  • Data: 2010-09-07 08:50:41
    Temat: Re: Fabia i kontrolka temperatury silnika
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:i637dh$g23$1@inews.gazeta.pl...
    > Fabia 1,4 16V, przebieg 75tys km.
    >
    > Wczoraj, kilkanascie sekund po odpaleniu zimnego silnika rozległo sie
    > przeciągłe piiiiip pip pip, po czym zapaliła się kontrolka temperatury
    > płynu chłodnicy. Silnik wtedy był zimny, płyn jest, na zbiorniku
    > wyrównawczym jego poziom na zimnym silniku mieści się w normie, ze sporym
    > zapasem do linii "min". Silnik zgasiłem, zapaliłem od nowa i już było
    > dobrze. W czasie jazdy temperatura normalnie sobie narosła do 90 stopni i
    > tak już została, nic sie nie przegrzewało, wszystko jest po prostu dobrze,
    > jak było, przynajmniej na oko.
> [...]

    Prawdopodobnie uszkodzony czujnik w zbiorniku wyrównawczym. Miałem podobny
    przypadek w golfie 4. Problem z tym czujnikiem uaktywniał się zwłaszcza w
    zimne dni zaraz po zapaleniu silnika. Gdy się trochę nagrzał płyn to po
    ponownym odpaleniu silnika było ok. Czeka Cię pewnie wymiana zbiorniczka
    wyrównawczego.