  • 51. Data: 2024-02-06 23:31:52
    Temat: Re: FTP
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ale to z kropką na początku, nie na końcu. Oznaczją, a nie oznaczały.
    > I nie tylko linuksy, ale wszelkie uniksy. Poza tym wszystko się zgadza.
    > A tak w ogóle, to najfajniesze są nazwy plików ze spacją na końcu.

    Total Commander ma unikalną opcję...> wyłącz długie nazwy pliku. Nie
    wiem jednak, dlaczego nie implementowano tego do Windows :) Nawet w
    konsoli nie działa zawsze, która posiada taką zdolność.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 52. Data: 2024-02-07 00:19:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Feb 2024 19:16:07 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Nie jesteś na pl.comp.os.advocacy

    Ta gruba obecnie przejęła charakter innych.

    > Teraz tak jest. Ale jak MS brał się za robienie OS-ów, to wcale nie
    > było
    > ustalone w którą stronę ma być ukośnik.

    Było ustalone przez wiele innych systemów stworzonych wcześniej.

    > Podobnie z zakończeniami linii. Też
    > można się zapytać dlaczego Linux nie używa /r/n skoro tak jest w
    > przeróżnych
    > RFC.

    Co ma RFC do formatu pliki textowego? \r\n w Windows to zaszłość
    "drukarkowa" jeszcze z czasów CP-M. Nawet MacOS zmigrował lata temu
    do \n.

    >Nie masz pojęcia co się skąd wzięło i >wyskakujesz z trollingiem.

    Uu fachowiec od gumowych dzwonków się odezwał. Jak na razie twoje
    komentarze zdradzają blade historyczne pojęcie w tych kwestiach.
    Proponowałbym następnym razem trochę zapoznać się z tematem zanim
    się coś palnie.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2024-02-07 10:53:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Feb 2024 20:21:11 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Mam wrażenie, że MS zmienił ukośnik trochę na przekór, żeby się odróżniać.
    > Co w tamtych czasach było częstą strategią firm.

    Nie. MS zrobil kopie CP/M, a tam ukośnik / to był znacznik opcji do
    programów w linii komend, a katalogów wcale nie było.

    Jak od wersji 2 MS-DOS pojawily sie unixowe katalogi, to / był zajęty.

    Nawiasem mówiąć - w funkcjach bibliotecznych/systemu od dawna można
    używać / zamiast \.

    > Może nawet taka konwencja
    > byłaby lepsza, bo ukośnik z Białegostoku na Wrocław zdarzas się w normalnych
    > tekstach, a ten ze Szczecina na Rzeszów raczej nie. W czasach wojen
    > plemiennych, jakieś dwadzieścia lat temu, makowcy złośliwie podsyłali
    > linuksiarzom pliki z ukośnikiem w nazwie, bo w ich systemach był to znak
    > jak każdy inny. Dla odmiany windziarzom dawało się pliki z dwukropkiem
    > w nazwie.

    A co - : źle działał?
    No fakt, obcina ...

    Byl problem z DOS/Windows z plikami o nazwach "COM1:", "LPT1:" "PRN:"
    "CON:" itp, oraz bez dwukropka

    > Kilka lat temu poprawiałem po kimś kod, którego autor wymyślił sobie, że
    > serwer udostępni pliki z zakodowanym czasem powstania w nazwie -- właśnie
    > z dwukropkiem między godzinami a minutami. Mieli to pobierać ludzie z
    > Windows, ale jakoś im nie wychodziło. A zupełnie niedawno, może miesiąć
    > temu, coś się zaczęło wykładać z tego powodu, że ktoś w kryptograficznym
    > sofcie zamiast zwykłej kreski ("-") użył jakiegoś unikodowego dywizu.

    Być może wina Windows, a dokładniej Worda.
    On od pewnego czasu chce być koszerniejszy od papieża.

    ale z ciekawostek - jest sobie gdzies zapamiętana nazwa pliku.
    I cos program nie otwiera pliku. A w nazwie jakieś smieci.

    Się okazało, ze Acrobat Reader jak zapisuje plik z umlautem w nazwie,
    to daje literkę zwykłą i jakis specjalny znaczek do umlautu.

    O, mozna łączyć

    charmap mi pokazuje trzy dwukropki ponad u, notepad jakis pogrubiony
    dwukropek, paranoja z tym unicodem :-)

    U_0308 jakby się ktoś chciał bawić.

    Juz sie zdarzały oszustwa na Unicode - dostajesz np niewinny plik
    hexed.txt, a sie okazuje, ze to jest plik txtcostam.exe, tylko
    wpleciono znaczki powodujące pisanie od prawej do lewej ..

    J.

  • 54. Data: 2024-02-07 11:11:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Feb 2024 19:26:23 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    -media-streaming-in-windows-10-and-windows-11.10295/
    \

    > Niżej napisałem, że pomógł jeden z 9 sposobów z tej strony.
    > https://pogotowie-komputerowe.org.pl/naprawiono-kod-
    bledu-0x80070035-nie-znaleziono
    > Usunąłem wszystkie urządzenia sieciowe.

    A które to rozwiązanie?
    Chyba nie chodziło o usunięcie kart sieciowych ?

    Natomiast mnie bardzo zastanawia, co to jest
    "AVM FRITZ!Mediaserver", jakim prototokołem to jest obslugiwane,
    i czy można to gdzies w windows obejrzec ... tzn jakie ma parametry,
    i jakie są inne ...

    J.

  • 55. Data: 2024-02-07 11:31:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.02.2024 o 11:11, J.F pisze:
    -media-streaming-in-windows-10-and-windows-11.10295/
    \

    bledu-0x80070035-nie-znaleziono

    > A które to rozwiązanie?
    > Chyba nie chodziło o usunięcie kart sieciowych ?

    Tak, usunąłem wszystko z menadżera w gałęzi gdzie były karty sieciowe.
    Na jedno pytanie czy usunąć też oprogramowanie zdecydowałem, że nie będę
    usuwał.

    Po resecie po chwili pojawiła się sieć z zasobami, ale ten WAP chwilę
    później.

    [...]

    Robert

  • 56. Data: 2024-02-07 11:36:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.02.2024 o 10:53, J.F pisze:
    > Juz sie zdarzały oszustwa na Unicode - dostajesz np niewinny plik
    > hexed.txt, a sie okazuje, ze to jest plik txtcostam.exe, tylko
    > wpleciono znaczki powodujące pisanie od prawej do lewej ..

    Teraz też działa w Windowsie?

    Robert

  • 57. Data: 2024-02-07 15:24:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Feb 2024 11:36:21 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Teraz też działa w Windowsie?

    O ile wiem, to tak, tylko moze w niektórych miejscach filtrują te
    znaczki.
    A w wielu innych nie, i nie zamierzają.

    ciekawe czy przejdzie

    a???12??34.txt
    a dir pokazuje:
    a 12 34.txt

    Ale to wcale nie tak, bo jak w okienku "CMD" zaznaczę to co pokazuje,
    i wkleję tutaj, to znow widzę
    a3412.txt

    J.

  • 58. Data: 2024-02-07 15:29:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > usuwał.
    >
    > Po resecie po chwili pojawiła się sieć z zasobami, ale ten WAP chwilę

    No i ten udział sieciowy z okna znikł. Wcześniej zmapowałem go jako dysk.
    I jako zmapowany dysk działa.
    Komputera nie wyłączałem.

    Powtórzyłem procedurę z usuwaniem sterowników. Ale brak efektu.
    W oknie sieci nie ma, jako zmapowany działa.

    Cuda...

    Robert

  • 59. Data: 2024-02-07 19:07:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Nie. MS zrobil kopie CP/M, a tam ukośnik / to był znacznik opcji do
    > programów w linii komend, a katalogów wcale nie było.
    >
    > Jak od wersji 2 MS-DOS pojawily sie unixowe katalogi, to / był zajęty.

    DOS-a w wersji pierwszej pamiętam, choć żył on bardzo krótko. Wersji 2.xx
    używałem dość intensywnie. Firma o nowościach takich jak katalogi pisała
    "funkcje uniksowe" -- wyraźnie im ten wzorzec imponował. Mogli więc do
    oznaczania opcji użyć kreski, co (chyba) i tak póżniej nastąpiło, jako
    opcjonalny znacznik opcji. Oni chyba po prostu planowali zrobić "lepszego
    uniksa" i zdominować tym świat.

    > Być może wina Windows, a dokładniej Worda.

    To jest niezalezne od systemu operacyjnego, a problem znajduje się między
    krzesłem a monitorem. Za programowanie biorą się teraz młodzi ludzie, którzy
    o wielu rzeczach nie mają pojęcia. Ma taki jakąś soja narodową klawiaturę,
    gdzie wstawiono różne kreski. W foncie o stałej szerokości znaku są one nie
    do odróżnienia, a ten ani chwile ne pomyśli, że do klepania kodu potrzebuje
    innego narzędzia niż do pisania raportu dla kierownictwa.

    > Się okazało, ze Acrobat Reader jak zapisuje plik z umlautem w nazwie,
    > to daje literkę zwykłą i jakis specjalny znaczek do umlautu.

    To akurat dobre podejście. Unicode jest bardzo fajny, ale profesjonalne
    podejście wymaga, by *zawsze* przy konkretnym zastosowaniu określić jego
    podzbiór. Czasem jest to po prostu ASCII, czasem łacinka z dodanym zbiorem
    diakrytyków, czasem jeszcze coś innego. Ale nigdy wszystko.

    > Juz sie zdarzały oszustwa na Unicode - dostajesz np niewinny plik
    > hexed.txt, a sie okazuje, ze to jest plik txtcostam.exe, tylko
    > wpleciono znaczki powodujące pisanie od prawej do lewej ..

    Tym się zawsze kończy, gdy za sprawę biorą się ludzie, których ona przerasta.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2024-02-07 22:30:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Komputera nie wyłączałem.
    >
    > Powtórzyłem procedurę z usuwaniem sterowników. Ale brak efektu.
    > W oknie sieci nie ma, jako zmapowany działa.

    Łopanie, zanim się nieraz pojawi coś w otoczeniu sieciowym to trzeba
    poczekać, czasem kilka godzin :D Windows zawsze miał to
    spierdolone...dlatego używam narzędzi np.
    https://www.advanced-port-scanner.com/ czy
    https://www.advanced-ip-scanner.com/pl/

    Cyk/pyk i mam co chcę. Polecam.

    --