-
21. Data: 2014-06-09 12:42:34
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
pytanie przy tym jaki bylby idealny sposob rozlozenia klawiszy (podstawa zeby nie
trzebabylo wciskac szifta,
druga rzeczbyc moge dobre by dla mnie bylo takie mapowanie by skoki palca byly
statystycznie jak najmniejsze - i tak jak pisze to pisze maymi skoczkami - lewą raką
pisze kwadrat qweasdzxc a
prawatrapez tyuiopghjklbnm, zaspasek erdfcv jest czyba najbardziej spowalniajacy bo
zmusza moja reka do nieprzyjemnego skoku 9a i tak lapy mnie cholernie bolą)
-
22. Data: 2014-06-09 13:18:24
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 09.06.2014 11:56, firr wrote:
> wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak by nie musiec
> wciskas shifta by moc pisac () {} i jeszcze pewnie ze dwu znaków
Jak potrzebowałem to sobie dodałem greckei i matematyczne literki.
> pytanie tylko jak i gdzie to przerzucić, w sumie pewnie mozna by
> podpiac pod klawisze funkcyjne
>
> f1 { f2 } f3 ( f4 )
A jak Ci wygodniej. IMHO klwisze funkcyjne to średni pomysł,
są daleko od standardowego położenia ręki.
> prawdopodobnie dalbym rade tak pisac lewa reką
> ktos wie moze jaki jest najlepszy sposob takiego zremapowania klawki
> ?
A napisz to pytanie googlowi. Dla windowsa wyrzuci microsofowy
programik do tworzenia układów klawiatury.
Keyboard Layout Creator
> jeszcze inna wersja przemyslenie jaki uklad liter najbardziej mi
> osobiscie pasuje (to qwerty chyba nie jest wcale takie optymalne -
> czemu np abcdef.. mialoby byc gorsze?) i przemapowanie pod siebie
pl.misc.elektronika: Klawiatura - rozkład liter na 'guzikach'
wątek sprzed ciut ponad 2 tygodni.
Do tego google: dvorak.
pzdr
bartekltg
-
23. Data: 2014-06-09 13:23:03
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
w wiki jest ciekawy artykul o klawiaturze dworaka
z tych pieciu postulatów
" - ułatwienie pisania poprzez podział liter na ręce;
- maksymalną szybkość i efektywność - litery pisane najczęściej miały być
najłatwiejsze do osiągnięcia; oznacza to, że powinny być w środkowym rzędzie, tam
gdzie "odpoczywają" palce;
- najrzadziej używane litery powinny znajdować się w najniższym rzędzie, jako
najtrudniejsze do
wciśnięcia;
- prawa ręka powinna pisać więcej, gdyż większość osób jest praworęczna, lewa ręka
przejmie samogłoski oraz mniej używane litery;
- litery występujące razem powinny być umieszczone blisko siebie na klawiaturze."
nie wszystkie bylby dobre dla mnie 9jako ze ja nie pisze wszystkimi palcami nie
wyobrazam sobie nawet pisania malym palcem) ale niektore sa dobre,
na przyklad to by samogloski byly pod prawa reką,
to ze sa najbardziej wygodne misjasa na klawce,
i to ze ciagi wystepowan nalezaloby zoptymalizoawac pod rece
-
24. Data: 2014-06-09 13:25:31
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 09.06.2014 13:18, bartekltg wrote:
> On 09.06.2014 11:56, firr wrote:
>> wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak by nie musiec
>> wciskas shifta by moc pisac () {} i jeszcze pewnie ze dwu znaków
>
> Jak potrzebowałem to sobie dodałem greckei i matematyczne literki.
>
>> pytanie tylko jak i gdzie to przerzucić, w sumie pewnie mozna by
>> podpiac pod klawisze funkcyjne
>>
>> f1 { f2 } f3 ( f4 )
>
> A jak Ci wygodniej. IMHO klwisze funkcyjne to średni pomysł,
> są daleko od standardowego położenia ręki.
>
>
>> prawdopodobnie dalbym rade tak pisac lewa reką
>
>> ktos wie moze jaki jest najlepszy sposob takiego zremapowania klawki
>> ?
>
> A napisz to pytanie googlowi. Dla windowsa wyrzuci microsofowy
> programik do tworzenia układów klawiatury.
> Keyboard Layout Creator
>
>
>> jeszcze inna wersja przemyslenie jaki uklad liter najbardziej mi
>> osobiscie pasuje (to qwerty chyba nie jest wcale takie optymalne -
>> czemu np abcdef.. mialoby byc gorsze?) i przemapowanie pod siebie
>
> pl.misc.elektronika: Klawiatura - rozkład liter na 'guzikach'
> wątek sprzed ciut ponad 2 tygodni.
> Do tego google: dvorak.
Są klawiatury dvoraka optymalizowane pod pisanie jedną ręką.
Są klawiatury optymalizowane pod dane jezyki: angielski, polski,
albo... programistyczny
http://www.kaufmann.no/roland/dvorak/ [to tylko przykład].
Wadą dvoraka jest to, że musisz nauczyć się nowego układu
a potem gdziekolwiek pójdziesz, masz klawiaturę z innym układem,
musisz więc pisać zupełnie bezwzrokowo.
W przypadku własnej klawiatury jest jeszcze gorzej. Najpierw
śrubokrętem przestawiasz klawisze, a potem cześć musiszi tak pomalować
korektorem i mazakiem. Gdziekolwiek pójdziesz, nie tylko nie masz
odpowiednich literek na klawiaturze, ale i nie masz na komputerze
wojego ukłądu klawiatury (czysty dvorak raczej jest).
pzdr
bartekltg
-
25. Data: 2014-06-09 13:29:03
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 13:25:31 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
> On 09.06.2014 13:18, bartekltg wrote:
>
> > On 09.06.2014 11:56, firr wrote:
>
> >> wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak by nie musiec
>
> >> wciskas shifta by moc pisac () {} i jeszcze pewnie ze dwu znaków
>
> >
>
> > Jak potrzebowałem to sobie dodałem greckei i matematyczne literki.
>
> >
>
> >> pytanie tylko jak i gdzie to przerzucić, w sumie pewnie mozna by
>
> >> podpiac pod klawisze funkcyjne
>
> >>
>
> >> f1 { f2 } f3 ( f4 )
>
> >
>
> > A jak Ci wygodniej. IMHO klwisze funkcyjne to średni pomysł,
>
> > są daleko od standardowego położenia ręki.
>
> >
>
> >
>
> >> prawdopodobnie dalbym rade tak pisac lewa reką
>
> >
>
> >> ktos wie moze jaki jest najlepszy sposob takiego zremapowania klawki
>
> >> ?
>
> >
>
> > A napisz to pytanie googlowi. Dla windowsa wyrzuci microsofowy
>
> > programik do tworzenia układów klawiatury.
>
> > Keyboard Layout Creator
>
> >
>
> >
>
> >> jeszcze inna wersja przemyslenie jaki uklad liter najbardziej mi
>
> >> osobiscie pasuje (to qwerty chyba nie jest wcale takie optymalne -
>
> >> czemu np abcdef.. mialoby byc gorsze?) i przemapowanie pod siebie
>
> >
>
> > pl.misc.elektronika: Klawiatura - rozkład liter na 'guzikach'
>
> > wątek sprzed ciut ponad 2 tygodni.
>
> > Do tego google: dvorak.
>
>
>
> Są klawiatury dvoraka optymalizowane pod pisanie jedną ręką.
>
> Są klawiatury optymalizowane pod dane jezyki: angielski, polski,
>
> albo... programistyczny
>
> http://www.kaufmann.no/roland/dvorak/ [to tylko przykład].
>
>
>
> Wadą dvoraka jest to, że musisz nauczyć się nowego układu
>
> a potem gdziekolwiek pójdziesz, masz klawiaturę z innym układem,
>
> musisz więc pisać zupełnie bezwzrokowo.
>
> W przypadku własnej klawiatury jest jeszcze gorzej. Najpierw
>
> śrubokrętem przestawiasz klawisze, a potem cześć musiszi tak pomalować
>
> korektorem i mazakiem. Gdziekolwiek pójdziesz, nie tylko nie masz
>
> odpowiednich literek na klawiaturze, ale i nie masz na komputerze
>
> wojego ukłądu klawiatury (czysty dvorak raczej jest).
>
>
to co, tak naprawde wydaje mi sie to chyba jednak warte wyprawki, komfort pisania
moglbybyc drastycznie (na przyklad dwa razy) wiekszy
- na razie pytam glownie o przemapowanie klamer i nawiasów
-
26. Data: 2014-06-09 14:30:09
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>
W dniu 2014-06-09 11:56, firr pisze:
> wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak
...
> - dla mnie wazne chcby ze wzgledu na to ze faktycznie bardzo czesto bola mnie rece
po boreliozie
Jeśli problemem jest ruchomość ręki, to możesz pomyśleć o klawiaturze
tego typu: http://en.wikipedia.org/wiki/Chorded_keyboard
Znaki uzyskuje się przez jednoczesne naciskanie kilku klawiszy,
ale praktycznie nie porusza się ręką (każdy palec jest przypisany do
jednego klawisza).
-
27. Data: 2014-06-09 14:42:54
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 14:30:09 UTC+2 użytkownik Piotr Chamera napisał:
> W dniu 2014-06-09 11:56, firr pisze:
>
> > wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak
>
> ...
>
> > - dla mnie wazne chcby ze wzgledu na to ze faktycznie bardzo czesto bola mnie
rece po boreliozie
>
>
>
> Je�li problemem jest ruchomo�� r�ki, to mo�esz pomy�le� o klawiaturze
>
> tego typu: http://en.wikipedia.org/wiki/Chorded_keyboard
>
> Znaki uzyskuje siďż˝ przez jednoczesne naciskanie kilku klawiszy,
>
> ale praktycznie nie porusza si� r�k� (ka�dy palec jest przypisany do
>
> jednego klawisza).
wogole od lat uwazam ze swietny bylby imput oparty na estach rekii (cos w rodzaju
naparstków
czy cos w tym stylu)
rece mam zgrubsza sprawne aczkolwiek jakis procent ich sprawnosci pewnie polecial bo
czuje sie jak poparzony, i jak pisze na klawce to to skakanie prawa reka mi
przeszkadza
-
28. Data: 2014-06-09 14:54:47
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
> wogole od lat uwazam ze swietny bylby imput oparty na estach rekii (cos w rodzaju
naparstków
> czy cos w tym stylu)
lewa reka mozna by wykonywac ruchy "grube"
(cos w rodzaju grubego kursora myszy, przmiatania fokusami, alt+tab, albo page
up/down - cos w tym stylu a prawą, drobne ruchy typu wirtualna jednoreczna klawiatura
- albo przynajmniej poprawic jakos ta klawke - z lewej maly blok pod lewa reka z
prawej wiekszy pod prawą, i ew troche z góry te znakiinterpunkcyjne, najwiekszy dla
mnie problem to skakanie rąk - skakac to sobie moge jak che przylaczyc cos w opcjavh
9wtedy np te bloki z prawej strony moga bycuzyteczne, ale nie podczas normalnego
pisania
-
29. Data: 2014-06-09 15:01:12
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>
W dniu 2014-06-09 11:56, firr pisze:
> wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak
> by nie musiec wciskas shifta by moc pisac () {} i jeszcze pewnie ze dwu znaków
> pytanie tylko jak i gdzie to przerzucić, w sumie pewnie mozna by podpiac pod
klawisze funkcyjne
>
> f1 {
> f2 }
> f3 (
> f4 )
>
Jeśli chodzi o różne najczęściej używane znaki, komendy itp. to ja
uprzyjemniłem sobie prace za pomocą http://www.airkeyboardapp.com/
Można sobie potworzyć dowolne układy klawiszy, ładnie opisać, pomalować
i "rozstawić" i na dotykowym ekraniku jakiegoś tabletu mieć zawsze pod
ręką co trzeba.
(ja namalowałem własne układy na iPadzie .. na iPhone można tylko zwykłe
klawiatury i touchpad ... na Andka nie próbowałem)
Polecam
--
IDKrzych
"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
- ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
wielowymiarowym,
w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
(S. Lem 1999)
-
30. Data: 2014-06-09 15:11:25
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>
W dniu 2014-06-09 11:56, firr pisze:
> wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak
> by nie musiec wciskas shifta by moc pisac () {} i jeszcze pewnie ze dwu znaków
> pytanie tylko jak i gdzie to przerzucić, w sumie pewnie mozna by podpiac pod
klawisze funkcyjne
>
> f1 {
> f2 }
> f3 (
> f4 )
>
Jeszcze ciekawostką jest projekt klawiatury gdzie każdy klawisz jest
oddzielnym ekranem LCD.
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/popular
is/
Zmapować można dowolnie, a pozostaje "czucie" prawdziwej klawiatury.
Tylko cena troszkę z kosmosu ;)
--
IDKrzych
"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
- ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
wielowymiarowym,
w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
(S. Lem 1999)