eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFabryczne CNGRe: Fabryczne CNG
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "P_ablo" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fabryczne CNG
    Date: Thu, 25 Feb 2010 11:34:43 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 45
    Message-ID: <hm5jt2$rin$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hm3be6$raq$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: gac83.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1267094243 28247 83.12.2.83 (25 Feb 2010 10:37:23
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 25 Feb 2010 10:37:23 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2258686
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Ta-D-K" <2...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:hm3be6$raq$1@news.dialog.net.pl...
    >
    > Wszystkie informacje mile widziane, bo pozwolą się nam wszystkim zapoznać
    > się z zaletami i wadami tych aut. Jaka jest w EU dostępność stacji
    > tankujących to najtańsze paliwo?


    Najoszczedniejsza jest Zafira, silnik ma podniesiony stopien sprezania i
    lepiej wykorzystuje wlasciwosci paliwa a co za tym idzie spala go mniej. Nie
    wiem o jakie konkretnie informacje Ci chodzi ale Doblo jezdzi i ma sie
    dobrze przy 180 tys km na ziemnym. LT przerobiony oraz Courier 1,3 z
    domontowana instalacja tez. O trwalosc nie trzeba sie martwic bo to paliwo
    jest in plus dla oleju i silnika.

    Jesli bedziesz kupowal auto z instalacja i chcesz miec porzadek w papierach,
    to szukaj samochodu ze zbiornikami wyprodukowanymi po 2001 r. Na biorniku
    musi byc nabity znaczek zgodnosci z dyrektywa 110. Jesli zbiorniki maja taki
    znaczek, to przed rejestracja wystarczy podjechac do punktu gdzie legalizuje
    sie wszelakiej masci zbiorniki cisnieniowe i zrobic rewizje zewnetrzna.
    Najczesciej takie przeglady organizuje sie kilka razy w miesiacu bo na
    miejscu musi byc inspektor z UDT ktory to wszystko podbije. Pozniej juz
    tylko na normalny przeglad z papierami od zbiornikow i mozesz rejestrowac
    auto z wbita instalacja CNG. Koszt wyrobienia papierow do jednego zbiornika
    to cos kolo 160 zl - nie pamietam dokladnie. Jesli kupisz samochod ze
    starszymi zbiornikami, to albo jezdzisz na dziko bez wbitej instalacji, albo
    wymienisz zbiornik/zbiorniki na nowe albo sfalszujesz oznaczenia na
    zbiornikach...
    IMHO lepiej jednak szukac samochodu z fabrycznymi instalacjami aczkolwiek
    niewykluczone, ze w razie niedomagan beda problemy z serwisowaniem...
    polskie serwisy maja problemy ze zdiagnozowaniem takich samochodow. Jesli
    instalacja bedzie domontowana, to latwiej bedzie zdiagnozowac i naprawic u
    kazdego gazownika - sterowniki sa takie same jak dla LPG. Ja mialem problem
    z Fordem Courierem ktory mial amerykanska instalacje, byla to instalacja
    montowana w serwisie Forda w DE, w ramach promowania tego paliwa dostali ja
    za friko od UM. Instalacja fajna ale sprawiala probelmy niemozliwe do
    zdiagnozowania wiec zostala zdemontowana i wymieniona na "zwykla" sekwencje.


    --
    Picasso




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: