eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFabryczne CNGRe: Fabryczne CNG
  • Data: 2010-02-25 11:34:43
    Temat: Re: Fabryczne CNG
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Ta-D-K" <2...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:hm3be6$raq$1@news.dialog.net.pl...
    >
    > Wszystkie informacje mile widziane, bo pozwolą się nam wszystkim zapoznać
    > się z zaletami i wadami tych aut. Jaka jest w EU dostępność stacji
    > tankujących to najtańsze paliwo?


    Najoszczedniejsza jest Zafira, silnik ma podniesiony stopien sprezania i
    lepiej wykorzystuje wlasciwosci paliwa a co za tym idzie spala go mniej. Nie
    wiem o jakie konkretnie informacje Ci chodzi ale Doblo jezdzi i ma sie
    dobrze przy 180 tys km na ziemnym. LT przerobiony oraz Courier 1,3 z
    domontowana instalacja tez. O trwalosc nie trzeba sie martwic bo to paliwo
    jest in plus dla oleju i silnika.

    Jesli bedziesz kupowal auto z instalacja i chcesz miec porzadek w papierach,
    to szukaj samochodu ze zbiornikami wyprodukowanymi po 2001 r. Na biorniku
    musi byc nabity znaczek zgodnosci z dyrektywa 110. Jesli zbiorniki maja taki
    znaczek, to przed rejestracja wystarczy podjechac do punktu gdzie legalizuje
    sie wszelakiej masci zbiorniki cisnieniowe i zrobic rewizje zewnetrzna.
    Najczesciej takie przeglady organizuje sie kilka razy w miesiacu bo na
    miejscu musi byc inspektor z UDT ktory to wszystko podbije. Pozniej juz
    tylko na normalny przeglad z papierami od zbiornikow i mozesz rejestrowac
    auto z wbita instalacja CNG. Koszt wyrobienia papierow do jednego zbiornika
    to cos kolo 160 zl - nie pamietam dokladnie. Jesli kupisz samochod ze
    starszymi zbiornikami, to albo jezdzisz na dziko bez wbitej instalacji, albo
    wymienisz zbiornik/zbiorniki na nowe albo sfalszujesz oznaczenia na
    zbiornikach...
    IMHO lepiej jednak szukac samochodu z fabrycznymi instalacjami aczkolwiek
    niewykluczone, ze w razie niedomagan beda problemy z serwisowaniem...
    polskie serwisy maja problemy ze zdiagnozowaniem takich samochodow. Jesli
    instalacja bedzie domontowana, to latwiej bedzie zdiagnozowac i naprawic u
    kazdego gazownika - sterowniki sa takie same jak dla LPG. Ja mialem problem
    z Fordem Courierem ktory mial amerykanska instalacje, byla to instalacja
    montowana w serwisie Forda w DE, w ramach promowania tego paliwa dostali ja
    za friko od UM. Instalacja fajna ale sprawiala probelmy niemozliwe do
    zdiagnozowania wiec zostala zdemontowana i wymieniona na "zwykla" sekwencje.


    --
    Picasso




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: