  • Data: 2009-07-22 14:22:27
    Temat: Re: FPGA VHDL Verilog CPLD
    Od: voices <v...@z...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    glatocha wrote:
    > Witam,
    > Czy orientuje się ktoś jak wygląda z popularnością układów
    > programowalnych? Chciałbym się nauczyć w miarę porządnie jakiegoś języka
    > opisu sprzętu. Na razie zacznę od CPLD Xilinxa i teraz pytanie VHDL czy
    > Verilog? Czy w WebISE można używać obydwóch?

    Zdecydowanie xilinx i verilog.

    Poszukaj sam w internecie, co jak najpopularniejsze, do czego jest
    najwięcej materiałów, projektów.
    Choćby przykładowo na opencores.org.
    Wybór będzie jasny.

    W profesjonalnych rozwiązaniach, np. w centralach i innym sprzęcie
    telekomunikacyjnym różnych firm wszędzie widuję xilinx'a, a altera to
    egzotyka.
    Sądzę, że altera zakorzeniła się mocno w świadomości wielu Polaków z
    powodu promowania jej na uczelniach.

    Co do języka, mi wystarczyło spojrzeć na podobny kod napisany w vhdl'u i
    verilog'u, aby wybrać ten drugi.

    pozdrawiam,
    voices