    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Fazer dla początkującego z sercem.
    Date: Wed, 9 Feb 2011 18:15:42 +0100

    Użytkownik "Sailor" napisał w wiadomości grup
    > Nie potrafie tego precyzyjnie wyjasnic ale moje glowne argumenty przeciw
    > Fazerowi jako pierwsze moto:
    >
    > 1. Za duza moc.

    Tylko na papierze i w jezdzie w pojedynke, do tego jesli wazysz malo;)

    > glownie w miejskiej dzungli w godzinach szczytu. W dobrych warunkach tak
    > duza moc czesto mi sie przydawala, pozwolila szybko uciec od
    > niebezpieczenstwa.

    To faktycznie fazer troche kicha - nowszy bylby na te warunki lepszy, albo
    z750, albo hornet - zdecydowanie mniejsze "strzaly" mocy i bardziej zwinne
    maszyny.

    > Ale tez byla przyczyna niebezpiecznych zachowan gdy dostawalem glupawki i
    > scigalem sie po miescie z innymi napotkanymi motocyklistami.

    To juz nie jest wina maszyny i zbyt duzej mocy. Pewnie jak bys mial te 30KM
    mniej to bys sie scigal z golfami z wysokim wspolczynnikiem czerwonych do
    srebrnych liter w oznaczeniu TDI na klapie.

    > W trudnych warunach moc czesto byla przeszkoda. Generalnie - do miasta za
    > duzo o 25koni.

    Musisz to powiedziec ludziom, ktorzy jezdza np. wczesniej wspomnianymi z750.

    > 2. Mala porecznosc. Sprzet dla _moich_ potrzeb malo poreczny.

    W 100% masz racje. Dla mnie to nie przeszkoda, bo wiekszosc czasu jezdze w
    trasie i bardziej mi sie przydaje miejsce na drobiazgi pod kanapa niz
    porecznosc maszyny. Ale ani Xj'ta. ani bandzior, ani np. ZR750 nie wypada w
    tej kategorii lepiej.

    > Przez kilka ostatnich lat mialem sporo spotkan z "katamaranami" typu
    > drobne otarcia czy potracenie lusterka. Nie wyrabialem sie po prostu
    > miedzy autami.

    Malo jezdze w miescie, ale na 100% bandzior nie bylby pod tym wzgledem
    lepszym rozwiazaniem. Tutaj pomaga albo cos o pojemnosci max. 500, albo cos
    co ma 2 gary, albo skuter. Ani XJ'ta, ani bandzior nie bedzie tutaj mniej
    problematyczny od fazera (mimo posiadania ~25KM mniej mocy)

    > 3. Nierowne oddwanie mocy. To i wada i zaleta. Dla mnie jednak bardziej
    > wada. Do 5-6 tys. nic sie nie dzieje. Faktycznie, wtedy sprzetem da sie
    > jezdzic bezpiecznie nawet w deszcz.

    Dlatego fajnie sie spisuje dla osoby bez doswiadczenia - wystarczy nie
    przekraczac pewnej granicy i maszyna jest potulna jak baranek. Przy tak
    niskich obrotach np. SV 650 jest zdecydowanie bardziej nerwowe, mocniej
    szarpie i na sliskim nie jest tak pewne jak fazer (trzeba bardziej uwazac na
    gwaltowne ruchy manetka). Tez ma ~25KM mniej mocy niz fazer.

    > Od 7-8 tys. sprzet dostaje naprawde mocnego kopa.

    No... :D

    > I to dla poczatkujacego wydaje mi sie niebezpieczne. Nie ma szans by co
    > jakis czas nie "odkrecil" gazu.

    Tylko sie wydaje. Jak ktos sie boi, to nie odkreci, a na prostej (gdzie sie
    odwazy) da bezpieczenstwo podczas wyprzedzania, etc.

    > Na zakonczenie dodam, ze chwilowo posiadam golasa - Kawasaki ER6-N.

    Posiadasz rower. Lekkie, waskie, zwinne z dobrymi hamulcami, z liniowym i
    bardzo przyjemnym oddawaniem mocy. Bardzo fajna maszyna, ale bralbym wersje
    z owiewka. Gdybym mial wiecej kasy i jezdzil samemu po miescie na 100% bym
    kupil wlasnie ta maszyne.

    Suma sumarum:
    we fazerze przeszkadza Ci wieksza masa i niewielka porecznosc w porownaniu z
    Twoim obecnym moto. Duza moc nie stanowi problemu, a jedynie sposob jej
    oddawania.

    W przypadku UJM'ow o pojemnosci ~600 moc fazera nie jest IMHO niebezpieczna,
    sa maszyny bardziej nerwowo oddajace moc bedac przy tym bardziej zwrotne
    (np. SV). Jesli chcesz maszyne, ktora oddaje moc lagodniej, to nie trafisz
    na nic co bedzie bardziej poreczne w miescie (z wyjatkiem posiadanej przez
    Ciebie ER'ki oraz moze horneta, ale tutaj roznica jest IMHO niewielka).

    Jesli autor sie zastanawia nad maszyna o pojemnosci 500, a fazerem to do
    miasta polece jednak 500 (np. ER-5, albo CB... GS'a odradze, ale to moje
    subiektywne wrazenie).

    Jesli autor sie zastanawia nad inna 600, a fazerem do miasta to polece ER-6.

    Jesli autor sie zastanawia nad inna 600, a fazerem glownie poza miastem to
    polece fazera, horneta z owiewka, albo TDM'ke.

    I teraz wszystko jasne;)

    --
    pzdr:
    Ivam