-
1. Data: 2010-02-24 15:00:40
Temat: Fabryczne CNG
Od: Ta-D-K <2...@k...pl>
Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z
fabrycznaą instalacją CNG. W Polsce rośnie ilość stacji CNG, praktycznie
w każdym dużym mieście wojewódzkim można zatankować. Bardzo mało na
grupie informacji o autach na ten gaz, dlatego proszę napiszcie jak jest
z rejestracją sprowadzonych aut, czy nasze przepisy nie stawiają jakiś
dodatkowych problemów. Jak z uruchamianiem tak napędzanych silników przy
mrozach, jak dużo wzrasta masa auta, jak z trwałością silników.
Wszystkie informacje mile widziane, bo pozwolą się nam wszystkim
zapoznać się z zaletami i wadami tych aut. Jaka jest w EU dostępność
stacji tankujących to najtańsze paliwo?
--
Tadek
-
2. Data: 2010-02-24 15:40:23
Temat: Re: Fabryczne CNG
Od: kaszpir <k...@t...pl>
Co do CNG:
Jak dla mnie teoretycznie te paliwo powinno być promowane , bo CNG
mamy pod dostatkiem a będziemy mieli jeszcze więcej i jest to paliwo w
100% ekologiczne i powinno być tańsze od LPG ...
Ale ...
No właśnie ...
Instalacja CNG jest droższa niż LPG. Butla do CNG jest dużo cięższa a
co za tym idzie mniej w nią wchodzi gazu. Butle w "koło" kosztują
majątek i stosuje się zwykłe walcowate butle ...
Dodatkowo bardzo często trzeba kombinować z tylnim zawieszeniem
(mocniejsze spręzyny zawieszenia).
Stacji jest bardzo mało ...
Niestety bez zachęty pieniężnej (dofinansowanie do instalacji CNG) ,
preferencyjne ceny paliwa CNG (np. dać 1zł za 1l kg (czy też m3))
według mnie nie ma co się pchać z CNG ...
LPG zatankujesz wszędzie w PL i w większości bez problemu także w
Europie ...
Jak dla mnie CNG było by dobre dla samochodów/autobusów które jeżdzą
głównie po mieście (w którym znajduje się stacja CNG). Wtedy taki
samochód pali tyle samo CNG (a nawet trochę mniej) niż benzyny i
oszczedności są spore ...
W Niemczech są (były ?) spore finansowe "bonusy" i państwo promowało
ekologię i powstało dużo stacji CNG a po drogach dużo jeździł (jeździ)
samochodów zasilanych CNG ...
-
3. Data: 2010-02-24 15:49:10
Temat: Re: Fabryczne CNG
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
> Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z fabrycznaą
> instalacją CNG.
> Jak z uruchamianiem tak napędzanych silników przy mrozach, jak dużo
> wzrasta masa auta, jak z trwałością silników.
na przykładzie Opla - była Zafira z fabrycznym CNG, to mimo iż silnik 1.6
jest oparty na znanej jednostce to różni się od bazy niemal wszystkim,
tłokami, wałkami, zaworami, itd.,
więc trwałość na tym paliwie nie będzie się różnić od jazdy na benzynie,
ktoś to przemyślał,
brat
-
4. Data: 2010-02-24 18:49:40
Temat: Re: Fabryczne CNG
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Ta-D-K wrote:
> Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z
> fabrycznaą instalacją CNG. W Polsce rośnie ilość stacji CNG,
> praktycznie w każdym dużym mieście wojewódzkim można zatankować.
> Bardzo mało na grupie informacji o autach na ten gaz, dlatego proszę
> napiszcie jak jest z rejestracją sprowadzonych aut, czy nasze
> przepisy nie stawiają jakiś dodatkowych problemów.
Sądzę że tu powinna działac ta przyjemna zasada: homologacja w EU, więc
ważna w pl.
Zresztą... Zafira, czy bodajże merce były/są oferowane też w Polsce.
--
Pozdro
Massai
-
5. Data: 2010-02-24 23:48:39
Temat: Re: Fabryczne CNG
Od: Ta-D-K <2...@k...pl>
bratPit[pr] pisze:
> na przykładzie Opla - była Zafira z fabrycznym CNG, to mimo iż silnik
> 1.6 jest oparty na znanej jednostce to różni się od bazy niemal
> wszystkim, tłokami, wałkami, zaworami, itd.,
> więc trwałość na tym paliwie nie będzie się różnić od jazdy na benzynie,
> ktoś to przemyślał,
Jestem zaskoczony tym, że ten silnik tak znacznie się różni od tego
który jest zasilany jedynie benzyną. Jak jest z dostępnością i ceną tych
części? Ciekawe czym podyktowane były zmiany skoro CNG spala się
"łagodniej" niż etylina 98 (niektóre żródła podają, że ten gaz ma około
130 oktan. Nie sądzę, że odchudzali ten silnik skoro jest alternatywnie
zasilany również benzyną, w sumie mało logiczne.
Zafira by mi pasiła :)
--
Tadek
-
6. Data: 2010-02-25 09:28:04
Temat: Re: Fabryczne CNG
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-02-24 15:49, *bratPit[pr]* napisał, a mnie coś podkusiło,
żeby odpisać:
>> Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z
>> fabrycznaą instalacją CNG.
>
>> Jak z uruchamianiem tak napędzanych silników przy mrozach, jak dużo
>> wzrasta masa auta, jak z trwałością silników.
>
> na przykładzie Opla - była Zafira z fabrycznym CNG, to mimo iż silnik
> 1.6 jest oparty na znanej jednostce to różni się od bazy niemal
> wszystkim, tłokami, wałkami, zaworami, itd.,
> więc trwałość na tym paliwie nie będzie się różnić od jazdy na benzynie,
> ktoś to przemyślał,
Jesteś pewien?
Ja wprawdzie tego nie sprawdzałem, ale jak były u nas robione Astry II i
Zafiry CNG to wkładano tam takie same silniki jak do wersji benzynowych.
Butle i instalacje nie były instalowane w Gliwicach i stąd te auta
wyjeżdżały tylko z malutkim zbiornikiem paliwa - bodaj około 5 litrów. Z
punktu wiedzenia lakierni wersje CNG różniły się tylko podłoga w tylnej
części nadwozia.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
7. Data: 2010-02-25 11:34:43
Temat: Re: Fabryczne CNG
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Ta-D-K" <2...@k...pl> napisał w wiadomości
news:hm3be6$raq$1@news.dialog.net.pl...
>
> Wszystkie informacje mile widziane, bo pozwolą się nam wszystkim zapoznać
> się z zaletami i wadami tych aut. Jaka jest w EU dostępność stacji
> tankujących to najtańsze paliwo?
Najoszczedniejsza jest Zafira, silnik ma podniesiony stopien sprezania i
lepiej wykorzystuje wlasciwosci paliwa a co za tym idzie spala go mniej. Nie
wiem o jakie konkretnie informacje Ci chodzi ale Doblo jezdzi i ma sie
dobrze przy 180 tys km na ziemnym. LT przerobiony oraz Courier 1,3 z
domontowana instalacja tez. O trwalosc nie trzeba sie martwic bo to paliwo
jest in plus dla oleju i silnika.
Jesli bedziesz kupowal auto z instalacja i chcesz miec porzadek w papierach,
to szukaj samochodu ze zbiornikami wyprodukowanymi po 2001 r. Na biorniku
musi byc nabity znaczek zgodnosci z dyrektywa 110. Jesli zbiorniki maja taki
znaczek, to przed rejestracja wystarczy podjechac do punktu gdzie legalizuje
sie wszelakiej masci zbiorniki cisnieniowe i zrobic rewizje zewnetrzna.
Najczesciej takie przeglady organizuje sie kilka razy w miesiacu bo na
miejscu musi byc inspektor z UDT ktory to wszystko podbije. Pozniej juz
tylko na normalny przeglad z papierami od zbiornikow i mozesz rejestrowac
auto z wbita instalacja CNG. Koszt wyrobienia papierow do jednego zbiornika
to cos kolo 160 zl - nie pamietam dokladnie. Jesli kupisz samochod ze
starszymi zbiornikami, to albo jezdzisz na dziko bez wbitej instalacji, albo
wymienisz zbiornik/zbiorniki na nowe albo sfalszujesz oznaczenia na
zbiornikach...
IMHO lepiej jednak szukac samochodu z fabrycznymi instalacjami aczkolwiek
niewykluczone, ze w razie niedomagan beda problemy z serwisowaniem...
polskie serwisy maja problemy ze zdiagnozowaniem takich samochodow. Jesli
instalacja bedzie domontowana, to latwiej bedzie zdiagnozowac i naprawic u
kazdego gazownika - sterowniki sa takie same jak dla LPG. Ja mialem problem
z Fordem Courierem ktory mial amerykanska instalacje, byla to instalacja
montowana w serwisie Forda w DE, w ramach promowania tego paliwa dostali ja
za friko od UM. Instalacja fajna ale sprawiala probelmy niemozliwe do
zdiagnozowania wiec zostala zdemontowana i wymieniona na "zwykla" sekwencje.
--
Picasso
-
8. Data: 2010-02-26 00:29:02
Temat: Re: Fabryczne CNG
Od: Ta-D-K <2...@k...pl>
P_ablo wielkie dzięki za cenne informacje :)
--
Tadek
-
9. Data: 2010-02-26 09:22:23
Temat: Re: Fabryczne CNG
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>>> Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z
>>> fabrycznaą instalacją CNG.
>>
>>> Jak z uruchamianiem tak napędzanych silników przy mrozach, jak dużo
>>> wzrasta masa auta, jak z trwałością silników.
>>
>> na przykładzie Opla - była Zafira z fabrycznym CNG, to mimo iż silnik
>> 1.6 jest oparty na znanej jednostce to różni się od bazy niemal
>> wszystkim, tłokami, wałkami, zaworami, itd.,
>> więc trwałość na tym paliwie nie będzie się różnić od jazdy na benzynie,
>> ktoś to przemyślał,
>
> Jesteś pewien?
pewien jestem tego co widziałem :-)
a sprawdzałem sobie z ciekawości w EPC różnice pomiędzy X16XEL-em (lub Z16XE
?) a Z16YNG (OIDP takie miał zdaje się oznaczenie?) i numery były zupełnie
inne,
brat
-
10. Data: 2010-02-26 18:42:25
Temat: Re: Fabryczne CNG
Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>
Użytkownik "Ta-D-K" <2...@k...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hm3be6$raq$...@n...dialog.net.pl...
> Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z fabrycznaą
> instalacją CNG. W Polsce rośnie ilość stacji CNG, praktycznie w każdym
> dużym mieście wojewódzkim można zatankować. Bardzo mało na grupie
> informacji o autach na ten gaz, dlatego proszę napiszcie jak jest z
> rejestracją sprowadzonych aut, czy nasze przepisy nie stawiają jakiś
> dodatkowych problemów. Jak z uruchamianiem tak napędzanych silników przy
> mrozach, jak dużo wzrasta masa auta, jak z trwałością silników. Wszystkie
> informacje mile widziane, bo pozwolą się nam wszystkim zapoznać się z
> zaletami i wadami tych aut. Jaka jest w EU dostępność stacji tankujących
> to najtańsze paliwo?
>
> --
> Tadek
Troche osob sie wypowiedzialo.
Na zachodzie stacji CNG masz bardzo duzo (zwlaszcza DE, tam prawie na kazdej
stacji)
Przez chwile mozna bylo w PL uzyskac dotacje na samochod z CNG, ale chyba na
firme tylko.
Osobowych za duzo nie znam, ale sporo dostawczakow sie po Wawie kreci. A i
ktoras korporacja taksowkowa ma Seaty na CNG.
W Polsce pojazdy CNG sa tez produkowane ale dotyczy to Caddy EcoFuel. No i
mozna kupic Fiata, Iveco, Mercedesa (tu ciekawostka bo do Sprintera wsadzili
silnik 1.8 turbo benzynowy ;P)
Niestety, paliwo nie jest dotowane, nie ma ulg itd itp, samochod kosztuje na
przykladzie Caddy SDI 49 tys a CNG 59 tys o masz odpowiedz.
PZDr
Adam