    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: FPGA VHDL Verilog CPLD
    Date: Wed, 15 Jul 2009 13:00:35 +0200

    Jeżeli jesteś zainteresowany to mam na zbyciu jakieś Xilinxy XC5202.
    Lata temu gdy popularne było pakiet radio zakupiłem całą listwę bo
    pojedynczych sztuk nie szło kupić. Do takich urządzeń
    http://gw.hb9ww.ampr.org/ftp/Ham/hardware/yam/ ale nie wykorzystałem
    wszystkich układów. Kilka sztuk leży w szufladzie z podskawkami.
    Jakby kogoś interesowało to mam także płytki tych modemów oraz dwa gotowe
    modemy zmontowane i uruchomione.

    Marek

    Użytkownik "glatocha" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    Witam,
    Czy orientuje się ktoś jak wygląda z popularnością układów
    programowalnych? Chciałbym się nauczyć w miarę porządnie jakiegoś języka
    opisu sprzętu. Na razie zacznę od CPLD Xilinxa i teraz pytanie VHDL czy
    Verilog? Czy w WebISE można używać obydwóch?

    W przyszłości chciałbym się przesiąść na coś większego, zachęca mnie
    możliwość wbudowania uC do FPGA i konfigurowania peryferiów. Co
    polecacie? Xilinx, Altera, Lettice? Coś jeszcze popularnego?
    Do Altery można ARMa wsadzić, ale te NIOSy czy Pico/Micro Blazy też nie
    wyglądają źle. Cena płytki tu już jest większa, ale wydaje mi się, że te
    pod Spartana 3AN za 200$ są już w miarę wypaśne.

    Czy Altera i Lattice też mają wersję z Flashem? Na stronach się nie
    dokopałem.

    Czy możecie z doświadczenia porównać środowiska programowe xilinxa i
    Altery, może w sofcie tkwi kruczek do wyboru.

    Co do maksymalnych możliwości to raczej w Veritexy się bawił nie będę i
    Spartan to na razie taki mój target do opanowania.

    Jeszcze jedno pytanko mi się nasunęło, czy przesiadka z Xilinxa na
    Alterę lub na odwrót jest kłopotliwa? Język ten sam niby, ale jakieś
    różnice zapewne są.

    pozdrawiam
    g.