  • 11. Data: 2024-09-26 14:32:41
    Temat: Re: Falownik do pompy CO
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Sep 2024 21:24:00 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Jeśli indukcyjny asynchroniczny to wzrost napięcia zwiększy moment
    > obrotowy a to spowoduje zmniejszenie poślizgu. Zatem wzrośnie też
    > prędkość obrotowa a więc i moc oddawana.

    Tak, ale może to być bardzo niewielki wzrost, jesli przy nominalnym
    napięciu poślizg był mały.

    > Oczywiście, dopóki nie wystąpi nasycenie magnetowodu.

    J.

  • 12. Data: 2024-09-29 10:25:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 24.09.2024 o 20:27, PeJot pisze:
    > Czołem,
    >
    > czy zwykłą pompę CO, jednofazową, *jednobiegową* mocy rzędu 100 W dało
    > by się jakoś przyspieszyć falownikiem, powiedzmy +10% i nie zamordować
    > jej przy okazji ? Czego ewentualnie użyć, wskazane rozwiązania
    > budżetowe, bo to na razie eksperyment. Z zepsutej pompy CO falownik się
    > nie nada, bo zwykle sam zepsuty.

    A jaka przyczyna zaistnienia potrzeby podkręcenia mocy? Pytam bo
    walczyłem z niskim przepływem i okazało się że żeliwo wokół wirnika
    zostało "wyjedzone"i 2 pompy sobie mieliły wesoło moje piniomdze ale nie
    pchały wody ;) Musiałem wymienić to dziadostwo. O dziwo plastikowy
    wirnik zero zużycia.
    Nawet żeliwo w tych czasach robią z jakiegoś gówna...

    L.

  • 13. Data: 2024-09-29 12:00:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Albo polski i kwarc wymienić. I bez autotrafa.

    Albo uniwersalny 50/60 Hz. Coś mnie podkusiło żeby sprawdzić,
    czy takie robią. Robią.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2024-09-29 19:00:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 29.09.2024 o 10:25, Lisciasty pisze:

    > A jaka przyczyna zaistnienia potrzeby podkręcenia mocy?

    Eksperymentowanie z odrobinę niewydolnym systemem CO, za sprawą niezbyt
    udanego projektu. Być może zwiększenie przepływu w CO coś by poprawiło,
    ale sprawa się komplikuje, bo pompa obsługuje zarówno CO jak i CWU.
    Pompa jednobiegowa, żadnej regulacji. Na dokładkę parametry pompy są
    nieznane, bo to część zamienna z katalogu producenta kotła.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 15. Data: 2024-09-30 17:04:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 Sep 2024 12:00:22 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Albo uniwersalny 50/60 Hz. Coś mnie podkusiło żeby sprawdzić,
    > czy takie robią. Robią.

    Ale czy da się 60Hz na wyjsciu, gdy na wejsciu jest 50 ?

    I daje to cos bardziej zblizonego do sinusa, niz prostokąt?

    J.

  • 16. Data: 2024-09-30 17:24:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale czy da się 60Hz na wyjsciu, gdy na wejsciu jest 50 ?

    UPS to taka maszynka, która "daje na wyjściu" nawet gdy na
    wejściu nic nie jej dają. Należy ją tylko przekonać do tego,
    by brała i dawała, a nie przerzucała wprost.

    > I daje to cos bardziej zblizonego do sinusa, niz prostokąt?

    Zakładam, że tak zaawansowane urządzenie, które potrafi 50
    i 60 Hz, umie również sinus. Dzisiaj to nic nadzwyczajnego.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2024-09-30 17:54:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Sep 2024 17:24:27 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > UPS to taka maszynka, która "daje na wyjściu" nawet gdy na
    > wejściu nic nie jej dają.

    A jak na wesjciu dają?
    To tylko online takie są

    > Należy ją tylko przekonać do tego,
    > by brała i dawała, a nie przerzucała wprost.

    A tu czasy takie, ze wszystko się dzieje automagicznie :-)

    > Zakładam, że tak zaawansowane urządzenie, które potrafi 50
    > i 60 Hz, umie również sinus. Dzisiaj to nic nadzwyczajnego.

    50/60 automatycznie, to żadna filozofia, szczególnie w offline i
    prostokąt :-)

    J.

  • 18. Data: 2024-09-30 18:27:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > A jak na wesjciu dają? To tylko online takie są

    Teraz mi się przypomniało, że rok temu kupiłem falownik 1F/3F.
    Do popędzenia maszyny z silnikiem trójfazowym w miejscu, gdzie
    jest tylko jedna faza. Nominalnie przeznaczony do takich właśnie
    zastosowań. Ale pracuje również z odbiorem jednej fazy (podłączałem
    żarówkę). Da się ustawić częstotliwość do 300 Hz. Sinus powinien
    być jak się patrzy, bo to PWM robione przy klikunastu kilohercach.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2024-09-30 18:51:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Sep 2024 18:27:39 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > żarówkę). Da się ustawić częstotliwość do 300 Hz. Sinus powinien
    > być jak się patrzy, bo to PWM robione przy klikunastu kilohercach.

    Falowniki nie są już niczym dziwnym, tylko ta cena ... przekraczająca
    cenę pompy CO :-)

    No własnie - a może dwie pompy, albo wymienic na większą ?

    J.

  • 20. Data: 2024-09-30 18:59:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Falowniki nie są już niczym dziwnym, tylko ta cena ... przekraczająca
    > cenę pompy CO :-)

    Jedno i drugie dzisiaj jest dość niedrogie. Falownik ze trzy stówy,
    pompa od stówy do trzech.

    > No własnie - a może dwie pompy, albo wymienic na większą ?

    Wątkotwórca nie ma problemu z wydajnością pompy. Jego kłopoty mają
    inną przyczynę. I da się z nich łatwo i tanio wyplątać.

    --
    Jarek