  • Data: 2014-11-08 21:11:26
    Temat: Re: Fajny z wyglądu Canon
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-08 o 20:35, P.B. pisze:
    > Nie wiem co to są "teleobiektywy do zoomu", ale jeżeli chcesz napisać, że
    > obiektywy do lustrzanek z FF (24x36) muszą mieć proporcjonalnie długie
    > ogniskowe, jeżeli mają mieć podobne kąty widzenia, to masz rację.
    > Standardowy zoom dla APS-C to zwykle 18-55, a dla FF 28-70.

    Na przykład obiektyw PowerShot SX510 HS ma ogniskową 4,3-129,0 mm
    (odpowiednik formatu 35 mm: 24-720 mm)
    Gdyby mieć jakąś bardzo dobrą lustrzankę z matrycą taką jak ma film 35
    mm, obiektyw musiał by mieć powyższą długość ogniskowej. Oczywiście to
    przykład skrajny i tylko trochę większa matryca coś daje, ale oznacza
    powiększenie obiektywu i wymienność zamiast zooma.