  • 61. Data: 2024-02-08 00:18:13
    Temat: Re: FTP
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Łopanie, zanim się nieraz pojawi coś w otoczeniu sieciowym to trzeba
    > poczekać, czasem kilka godzin :D Windows zawsze miał to
    > spierdolone...dlatego używam narzędzi np.
    > https://www.advanced-port-scanner.com/ czy
    > https://www.advanced-ip-scanner.com/pl/
    >
    > Cyk/pyk i mam co chcę. Polecam.

    No i jest ten udział w tym programie.
    Zrobiłem kopiuj ścieżkę i wkleiłem do mapowania dysku.
    https://prnt.sc/LR2wTZjprhp_

    Wygląda teraz, że problem rozwiązany.

    Jeszcze raz dziękuję.

    Robert

  • 62. Data: 2024-02-08 00:23:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uq0spo$18kdl$1@news.icm.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Łopanie, zanim się nieraz pojawi coś w otoczeniu sieciowym to trzeba
    > poczekać, czasem kilka godzin :D Windows zawsze miał to
    > spierdolone

    bo trzeba zasypać szuflę węgla i dwa razy korbą :)

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 63. Data: 2024-02-08 01:13:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > No i jest ten udział w tym programie.
    > Zrobiłem kopiuj ścieżkę i wkleiłem do mapowania dysku.
    > https://prnt.sc/LR2wTZjprhp_
    >
    > Wygląda teraz, że problem rozwiązany.
    >
    > Jeszcze raz dziękuję.

    Brawo TY :) jestem pełen podziwu, że skorzystałeś z podpowiedzi
    narzędzia :) Nie zwykłem prowadzić do backdorów a mógłbym :) podobnie
    jak to keyloggerów :) Dzięki za zaufanie :)
    Problem solved!
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 64. Data: 2024-02-08 01:21:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.02.2024 o 00:23, PiteR pisze:

    > bo trzeba zasypać szuflę węgla i dwa razy korbą :)

    Tak "niekoniecznie" wystarczy wznowić transmisję z punktu... ale samo
    się to nie zadzieje :) //chore :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 65. Data: 2024-02-08 07:33:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uq16dd$1akrj$1@news.icm.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Brawo TY :) jestem pełen podziwu, że skorzystałeś z podpowiedzi
    > narzędzia :) Nie zwykłem prowadzić do backdorów a mógłbym :)
    > podobnie jak to keyloggerów :) Dzięki za zaufanie :)
    > Problem solved!

    dupa nie solved :)

  • 66. Data: 2024-02-08 08:22:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Feb 2024 22:30:30 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > poczekać, czasem kilka godzin :D Windows zawsze miał to
    > spierdolone...dlatego używam narzędzi np.

    nigdy nie miałem problemów. Moze dlatego, ze na to otoczenie nie
    patrzyłem, tylko wpisywałem \\serwer.
    Albo "cd \\serwer" w Total Commander

    Mozna tez \\adres_ip, ale to traktowane osobno.

    Osobna sprawa to jakies wins, kontrolery domen, poswiadczenia -
    zwariowac mozna :-)

    No ale ten ostatni to mnie zaskoczył - nie wiem jak fritz to
    udostępnia, nie wiem jak windows to znajduje. Ani co to jest.
    UPnP? DLNA?

    Trzeba sie doształcić.

    J.

  • 67. Data: 2024-02-08 08:48:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Tak "niekoniecznie" wystarczy wznowić transmisję z punktu... ale samo
    > się to nie zadzieje :) //chore :D

    Sugerujesz, że jesteś w posiadaniu mocy, aby tą "niedogodność" załatać?

    Robert

  • 68. Data: 2024-02-08 09:15:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Feb 2024 19:07:53 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > DOS-a w wersji pierwszej pamiętam, choć żył on bardzo krótko. Wersji 2.xx
    > używałem dość intensywnie. Firma o nowościach takich jak katalogi pisała
    > "funkcje uniksowe" -- wyraźnie im ten wzorzec imponował.

    To chyba byl czas pewnej popularyzacji Unixa. A mówimy o latach
    1981 (gdy MSDOS 1.* był gotowy) - 1983. Prace nad wersja 2 musieli
    zaczac gdzies w 1982.
    W miedzyczasie MS wypuscił Xenix, nad ktorym pracował od 1978 roku
    (zakup licencji). W planach był jeszcze XEDOS.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Xenix
    https://en.wikipedia.org/wiki/MS-DOS

    W 1983 pojawil sie tez PC-XT, z twardym dyskiem, i katalogi stały sie
    koniecznoscią.

    Hm .. XT wyszedł w marcu 1983, MS-DOS 2.0 w pazdzierniku 1983

    https://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Personal_Computer_
    XT

    tu pisza, ze mial PC DOS 2.0-3.20, i cos mi sie daty nie zgadzaja.

    > Mogli więc do
    > oznaczania opcji użyć kreski, co (chyba) i tak póżniej nastąpiło, jako
    > opcjonalny znacznik opcji.

    No wlasnie nie wiem czy mogli, skoro miał być następca CP/M, a tam
    byly / uzywane.

    > Oni chyba po prostu planowali zrobić "lepszego
    > uniksa" i zdominować tym świat.

    Możliwe ze tak, ale chyba im przeszło.
    Wstrzymali ambitne ulepszanie MS-DOS, skupili sie chyba na Windows,
    porzucili Xenixa, swiat jakby porzucił Unixa - tzn zszedł do niszy.

    Mozliwe, ze zadziałala konkurencja ze strony Apple. Gates docenił.

    > To jest niezalezne od systemu operacyjnego, a problem znajduje się między
    > krzesłem a monitorem. Za programowanie biorą się teraz młodzi ludzie, którzy
    > o wielu rzeczach nie mają pojęcia. Ma taki jakąś soja narodową klawiaturę,
    > gdzie wstawiono różne kreski. W foncie o stałej szerokości znaku są one nie
    > do odróżnienia, a ten ani chwile ne pomyśli, że do klepania kodu potrzebuje
    > innego narzędzia niż do pisania raportu dla kierownictwa.

    Raczej nie. Programu nie pisze przeciez w Wordzie, tylko w jakims IDE,
    tak go uczą. Chyba, ze to jakas wprawka w Pythonie.

    I nie ma kresek na klawiaturze, tylko Word mu sam wstawia.

    Ewentualnie - to wina przeglądarek/serwerów/narzedzi www.

    Robisz copy&paste przykładu, wygląda jak trzeba, a nie działa.
    Bo sie pojawiły dziwne znaczki Unicode.
    Sam sie na to nadziałem na jakims SQL.
    Możliwe tez, ze uzywałem Worda do notatek i kopiowałem przez Worda :-)

    Notepada zdaje sie tez ulepszyli, i tez juz duzo obsluguje :-(

    > To akurat dobre podejście. Unicode jest bardzo fajny, ale profesjonalne
    > podejście wymaga, by *zawsze* przy konkretnym zastosowaniu określić jego
    > podzbiór. Czasem jest to po prostu ASCII, czasem łacinka z dodanym zbiorem
    > diakrytyków, czasem jeszcze coś innego. Ale nigdy wszystko.

    No to był okreslony podzbiór, firma europejska, umlauty w podstawie
    są, są stosowane, tylko Acrobat nic o tym nie wie, i robi po swojemu.

    A alternatywnie - wyszukaj potem Mullera, jak w bazie jest u i jakis
    dziwny znaczek.

    Jak mi się nie podobały polskie litery w newsach, gdy mamy trzy albo
    więcej standardów i wiele programów. A najgorzej z Subjectem,
    gdzie nagle moze sie pojawic jakis dziwny ciąg.

    Teraz mozesz miec problem DNS, emaili itp ...

    > Tym się zawsze kończy, gdy za sprawę biorą się ludzie, których ona przerasta.

    Ale jak przerasta - jedni sie starają, aby system sie dla wszystkich
    użytkowników nadawał, inni korzystają z systemowych funkcji, a potem
    takie kwiatki wyskakują.

    J.

  • 69. Data: 2024-02-08 10:25:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 08.02.2024 o 09:15, J.F pisze:
    > Teraz mozesz miec problem DNS, emaili itp ...

    No właśnie, jak ileś lat temu wprowadzano IPv6, to miała być możliwość
    używania znaków diakrytycznych w nazwach.
    Jakoś się nie stosuje.
    www.łódź.pl

    Ale...
    www.poznań.pl działa, tylko nie wiem czy się wstydzą i przekierowuje na
    poznan.pl.

    Robert

  • 70. Data: 2024-02-08 11:34:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Sugerujesz, że jesteś w posiadaniu mocy, aby tą "niedogodność" załatać?

    To tak nie do końca jest wskazane w sensie "załatania". Taki komp a w
    zasadzie wszystkie urządzenia w sieci, musiałyby co chwilę skanować
    otoczenie/sieć, wysyłając jakieś chore pakiety, co nie jest dobrym
    pomysłem. Jest coś takiego jak SNMP
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Simple_Network_Managem
    ent_Protocol ale nie
    każdy tego używa.