-
Data: 2010-02-25 11:34:43
Temat: Re: Fabryczne CNG
Od: "P_ablo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Ta-D-K" <2...@k...pl> napisał w wiadomości
news:hm3be6$raq$1@news.dialog.net.pl...
>
> Wszystkie informacje mile widziane, bo pozwolą się nam wszystkim zapoznać
> się z zaletami i wadami tych aut. Jaka jest w EU dostępność stacji
> tankujących to najtańsze paliwo?
Najoszczedniejsza jest Zafira, silnik ma podniesiony stopien sprezania i
lepiej wykorzystuje wlasciwosci paliwa a co za tym idzie spala go mniej. Nie
wiem o jakie konkretnie informacje Ci chodzi ale Doblo jezdzi i ma sie
dobrze przy 180 tys km na ziemnym. LT przerobiony oraz Courier 1,3 z
domontowana instalacja tez. O trwalosc nie trzeba sie martwic bo to paliwo
jest in plus dla oleju i silnika.
Jesli bedziesz kupowal auto z instalacja i chcesz miec porzadek w papierach,
to szukaj samochodu ze zbiornikami wyprodukowanymi po 2001 r. Na biorniku
musi byc nabity znaczek zgodnosci z dyrektywa 110. Jesli zbiorniki maja taki
znaczek, to przed rejestracja wystarczy podjechac do punktu gdzie legalizuje
sie wszelakiej masci zbiorniki cisnieniowe i zrobic rewizje zewnetrzna.
Najczesciej takie przeglady organizuje sie kilka razy w miesiacu bo na
miejscu musi byc inspektor z UDT ktory to wszystko podbije. Pozniej juz
tylko na normalny przeglad z papierami od zbiornikow i mozesz rejestrowac
auto z wbita instalacja CNG. Koszt wyrobienia papierow do jednego zbiornika
to cos kolo 160 zl - nie pamietam dokladnie. Jesli kupisz samochod ze
starszymi zbiornikami, to albo jezdzisz na dziko bez wbitej instalacji, albo
wymienisz zbiornik/zbiorniki na nowe albo sfalszujesz oznaczenia na
zbiornikach...
IMHO lepiej jednak szukac samochodu z fabrycznymi instalacjami aczkolwiek
niewykluczone, ze w razie niedomagan beda problemy z serwisowaniem...
polskie serwisy maja problemy ze zdiagnozowaniem takich samochodow. Jesli
instalacja bedzie domontowana, to latwiej bedzie zdiagnozowac i naprawic u
kazdego gazownika - sterowniki sa takie same jak dla LPG. Ja mialem problem
z Fordem Courierem ktory mial amerykanska instalacje, byla to instalacja
montowana w serwisie Forda w DE, w ramach promowania tego paliwa dostali ja
za friko od UM. Instalacja fajna ale sprawiala probelmy niemozliwe do
zdiagnozowania wiec zostala zdemontowana i wymieniona na "zwykla" sekwencje.
--
Picasso
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.10 00:29 Ta-D-K
- 26.02.10 09:22 bratPit[pr]
- 26.02.10 18:42 Adam Szewczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=