-
11. Data: 2014-06-08 17:04:08
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 08.06.2014 16:55, firr wrote:
> powstaje jeszcze pytanie, co to takiego jest?
>
> <script>
> (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=
r;i[r]=i[r]||function(){
> (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new
Date();a=s.createElement(o),
> m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.p
arentNode.insertBefore(a,m)
> })(window,document,'script','//www.google-analytics.
com/analytics.js','ga');
>
> ga('create', 'UA-50885475-1', 'playfuljs.com');
> ga('send', 'pageview');
> </script>
>
NSA i ABW Cię namierzyło.
pzdr
bartekltg
-
12. Data: 2014-06-08 17:33:10
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: Robert Winkler <n...@n...org>
W dniu 2014-06-08 16:55, firr pisze:
> powstaje jeszcze pytanie, co to takiego jest?
>
> <script>
> (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=
r;i[r]=i[r]||function(){
> (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new
Date();a=s.createElement(o),
> m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.p
arentNode.insertBefore(a,m)
> })(window,document,'script','//www.google-analytics.
com/analytics.js','ga');
>
> ga('create', 'UA-50885475-1', 'playfuljs.com');
> ga('send', 'pageview');
> </script>
>
Nigdy nie słyszałeś o Google Analitics?
Gdzieś ty się przez ostatnie 9 lat ukrywał?
Usługa Google Analytics (http://www.google.com/analytics/)
to usługa pozwalająca developerom prowadzić statystyki ich stron
webowych i aplikacji na urządzenia mobilne.
(wiesz co to są urządzenia mobilne? Co są iPhone i co to jest Android?)
Na przykład jak często są odwiedzane, z jakich krajów, miast.
Jakich przeglądarek i systemów operacyjnych używali odwiedzający.
/Robert
-
13. Data: 2014-06-08 18:47:33
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
W dniu niedziela, 8 czerwca 2014 17:33:10 UTC+2 użytkownik Robert Winkler napisał:
> W dniu 2014-06-08 16:55, firr pisze:
>
> > powstaje jeszcze pytanie, co to takiego jest?
>
> >
>
> > <script>
>
> > (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=
r;i[r]=i[r]||function(){
>
> > (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new
Date();a=s.createElement(o),
>
> > m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.p
arentNode.insertBefore(a,m)
>
> > })(window,document,'script','//www.google-analytics.
com/analytics.js','ga');
>
> >
>
> > ga('create', 'UA-50885475-1', 'playfuljs.com');
>
> > ga('send', 'pageview');
>
> > </script>
>
> >
>
>
>
> Nigdy nie słyszałeś o Google Analitics?
>
> Gdzieś ty się przez ostatnie 9 lat ukrywał?
>
>
>
> Usługa Google Analytics (http://www.google.com/analytics/)
>
> to usługa pozwalająca developerom prowadzić statystyki ich stron
>
> webowych i aplikacji na urządzenia mobilne.
>
> (wiesz co to są urządzenia mobilne? Co są iPhone i co to jest Android?)
>
> Na przykład jak często są odwiedzane, z jakich krajów, miast.
>
> Jakich przeglądarek i systemów operacyjnych używali odwiedzający.
>
>
>
a troche dokladniej.. jak to dziala? laczy sie z jakims serwerem google i sciaga kod
ktory pozniej uruchamia w przegladarce? kod ktory co robi? (od paru lat zajmuje sie
programowaniem, ale wylacznie c totez wlasciwie wogole nie kojarze 'ekosystemu' czy
jak to tam nazwac, innych jezyków - a wlasnie ten ekosystem js mnie troche ciekawi,
mozna by sie trzoche zainteresowac, choc
nie mam na to za duzo czasu
-
14. Data: 2014-06-08 19:35:59
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: Edek <e...@g...com>
Szarym od mżawki świtem Sun, 08 Jun 2014 17:04:08 +0200, bartekltg
wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:
> On 08.06.2014 16:55, firr wrote:
>> powstaje jeszcze pytanie, co to takiego jest?
>>
>> <script>
>> (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=
r;i[r]=i[r]||function(){
>> (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new
Date();a=s.createElement(o),
>> m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.p
arentNode.insertBefore(a,m)
>> })(window,document,'script','//www.google-analytics.
com/analytics.js','ga');
>>
>> ga('create', 'UA-50885475-1', 'playfuljs.com');
>> ga('send', 'pageview');
>> </script>
>>
>
> NSA i ABW Cię namierzyło.
On świeci na tyle jasno, że go widać z Aldebarana.
--
Edek
-
15. Data: 2014-06-08 21:58:44
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: Wojciech Muła <w...@g...com>
On Saturday, June 7, 2014 4:31:50 PM UTC+2, bartekltg wrote:
> Powiedzieć, że to silnik to trochę dużo, "3D" też takie jak
> w wolfenstein 3D czasem zwane 2.5D, ale działa, biegać można.
>
> http://www.playfuljs.com/a-first-person-engine-in-26
5-lines/
Szczerze, to nie jest wielkie osiągnięcie. (Czy jest jakiś emotikon
na "wzruszenie ramionami"?) JS jest językiem wysokiego poziomu, całe
wyświetlanie, rasteryzacja, obsługa klawiatury jest robiona
przez przeglądarkę. JS jedynie pełni rolę kleju.
Na zaliczenie architektury komputerów pisałem podobny projekt,
tylko *wszystko* musiałem napisać sam: obsługę klawiatury,
wyświetlanie, synchronizację czasu, itd. Nawet zrobiłem ściany
przezroczyste i teksturowane. No ale wtedy nie przyszło mi do
głowy, żeby się tym chwalić gdziekolwiek - dziś byłbym sławny. :)
w.
-
16. Data: 2014-06-08 22:07:04
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 08.06.2014 21:58, Wojciech Muła wrote:
> On Saturday, June 7, 2014 4:31:50 PM UTC+2, bartekltg wrote:
>> Powiedzieć, że to silnik to trochę dużo, "3D" też takie jak
>> w wolfenstein 3D czasem zwane 2.5D, ale działa, biegać można.
>>
>> http://www.playfuljs.com/a-first-person-engine-in-26
5-lines/
>
> Szczerze, to nie jest wielkie osiągnięcie. (Czy jest jakiś emotikon
> na "wzruszenie ramionami"?) JS jest językiem wysokiego poziomu, całe
> wyświetlanie, rasteryzacja, obsługa klawiatury jest robiona
> przez przeglądarkę. JS jedynie pełni rolę kleju.
Nie wklejałem tego jako wielkie osiągnięcie. Raczej dla
niektórych tu obecnych 10 lat walczących z narysowaniem
piksela.
No i może jako ciekawostka, że ktoś grzebie się w dość
starych technikach, gdy nawet wspomniana przeglądarka
obsługuje kartę graficzną i prawdzie 3D;)
> Na zaliczenie architektury komputerów pisałem podobny projekt,
> tylko *wszystko* musiałem napisać sam: obsługę klawiatury,
> wyświetlanie, synchronizację czasu, itd. Nawet zrobiłem ściany
> przezroczyste i teksturowane. No ale wtedy nie przyszło mi do
> głowy, żeby się tym chwalić gdziekolwiek - dziś byłbym sławny. :)
O to chodzi, to nie jest aż takie trudne;)
pzdr
bartekltg
-
17. Data: 2014-06-08 23:08:40
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
co jeszcze moge powiedziec,
ostatnio studiowalem kod prostej gierki pod androida (czyli w javie) teraz moge
zestawic to z tym kodem na canvas w javaskrypcie - jest to pewneo porownanie i moge
powiedziec ze kod na canvas a javaskrypcie buje na łeb kod androida, (tj o wiele
bardziej mi sie podoba), z tego mozna by wysnuc chyba wniosek ze android+java jest
naprawde denny 9ale moze za wczesnie na takie wnioski - za jakis czas moze naucze sie
jednego i drugiego to moze wypowiem sie szerzej w tym temacie ;/ (yawn)
-
18. Data: 2014-06-09 00:06:38
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: grapeli23 <g...@g...com>
Dnia 08.06.2014 firr <p...@g...com> napisał/a:
> co jeszcze moge powiedziec,
> ostatnio studiowalem kod prostej gierki pod androida (czyli w javie) teraz moge
zestawic to z tym kodem na canvas w javaskrypcie - jest to pewneo porownanie i moge
powiedziec ze kod na canvas a javaskrypcie buje na łeb kod androida, (tj o wiele
bardziej mi sie podoba), z tego mozna by wysnuc chyba wniosek ze android+java jest
naprawde denny 9ale moze za wczesnie na takie wnioski - za jakis czas moze naucze sie
jednego i drugiego to moze wypowiem sie szerzej w tym temacie ;/ (yawn)
>
Może po prostu nie do końca wiesz jak działa android. Z testów jakie
przeprowadził gość miesiąc temu, wynika że na TOP100 gier z googlowego
marketu, jedynie 6% działała wyłącznie w oparciu o Dalvik/ART.
www.igao7.com/x86.html
(dostępana poprzez cache googla)
Bardzo możliwe, że to taki rodzaj gier gdzie wydajność jest na ostatnim
planie.
-
19. Data: 2014-06-09 00:28:22
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 00:06:38 UTC+2 użytkownik grapeli23 napisał:
> Dnia 08.06.2014 firr <p...@g...com> napisał/a:
>
> > co jeszcze moge powiedziec,
>
> > ostatnio studiowalem kod prostej gierki pod androida (czyli w javie) teraz moge
zestawic to z tym kodem na canvas w javaskrypcie - jest to pewneo porownanie i moge
powiedziec ze kod na canvas a javaskrypcie buje na łeb kod androida, (tj o wiele
bardziej mi sie podoba), z tego mozna by wysnuc chyba wniosek ze android+java jest
naprawde denny 9ale moze za wczesnie na takie wnioski - za jakis czas moze naucze sie
jednego i drugiego to moze wypowiem sie szerzej w tym temacie ;/ (yawn)
>
> >
>
>
>
> Może po prostu nie do końca wiesz jak działa android. Z testów jakie
>
> przeprowadził gość miesiąc temu, wynika że na TOP100 gier z googlowego
>
> marketu, jedynie 6% działała wyłącznie w oparciu o Dalvik/ART.
>
>
>
> www.igao7.com/x86.html
>
> (dostępana poprzez cache googla)
>
>
>
> Bardzo możliwe, że to taki rodzaj gier gdzie wydajność jest na ostatnim
>
> planie.
akurat nie mowilem o wydajnosci tylko o koncepcyjnej jakosci i 'stylu',
o javie nie wiem co myslec, jak cos dziala
to zawsze jakos tam ujdzie, ale na ile slabo znam canvas i androida to dla mnie kody
na canvas sa zwarte i przyjemne a na androidzie zagmatwane i nie bardzo przyjemne
-
20. Data: 2014-06-09 11:56:51
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak
by nie musiec wciskas shifta by moc pisac () {} i jeszcze pewnie ze dwu znaków
pytanie tylko jak i gdzie to przerzucić, w sumie pewnie mozna by podpiac pod klawisze
funkcyjne
f1 {
f2 }
f3 (
f4 )
prawdopodobnie dalbym rade tak pisac lewa reką
ktos wie moze jaki jest najlepszy sposob takiego zremapowania klawki ?
jeszcze inna wersja przemyslenie jaki uklad liter najbardziej mi osobiscie pasuje (to
qwerty chyba nie jest wcale takie optymalne - czemu np abcdef.. mialoby byc gorsze?)
i przemapowanie pod siebie
- dla mnie wazne chcby ze wzgledu na to ze faktycznie bardzo czesto bola mnie rece po
boreliozie