  • 21. Data: 2020-06-03 13:52:19
    Temat: Re: Faschysm w Niemczech
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, June 3, 2020 at 1:45:20 PM UTC+2, Poldek wrote:

    > Jest gdzie jeździć z obrotomierzem na czerwonym. Wystarczy kręcić silnik
    > wysoko i nie trzeba jechać 250+, żeby wyć na pełnych obrotach. Zapraszam
    > w ciepły dzień do Warszawy. Najlepiej w ciepły wieczór piątek lub
    > sobota. Można się osłuchać też w każdy dzień roboczy, gdy nie jest zimno
    > i nie pada w godzinach, gdy kończą pracę zagłębia biurowe.

    Mieszkam w Krk, wiec tez sporo moto, ale bez przesady. Raczej nie znam nikogo, kto
    jezdzilby na "czeronym", przeciez to zadnego sensu nie ma...
    Jesli juz chce sie szybko przyspieszyc, to faktycznie moto wyje, ale to ze 2 sek,
    kedy to obroty rosna powiedzmy z 3k do 12...
    Naprawde nie da sie z takimi obrotami jechac ;) u mnie na pierwszym biegu przekroczy
    100km/h ;)

  • 22. Data: 2020-06-03 14:05:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-03 o 13:52, WS pisze:

> [...]
    kedy to obroty rosna powiedzmy z 3k do 12...
    > Naprawde nie da sie z takimi obrotami jechac ;) u mnie na pierwszym biegu

    Tak jest, może kilka sekund. Jak masz szczęście i w okolicy szkoły, w
    której uczą się twoje dzieci jest skrzyżowanie, to co minutę (przy
    każdej zmianie świateł) rozlega się na kilka sekund wycie, ryczenie, ew.
    dudnienie Harleya, lub paru różnych podobnych, które zagłusza
    nauczycielkę. W taki sposób kształcimy przyszłość narodu.

  • 23. Data: 2020-06-03 14:45:58
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-06-03 o 13:05, Poldek pisze:

    > Tak jest, każdy silnik spalinowy może robić bardzo głośny hałas. Nawet
    > motorower 50 cm3 jeżeli nie ma tłumika, albo ma "tjuningowany", to robi
    > hałas w promieniu paru kilometrów.

    Może każdy ale tylko teoretycznie.
    W praktyce silniki o dużej pojemności są wolnoobrotowe i naprawdę
    ciężko je zmusić do wycia. Natomiast oturbione litry w nowych autach
    wyją już w standardzie w dozwolonym zakresie biegów. Tak jak małe
    skuterki.

    pozdrawiam

  • 24. Data: 2020-06-03 14:51:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, June 3, 2020 at 2:05:10 PM UTC+2, Poldek wrote:

> [...]
    > dudnienie Harleya, lub paru różnych podobnych, które zagłusza
    > nauczycielkę. W taki sposób kształcimy przyszłość narodu.

    Jesli szkola jest przy ruchliwej drodze, to halas jest, ale nie tylko generowany
    przez motocykle, zwlaszcza jak sam zauwazyles rekreacyjnie to jezdza w weekendy
    glownie. Pozostaje montowac ekrany akustyczne (to raczej w gestii wladz miasta),
    dobre okna...
    Nie mozna wszystkiego na motocykle zwalac, bo to sie kupy nie trzyma...
    Szybkie przyspieszanie, to ponizej 2 sek i 100km/h przekroczone, jazda na czerwonym
    polu - chocby dane dla mojego moto jedynka ~140km/h ( wg.
    https://gixxer.pl/viewtopic.php?f=42&t=1488 )
    Motocykle raczej sa najszybszymi pojazdami na drodze (no, moze poza tuningowanymi
    BMkami), ale bez przesady. Raczej malo kto jezdzi po miescie tak, zeby byle policjant
    z suszarka zabral mu prawo jazdy..., a gdyby powaznie traktowac to, co piszesz to
    kazdy przekraczalby ograniczenia o 100 lekko liczac...
    No i jak to zwykle - widzi sie tych najgorszych/skrajnosci, a normalana wiekszosc
    "ginie" w tlumie...

  • 25. Data: 2020-06-03 15:33:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.06.2020 o 14:51, WS pisze:

> [...]
    kazdy przekraczalby ograniczenia o 100 lekko liczac...
    > No i jak to zwykle - widzi sie tych najgorszych/skrajnosci, a normalana wiekszosc

    Ciepła, letnia noc, otwarte okno, usypiający szum ruchu ulicznego, a tu
    nagle...

    Srrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrruuuuuuuuuu ryk motocykla, za nim
    drugi, trzeci. Cisza. Za trzy minuty to samo. I znów. I znów. Czasem tak
    potrafią przez godzinę. A od ulicy osłania mnie rząd domów i 150 metrów.

    W dzień w godzinach większego ruchu ryk jednego motocykla bez trudu
    przebija się przez odgłos stu czy więcej samochodów.

    Owszem, czasem jedzie auto z wymontowanym tłumikiem, ale jednak o wiele
    rzadziej i raczej nie urządza sobie nocnych rundek w kółko po tych
    samych ulicach.

    Rozwiązania, że oni niech hałasują bez ograniczeń, a ja mam nie otwierać
    okien, cywilizowany człowiek nie zaproponuje.

    MJ

  • 26. Data: 2020-06-03 15:46:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, June 3, 2020 at 3:33:12 PM UTC+2, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    >
    > Owszem, czasem jedzie auto z wymontowanym tłumikiem, ale jednak o wiele
    > rzadziej i raczej nie urządza sobie nocnych rundek w kółko po tych

    Nie twierdze, ze motocykli nie slychac... ale przy drodze halas zawsze jest.
    Motocykle maja dopuszczalny wyzszy poziom ze wzgledow konstrukcyjnych... nie ma gdzie
    3 tlumikow wsadzic...
    Dodatkowo troszke odpowiada za to prawo dotyczace uprawnien... Bez niczego (18 lat)
    motorowery do 50cm3, na PJ kat. B motocykle 125cm3
    Taki skuter 50cm3 halasuje bardziej niz moj litrowy motocykl... tak na prawde te
    190KM do niczego mi nie jest potrzebne, zeby ten moj silnik przekroczyl ~100KM to
    pewnie wszystkie ograniczenia predkosci musialbym zlamac ;), ale za to bezproblemowo
    jezdzi na ulamku mocy przy obrotach 1-3k rpm. A te wszystkie pyrtki praktycznie
    zawsze jada na maks. obrotach...
    To samo (juz ktos wspominal) jest z samochodami... kilkulitrowy wolnossacy silnik
    bedzie ladnie pyrkal jadac 70km/h, a te wspolczesne turbobenzyny o pojemnosci rzedu
    litra beda pracowac na kilku tys. obrotow, zeby toto przyspieszalo jakos...

    > Rozwiązania, że oni niech hałasują bez ograniczeń, a ja mam nie otwierać
    > okien, cywilizowany człowiek nie zaproponuje.

    W XXI w standardem staje sie jednak wentylacja mechaniczna (z klimatyzacja), a ona
    wymaga zamknietych okien ;) Jak sie ma grawitacyjny zabytek to lipa lekka...

  • 27. Data: 2020-06-03 18:17:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2020 o 11:59, Budzik pisze:

    > Sa ludzie ktorzy twierdza ze to byłoby coś pieknego gdyby kazdy mogł
    > jezdzic autem z silnikiem V8...

    Przecież nie każdy może, co częściowo rozwiązuje problem;)

    Zresztą V8 nie musi być jakiś wybitnie głośniejszy. Fajność tego dzwięku
    jest IMHO odwrotnie proporcjonalna do ilości dB i częstotliwości
    występowania;) Bo pomruk V8 jak dla mnie jest fajny. Co nie oznacza, że
    chciałbym go słyszeć co chwila i głośno.

    Seks też jest fajny, co nie oznacza od razu że chciałbym go uprawiać z
    każdym i słuchać jak sąsiad ryczy co 10 minut;)

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2020-06-03 18:24:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2020 o 11:51, Przemek Jedrzejczak pisze:

    > Austria już wprowadziła surowe środki, zakazując wjazdu motocykli o poziomie hałasu
    statycznego powyżej 95 dB na kilka dróg w pobliżu granicy z Niemcami. Zakaz wejdzie w
    życie 10 czerwca i potrwa do końca października. Za jego złamanie grozi mandat w
    wysokości równowartości 1 000 zł.

    A te 95 dB to nie jest ogólna norma, której nie wolno przekraczać
    nigdzie w Austrii? Bo coś kojarzę, że jeden ze znajomych (nie od razu
    kolegów) jechał przez Austrię z duszą na ramieniu, bo jednego dBkillera
    zgubił i srał żarem, że mu dołożą 1000 eurasków i zabiorą moto na
    złomowisko;) A zgubił, bo często wykręcał i mu się widocznie gwint
    wyrobił. Co nim kierowało to nie potrafił dokładnie wyjaśnić. Po prostu
    niektórzy uważają, że robienie hałasu wokół siebie dodaje im centymetrów
    albo co...

    Choć jest również teoria (nie do końca pewnie bezpodstawna), że loud
    pipes save lives czy jakoś.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2020-06-03 18:40:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.06.2020 o 15:46, WS pisze:

    > W XXI w standardem staje sie jednak wentylacja mechaniczna (z klimatyzacja), a ona
    wymaga zamknietych okien ;) Jak sie ma grawitacyjny zabytek to lipa lekka...

    Nikt i nigdy nie zmusi mnie do mieszkania w terrarium.

    MJ

  • 30. Data: 2020-06-03 20:42:32
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-06-03 10:35, WS wrote:

    > Ja bym nie wzrucal wszystkich motocyklistow do jednego wora. Jest spora ilosc
    jezdzacych turystycznie, wystarczy pojechac w weekend w Alpy (Austria, Slowenia,
    Wlochy...), cale tlumy motocyklistow, w wiekszosci z D na turystykach... raczej nie
    szaleja ;)

    ...a pierdzą