-
11. Data: 2020-06-03 13:02:16
Temat: Re: Faschysm w Niemczech
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-06-03 o 12:05, Cavallino pisze:
> W dniu 03-06-2020 o 11:51, Przemek Jedrzejczak pisze:
>> --Ja bym nie wzrucal wszystkich motocyklistow do jednego wora. Jest
>> spora ilosc jezdzacych turystycznie, wystarczy pojechac w weekend w
>> Alpy (Austria, Slowenia, Wlochy...), cale tlumy motocyklistow, w
>> wiekszosci z D na turystykach... raczej nie szaleja ;)
>>
>> no wlasnie w Austrii maja ich dosc
>>
>> Austria już wprowadziła surowe środki, zakazując wjazdu motocykli o
>> poziomie hałasu statycznego powyżej 95 dB na kilka dróg
>
> Taki zakaz powinien obowiązywać na całym świecie i dotyczyć wszystkiego
> co powinno być zarejestrowane w WK....
Trend jest taki, że coraz większy odsetek pojazdów poruszających się po
drogach ma tzw. "sportowe" wydechy i coraz szybciej ich przybywa. Część
z nich formalnie mieści się w normach i nawet posiada homologację. Co
nie znaczy, że nie robią irytującego hałasu. Druga część to "tuning",
który nie posiada homologacji. Ci drudzy w ogóle nie muszą przejmować
się normami (które są ustawione ogólnie bardzo liberalnie). W praktyce
nie da się tego tępić, gdyż nie ma jak.
-
12. Data: 2020-06-03 13:04:38
Temat: Re: Faschysm w Niemczech
Od: WS <L...@c...pl>
On Wednesday, June 3, 2020 at 11:51:56 AM UTC+2, Przemek Jedrzejczak wrote:
> --Ja bym nie wzrucal wszystkich motocyklistow do jednego wora. Jest spora ilosc
jezdzacych turystycznie, wystarczy pojechac w weekend w Alpy (Austria, Slowenia,
Wlochy...), cale tlumy motocyklistow, w wiekszosci z D na turystykach... raczej nie
szaleja ;)
>
> no wlasnie w Austrii maja ich dosc
>
> Austria już wprowadziła surowe środki, zakazując wjazdu motocykli o poziomie hałasu
statycznego powyżej 95 dB na kilka dróg w pobliżu granicy z Niemcami.
95dB to dosc duzo, bo norma to zdaje sie max 96dB, wiec seryjnych moto (zwlaszcza
turystycznych) to raczej nie dotyczy, za to przez zakaz jazdy w weekendy posiadanie
motocykla praktycznie traci sens...
-
13. Data: 2020-06-03 13:05:18
Temat: Re: Faschysm w Niemczech
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-06-03 o 12:38, Cavallino pisze:
> W dniu 03-06-2020 o 12:32, Poldek pisze:
>> W dniu 2020-06-03 o 12:06, Cavallino pisze:
>>> W dniu 03-06-2020 o 11:59, Budzik pisze:
>
>>>> Sa ludzie ktorzy twierdza ze to byłoby coś pieknego gdyby kazdy mogł
>>>> jezdzic autem z silnikiem V8...
>>>> Mam wrazenie ze brakuje im wyobraźni.
>>>
>>> Ale że V8 Twoim zdaniem musi wyć, czy o co chodzi?
>>
>> Nie musi, ale może,
>
> Każdy silnik może, np. jak tłumik obetniesz.
>
>> a jak może to musi.
>
> Ale z typem silnika to nie ma dokładnie nic wspólnego.
> R4 też może wyć - i to je najczęściej słychać wyjące na ulicach (z racji
> popularności).
>
> Do V8 trzeba dużo więcej dopłacić, więc często tym którzy dopłacają (z
> racji wieku), nie w głowie sztubackie wycie po ulicach.
>
> Już prędzej/częściej wyją w standardzie wysokoobrotowe V10 czy V12.
Tak jest, każdy silnik spalinowy może robić bardzo głośny hałas. Nawet
motorower 50 cm3 jeżeli nie ma tłumika, albo ma "tjuningowany", to robi
hałas w promieniu paru kilometrów.
-
14. Data: 2020-06-03 13:13:42
Temat: Re: Faschysm w Niemczech
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 03-06-2020 o 13:02, Poldek pisze:
> W dniu 2020-06-03 o 12:05, Cavallino pisze:
>> W dniu 03-06-2020 o 11:51, Przemek Jedrzejczak pisze:
>>> --Ja bym nie wzrucal wszystkich motocyklistow do jednego wora. Jest
>>> spora ilosc jezdzacych turystycznie, wystarczy pojechac w weekend w
>>> Alpy (Austria, Slowenia, Wlochy...), cale tlumy motocyklistow, w
>>> wiekszosci z D na turystykach... raczej nie szaleja ;)
>>>
>>> no wlasnie w Austrii maja ich dosc
>>>
>>> Austria już wprowadziła surowe środki, zakazując wjazdu motocykli o
>>> poziomie hałasu statycznego powyżej 95 dB na kilka dróg
>>
>> Taki zakaz powinien obowiązywać na całym świecie i dotyczyć
>> wszystkiego co powinno być zarejestrowane w WK....
>
> Trend jest taki, że coraz większy odsetek pojazdów poruszających się po
> drogach ma tzw. "sportowe" wydechy i coraz szybciej ich przybywa. Część
> z nich formalnie mieści się w normach i nawet posiada homologację. Co
> nie znaczy, że nie robią irytującego hałasu. Druga część to "tuning",
> który nie posiada homologacji. Ci drudzy w ogóle nie muszą przejmować
> się normami (które są ustawione ogólnie bardzo liberalnie). W praktyce
> nie da się tego tępić, gdyż nie ma jak.
Da się, policja ma urządzenia do pomiaru głośności.
Czasem nawet robią akcje i mandaty się sypią.
Ale z reguły im się nie chce i wolą z krzakach z radarem stać.
Względnie rozbijać się beemkami na autostradach, tropiąc staszne
przestępstwa w rodzaju 160/140....
-
15. Data: 2020-06-03 13:14:52
Temat: Re: Faschysm w Niemczech
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 03-06-2020 o 13:04, WS pisze:
> On Wednesday, June 3, 2020 at 11:51:56 AM UTC+2, Przemek Jedrzejczak wrote:
>> --Ja bym nie wzrucal wszystkich motocyklistow do jednego wora. Jest spora ilosc
jezdzacych turystycznie, wystarczy pojechac w weekend w Alpy (Austria, Slowenia,
Wlochy...), cale tlumy motocyklistow, w wiekszosci z D na turystykach... raczej nie
szaleja ;)
>>
>> no wlasnie w Austrii maja ich dosc
>>
>> Austria już wprowadziła surowe środki, zakazując wjazdu motocykli o poziomie
hałasu statycznego powyżej 95 dB na kilka dróg w pobliżu granicy z Niemcami.
>
> 95dB to dosc duzo, bo norma to zdaje sie max 96dB, wiec seryjnych moto (zwlaszcza
turystycznych) to raczej nie dotyczy,
I dobrze - turystyczne z reguły nie wyją.
Co innego szlifierki.
-
16. Data: 2020-06-03 13:14:57
Temat: Re: Faschysm w Niemczech
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
--W praktyce nie da się tego tępić, gdyż nie ma jak.
*to tzw syndrom Bolanda czyli "niedasie" w normalnym kraju policjant bierze prosty
przyrzad pomiarowy i juz wiadomo czy trzeba wzywac lawete :-)
https://twitter.com/Polizei_Ffm/status/8630965101787
87328/photo/1
voltcraft sl200 to jakies 150 eur na amazonie, 10 minut (no dobra 20 dla kulsona :-)
zeby przeczytac instrukcje i juz mozna ruszac do akcji
granica to 84 dB
Bei der anschließenden Lärmpegelmessung aus 50 Zentimetern Distanz zum Schalldämpfer
messen die Polizisten statt der 84 Dezibel (dB) satte 111 dB
-
17. Data: 2020-06-03 13:25:48
Temat: Re: Faschysm w Niemczech
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-06-03 o 13:04, WS pisze:
> On Wednesday, June 3, 2020 at 11:51:56 AM UTC+2, Przemek Jedrzejczak wrote:
>> --Ja bym nie wzrucal wszystkich motocyklistow do jednego wora. Jest spora ilosc
jezdzacych turystycznie, wystarczy pojechac w weekend w Alpy (Austria, Slowenia,
Wlochy...), cale tlumy motocyklistow, w wiekszosci z D na turystykach... raczej nie
szaleja ;)
>>
>> no wlasnie w Austrii maja ich dosc
>>
>> Austria już wprowadziła surowe środki, zakazując wjazdu motocykli o poziomie
hałasu statycznego powyżej 95 dB na kilka dróg w pobliżu granicy z Niemcami.
>
> 95dB to dosc duzo, bo norma to zdaje sie max 96dB, wiec seryjnych moto (zwlaszcza
turystycznych) to raczej nie dotyczy, za to przez zakaz jazdy w weekendy posiadanie
motocykla praktycznie traci sens...
>
Powiem więcej, 95 dB to bardzo dużo. Szczególnie biorąc pod uwagę sposób
liczenia tego. W praktyce taki motor, który formalnie mieści się w
normie, to realnie emituje 120 dB i wszystko jest legal. Pomiar jest
bowiem przeprowadzany przy połowie obrotów. Sprytni konstruktorzy
wydechów już to opracowali sposób na ominięcie i taki wydech dopiero
powyżej połowy obrotów daje prawdziwego ognia. Pasjonaci nie mają
zwyczaju jeździć na połowie obrotów.
-
18. Data: 2020-06-03 13:34:36
Temat: Re: Faschysm w Niemczech
Od: WS <L...@c...pl>
On Wednesday, June 3, 2020 at 1:25:45 PM UTC+2, Poldek wrote:
> W dniu 2020-06-03 o 13:04, WS pisze:
> > On Wednesday, June 3, 2020 at 11:51:56 AM UTC+2, Przemek Jedrzejczak wrote:
> >> --Ja bym nie wzrucal wszystkich motocyklistow do jednego wora. Jest spora ilosc
jezdzacych turystycznie, wystarczy pojechac w weekend w Alpy (Austria, Slowenia,
Wlochy...), cale tlumy motocyklistow, w wiekszosci z D na turystykach... raczej nie
szaleja ;)
> >>
> >> no wlasnie w Austrii maja ich dosc
> >>
> >> Austria już wprowadziła surowe środki, zakazując wjazdu motocykli o poziomie
hałasu statycznego powyżej 95 dB na kilka dróg w pobliżu granicy z Niemcami.
> >
> > 95dB to dosc duzo, bo norma to zdaje sie max 96dB, wiec seryjnych moto (zwlaszcza
turystycznych) to raczej nie dotyczy, za to przez zakaz jazdy w weekendy posiadanie
motocykla praktycznie traci sens...
> >
>
> Powiem więcej, 95 dB to bardzo dużo. Szczególnie biorąc pod uwagę sposób
> liczenia tego. W praktyce taki motor, który formalnie mieści się w
> normie, to realnie emituje 120 dB i wszystko jest legal. Pomiar jest
> bowiem przeprowadzany przy połowie obrotów. Sprytni konstruktorzy
> wydechów już to opracowali sposób na ominięcie i taki wydech dopiero
> powyżej połowy obrotów daje prawdziwego ognia. Pasjonaci nie mają
> zwyczaju jeździć na połowie obrotów.
;)
skala w dB jest logarytmiczna, 120dB to troche malo osiagalne...
np. na torze Poznan limity (sportowe moto z seryjnymi wydechami sie bezproblemowo
mieszcza):
98 dB/A przy 7000 obr/min dla 600cm3 oraz 5500 obr/min dla 1000cm3
Dodatkowo troche ne ma gdzie jezdzic po drodze publicznej z obrotomierzem na
czerwonym ;)
Sam mam GSXRa 1000 , ~190KM, ostatnie pare lat jezdze tylko z zona (ma turystyczna
CBF 600) i wlasciwie to nie przekraczam 4-5tys obrotow, nawet uzywajac tego jak
skuter, czyli bez machania biegami... 40-140 spokojnie trzeci bieg ogarnia ;)
-
19. Data: 2020-06-03 13:42:22
Temat: Re: Faschysm w Niemczech
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 3 Jun 2020 10:20:35 +0200, Poldek napisał(a):
> Autorytarne i dyktatorskie zapędy niemieckich władz skupiają się na tym,
> aby odebrać wolność jednostkom, które lubią szybkość
>
> https://motohigh.pl/2020/06/02/niemcy-motocykle-nied
ziele-swieta-zakaz/
I bardzo słusznie.
--
Jacek
I hate haters.
-
20. Data: 2020-06-03 13:45:23
Temat: Re: Faschysm w Niemczech
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-06-03 o 13:34, WS pisze:
> On Wednesday, June 3, 2020 at 1:25:45 PM UTC+2, Poldek wrote:
>> W dniu 2020-06-03 o 13:04, WS pisze:
>>> On Wednesday, June 3, 2020 at 11:51:56 AM UTC+2, Przemek Jedrzejczak wrote:
>>>> --Ja bym nie wzrucal wszystkich motocyklistow do jednego wora. Jest spora ilosc
jezdzacych turystycznie, wystarczy pojechac w weekend w Alpy (Austria, Slowenia,
Wlochy...), cale tlumy motocyklistow, w wiekszosci z D na turystykach... raczej nie
szaleja ;)
>>>>
>>>> no wlasnie w Austrii maja ich dosc
>>>>
>>>> Austria już wprowadziła surowe środki, zakazując wjazdu motocykli o poziomie
hałasu statycznego powyżej 95 dB na kilka dróg w pobliżu granicy z Niemcami.
>>>
>>> 95dB to dosc duzo, bo norma to zdaje sie max 96dB, wiec seryjnych moto (zwlaszcza
turystycznych) to raczej nie dotyczy, za to przez zakaz jazdy w weekendy posiadanie
motocykla praktycznie traci sens...
>>>
>>
>> Powiem więcej, 95 dB to bardzo dużo. Szczególnie biorąc pod uwagę sposób
>> liczenia tego. W praktyce taki motor, który formalnie mieści się w
>> normie, to realnie emituje 120 dB i wszystko jest legal. Pomiar jest
>> bowiem przeprowadzany przy połowie obrotów. Sprytni konstruktorzy
>> wydechów już to opracowali sposób na ominięcie i taki wydech dopiero
>> powyżej połowy obrotów daje prawdziwego ognia. Pasjonaci nie mają
>> zwyczaju jeździć na połowie obrotów.
>
> ;)
> skala w dB jest logarytmiczna, 120dB to troche malo osiagalne...
>
> np. na torze Poznan limity (sportowe moto z seryjnymi wydechami sie bezproblemowo
mieszcza):
> 98 dB/A przy 7000 obr/min dla 600cm3 oraz 5500 obr/min dla 1000cm3
>
Limity i ograniczenia są po to, żeby je przełamywać :-)
> Dodatkowo troche ne ma gdzie jezdzic po drodze publicznej z obrotomierzem na
czerwonym ;)
Jest gdzie jeździć z obrotomierzem na czerwonym. Wystarczy kręcić silnik
wysoko i nie trzeba jechać 250+, żeby wyć na pełnych obrotach. Zapraszam
w ciepły dzień do Warszawy. Najlepiej w ciepły wieczór piątek lub
sobota. Można się osłuchać też w każdy dzień roboczy, gdy nie jest zimno
i nie pada w godzinach, gdy kończą pracę zagłębia biurowe.