. W dobrych warunkach tak
> duza moc czesto mi sie przydawala, pozwolila szybko uciec od
> niebezpieczenstwa.
To faktycznie fazer troche kicha - nowszy bylby na te warunki lepszy, albo
z750, albo hornet - zdecydowanie mniejsze "strzaly" mocy i bardziej zwinne
maszyny.
> Ale tez byla przyczyna niebezpiecznych zachowan gdy dostawalem glupawki i
> scigalem sie po miescie z innymi napotkanymi motocyklistami.
To juz nie jest wina maszyny i zbyt duzej mocy. Pewnie jak bys mial te 30KM
mniej to bys sie scigal z golfami z wysokim wspolczynnikiem czerwonych do
srebrnych liter w oznaczeniu TDI na klapie.
> W trudnych warunach moc czesto byla przeszkoda. Generalnie - do miasta za
> duzo o 25koni.
Musisz to powiedziec ludziom, ktorzy jezdza np. wczesniej wspomnianymi z750.
> 2. Mala porecznosc. Sprzet dla _moich_ potrzeb malo poreczny.
W 100% masz racje. Dla mnie to nie przeszkoda, bo wiekszosc czasu jezdze w
trasie i bardziej mi sie przydaje miejsce na drobiazgi pod kanapa niz
porecznosc maszyny. Ale ani Xj'ta. ani bandzior, ani np. ZR750 nie wypada w
tej kategorii lepiej.
> Przez kilka ostatnich lat mialem sporo spotkan z "katamaranami" typu
> drobne otarcia czy potracenie lusterka. Nie wyrabialem sie po prostu
> miedzy autami.
Malo jezdze w miescie, ale na 100% bandzior nie bylby pod tym wzgledem
lepszym rozwiazaniem. Tutaj pomaga albo cos o pojemnosci max. 500, albo cos
co ma 2 gary, albo skuter. Ani XJ'ta, ani bandzior nie bedzie tutaj mniej
problematyczny od fazera (mimo posiadania ~25KM mniej mocy)
> 3. Nierowne oddwanie mocy. To i wada i zaleta. Dla mnie jednak bardziej
> wada. Do 5-6 tys. nic sie nie dzieje. Faktycznie, wtedy sprzetem da sie
> jezdzic bezpiecznie nawet w deszcz.
Dlatego fajnie sie spisuje dla osoby bez doswiadczenia - wystarczy nie
przekraczac pewnej granicy i maszyna jest potulna jak baranek. Przy tak
niskich obrotach np. SV 650 jest zdecydowanie bardziej nerwowe, mocniej
szarpie i na sliskim nie jest tak pewne jak fazer (trzeba bardziej uwazac na
gwaltowne ruchy manetka). Tez ma ~25KM mniej mocy niz fazer.
> Od 7-8 tys. sprzet dostaje naprawde mocnego kopa.
No... :D
> I to dla poczatkujacego wydaje mi sie niebezpieczne. Nie ma szans by co
> jakis czas nie "odkrecil" gazu.
Tylko sie wydaje. Jak ktos sie boi, to nie odkreci, a na prostej (gdzie sie
odwazy) da bezpieczenstwo podczas wyprzedzania, etc.
> Na zakonczenie dodam, ze chwilowo posiadam golasa - Kawasaki ER6-N.
Posiadasz rower. Lekkie, waskie, zwinne z dobrymi hamulcami, z liniowym i
bardzo przyjemnym oddawaniem mocy. Bardzo fajna maszyna, ale bralbym wersje
z owiewka. Gdybym mial wiecej kasy i jezdzil samemu po miescie na 100% bym
kupil wlasnie ta maszyne.
Suma sumarum:
we fazerze przeszkadza Ci wieksza masa i niewielka porecznosc w porownaniu z
Twoim obecnym moto. Duza moc nie stanowi problemu, a jedynie sposob jej
oddawania.
W przypadku UJM'ow o pojemnosci ~600 moc fazera nie jest IMHO niebezpieczna,
sa maszyny bardziej nerwowo oddajace moc bedac przy tym bardziej zwrotne
(np. SV). Jesli chcesz maszyne, ktora oddaje moc lagodniej, to nie trafisz
na nic co bedzie bardziej poreczne w miescie (z wyjatkiem posiadanej przez
Ciebie ER'ki oraz moze horneta, ale tutaj roznica jest IMHO niewielka).
Jesli autor sie zastanawia nad maszyna o pojemnosci 500, a fazerem to do
miasta polece jednak 500 (np. ER-5, albo CB... GS'a odradze, ale to moje
subiektywne wrazenie).
Jesli autor sie zastanawia nad inna 600, a fazerem do miasta to polece ER-6.
Jesli autor sie zastanawia nad inna 600, a fazerem glownie poza miastem to
polece fazera, horneta z owiewka, albo TDM'ke.
I teraz wszystko jasne;)
--
pzdr:
Ivam
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.11 14:21 Michał V-R
- 09.02.11 18:06 KJ Siła Słów
- 09.02.11 22:06 Qlfon
- 10.02.11 18:46 Seba
- 10.02.11 19:00 Qlfon
- 10.02.11 19:11 Seba
- 10.02.11 20:39 Qlfon
- 11.02.11 07:06 Seba
- 11.02.11 08:18 kocyk
- 11.02.11 15:13 Ivam
- 12.02.11 15:51 Seba
- 15.02.11 18:01 marcin
- 15.02.11 18:40 Ivam
- 15.02.11 21:38 marcin
- 17.02.11 02:04 zbigi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=