  • Data: 2012-01-30 17:03:52
    Temat: Re: Fajna fotka ?
    Od: Marek <2...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Marek:

    > Zaraz zamieszcze, dodatkowo, poprzednia wersje z krzywym horyzontem -
    > zeby fachowcy z roznych szkol byli zadowoleni.

    Moje zdanie kończy się nie tylko kropką, ale i emotikoną. Na dodatek
    nie jestem żadnym fachowcem, tylko turystą z aparatem. A zawodowo
    bliżej mi do malarstwa niż do fotografii. Najwyraźniej nie łapiesz
    ironii.
    Odniosłem się do tego, co napisano wcześniej. Razi mnie pochylony
    horyzont (z nielicznym i wyjątkami), ale dynamikę kadru zapewnia
    między innymi diagonalny układ form, czyli oparty na skosach.
    Najlepiej żeby się one przy tym wzajemnie nie równoważyły. Tu mamy
    symetryczny układ zdominowany przez poziomy i piony. To niemal
    podręcznikowy przykład kompozycji statycznej. A rzeczywista dynamika
    fotografowanej sceny nie ma tu nic do rzeczy. Można statycznie
    pstryknąć bolid F1 w ruchu i dynamicznie pokazać partię szachów.
    Tobie się to zdjęcie podoba. To najważniejsze. Podoba się też kilku
    osobom zabierającym tu głos. Racje tych, którym się zdjęcie nie podoba
    lub są wobec niego obojętni zostały uzasadnione i powinieneś je
    przyjąć. Tu osiągnąłeś cel założenia wątku. Chyba, że rzeczywiście
    chodzi Ci nie o zbliżenie się do prawdy, tylko do zwycięstwa. Ale na
    to trzeba chyba Napoleona ;).

    --
    Marek

    --