  • 1. Data: 2010-09-01 06:04:38
    Temat: FZ38 v FZ45 - probki zdjec
    Od: plessis <t...@o...pl>

    Czy ktos z Was kto umie okreslac jakosc i usterki zdjec moglby zerknac
    na ponizsze probki i powiedziec, ktore z nich sa lepsze ? miedzy FZ38
    i jego nastepca FZ45 jest jakies 300 pln roznicy w cenie ... powstaje
    pytanie czy to nie jest przypadkiem cena za downgrade ... FZ45 ma
    wiekszy zoom, wiekszy wyswietlacz i szersze kąty za co chyba warto
    byloby doplacic ale podstawowa sprawa jest po prostu jakosc fotek ...

    FZ45
    http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lum
    ix_dmc_fz45_review/sample_images/
    http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lum
    ix_dmc_fz45_review/image_quality/

    FZ38
    http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lum
    ix_dmc_fz38_review/sample_images/
    http://www.photographyblog.com/reviews/panasonic_lum
    ix_dmc_fz38_review/image_quality/

    Czy nie jest przypadkiem tak, ze zdjecia z FZ38 sa po prostu lepsze,
    mniej zaszumione i bardziej wyraziste ?

  • 2. Data: 2010-09-01 07:19:14
    Temat: Re: FZ38 v FZ45 - probki zdjec
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "plessis" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos z Was kto umie okreslac jakosc i usterki zdjec moglby
    > zerknac na ponizsze probki i powiedziec, ktore z nich sa lepsze ?

    zobacz na te
    http://img.photographyblog.com/reviews/panasonic_lum
    ix_dmc_fz45/sample_images/panasonic_lumix_dmc_fz45_1
    0.jpg
    http://img.photographyblog.com/reviews/panasonic_lum
    ix_dmc_fz38/sample_images/panasonic_lumix_dmc_fz38_0
    8.jpg

    Oba do d*. Z 45 do wiekszej, ale dzien byl tez ciemniejszy.

    Nie sa to aparaty ktorymi mozna robic zdjecia przy gorszej
    pogodzie.

    J.

  • 3. Data: 2010-09-01 10:21:35
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    ix_dmc_fz38_review/image_quality/

    > Czy nie jest przypadkiem tak, ze zdjecia z FZ38 sa po prostu lepsze, mniej

    Jak podstawowym kryterium ma byc jakość zdjęć a nie ważny jest zoom i
    szeroki kąt to są inne aparaty które będą miały lepszą jakość zdjęć. Poza
    tym zastanów się dobrze czy ten zoom 18 lub 24x jest Ci potrzebny. Ja miałem
    kiedyś 12x i potem stwierdziłem że zoomu powyżej 6x używałem baaaardzo
    rzadko. Doszedłem do wniosku ze bez sensu targać kompakt wilekości małej
    lustrzanki którego używam tak samo jak małego kompaktu mieszczącego się w
    kieszeni. Poza tym w większości przypadków i tak masz okazję podejść bliżej
    obiektu. Zdjęcia z kilkuset metrów i tak wychodzą "tak se" ze względu na
    przejrzystość powietrza, wpływu drgań aparatu (jak nie ma statywu) i jakości
    optyki przy projektowaniu dużych zoomów.

  • 4. Data: 2010-09-06 21:32:32
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-01 08:04, plessis wrote:
> [...]
    > wiekszy zoom, wiekszy wyswietlacz i szersze kąty za co chyba warto
    > byloby doplacic ale podstawowa sprawa jest po prostu jakosc fotek ...

    jak patrzę na zdjęcia swoje stare robione FZ20 to stwierdzam, ze to był
    najbardziej udana hybryda Panasonica ze świetnym szkłem ze stałym
    światłem.. później to już tylko downgrady... Trochę żałuję, że go
    sprzedałem, bo byłby fajny zoom na miasto :)