  • Data: 2010-05-01 07:46:44
    Temat: Re: Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek P. pisze:

    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > Super, dzięki. Kwestia homologacji niemieckiej, nie polskiej nie będzie
    > wadzić?
    >
    > Co do pierwszego mojego pytania zaś - znalazłem gdzieś w necie dość
    > konkretną informację, wg której wszelkie problemy, jakie na zachodzie
    > robią hakom dotyczą haków zdejmowalnych, hak stały, jeśli ma papiery,
    > jest integralną częścia pojazdu i nikomu nic do niego. Wypowiedź brzmi
    > przekonująco, jednak była tylko wypowiedzią na jakimś forum, dlatego
    > drążę temat dalej.
    >
    > J.

    jesli hak dokladal producent - to jest to czesc integralna - ale nie
    znam producenta, ktorzy dokladaja fabrycznie (nie w ASO) hak w aucie
    osobowym.
    Jesli hak byl dokladany przez wlasciciela po kupnie to MUSI miec
    tabliczke homologacyjna. Na tabliczce masz numer homologacji/normy jaka
    spelnia (nie ma znaczenia czy bedzie tam PN-EN/ISO czy TUV) oraz max
    dop. nacisk z gory haka.

    Jeszcze uzupelnienie do poprzedniej wypowiedzi: nie kazda stacja
    diagnostyczna robi badanie hakow. Musisz znalezc w swojej okolicy taka,
    ktora to robi. Np. stacje o statusie 'wojewodzka' (to tylko przyklad)
    takie badania robia. Zreszta spytasz w dowolnej stacji, to Ci pewnie
    powiedza, ktora stacja ma takie uprawnienia.

    --
    pozdr
    Adam (AL)