eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › [FOTELIK] Isofix a pasy ...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 148

  • 81. Data: 2013-03-05 14:39:25
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "R2r" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5135ef44$...@n...home.net.pl...

    >>> Idąc tym tropem to jakbym policzył zdarzenia swoje i żony to ze 2 razy
    >>> było puknięcie przodem, a reszta to tył (z 5 razy) i boki. Wliczam
    >>> przypadki, kiedy nie było nikogo w samochodzie. W żadnym z tych
    >>> zdarzeń nie było dzieci w samochodzie :)

    >> Mowa jest o _wypadkach_ nie stłuczkach. A wypadku to nie lekkie
    >> stuknięcie w tył na światłach :-)

    > Znaczy nie wiesz o czym mowa.
    > "Lekkie stuknięcie na światłach" - jak to raczyłeś nazwać - zostawiło
    > trwałe ślady pourazowe widoczne na badaniu RM kręgosłupa szyjnego u mojej
    > żony. Ja nie byłem badany, a kto wie czy u mnie nie jest podobnie.
    > Tak więc nie neguj i nie lekceważ czegoś tylko dlatego, że nie potwierdza
    > Twojej tezy.

    Wszystkie 5 razy to były wypadki, czy może jednak niektóre to stłuczki?

    Niczego nie neguję statystyki są jakie są i nic tego nie zmieni.
    Przy wypadkach tył + przód tyle samo samochodów otrzymuje uderzenie od
    przodu co i od tyłu.
    Przy wypadkach tył + bok nikt nie ma uderzenia od tyłu a połowa od przodu
    Przy wypadkach samochód + przeszkoda znaczna większość następuje przodem lub
    przodem + bokiem, natomiast od tyłu margines.

    Nie ma co naciągać rzeczywistości - znacznie częściej przy wypadku następuje
    uderzenie od przodu niż od tyłu.

    Pozdrawiam
    Ergie








  • 82. Data: 2013-03-05 14:42:38
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > W dniu 2013-03-05 13:42, R2r pisze:
    >> W dniu 2013-03-05 13:27, Ergie pisze:
    >>> A czy tak trudno się zastanowić czy większa jest liczba wypadków gdy
    >>> uderzenie następuje od przodu czy od tyłu.
    >> No, zastanowiłem się.
    >> Wychodzi mi na to, że przez jakieś 25 lat dwa razy zdarzyło mi się w coś
    >> przyłożyć przodem. Natomiast w tył dostałem 5 razy.
    >> :-)
    > Idąc tym tropem to jakbym policzył zdarzenia swoje i żony to ze 2 razy
    > było puknięcie przodem, a reszta to tył (z 5 razy) i boki. Wliczam
    > przypadki, kiedy nie było nikogo w samochodzie. W żadnym z tych
    > zdarzeń nie było dzieci w samochodzie :)

    Jak mówi Karol Zielonka z PIMOT-u, większość organizacji testujących
    foteliki bada je pod kątem ochrony przy zderzeniu czołowym. Polski instytut
    chce jednak zmian w przepisach tak, aby podczas testów fotelików
    uwzględniano również ochronę podczas zderzeń bocznych. To niezwykle istotne,
    bo właśnie takie zdarzenia w 2011 r. okazały się najczęstsze w Polsce. Jak
    podaje Komenda Główna Policji, w ubiegłym roku stanowiły one aż 27,9 proc.
    wszystkich wypadków. Zginęło w nich 16,6 proc. spośród wszystkich zabitych
    na polskich drogach, a rannych zostało 29,8 proc. z wszystkich
    poszkodowanych.

    Tak więc głównie w ocenie trzeba patrzeć na uderzenia boczne a nie czołowe.


    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 83. Data: 2013-03-05 14:49:13
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-05 14:42, Chris pisze:
    (...)
    > Jak mówi Karol Zielonka z PIMOT-u, większość organizacji testujących
    > foteliki bada je pod kątem ochrony przy zderzeniu czołowym. Polski
    > instytut chce jednak zmian w przepisach tak, aby podczas testów
    > fotelików uwzględniano również ochronę podczas zderzeń bocznych. To
    > niezwykle istotne, bo właśnie takie zdarzenia w 2011 r. okazały się
    > najczęstsze w Polsce. Jak podaje Komenda Główna Policji, w ubiegłym roku
    > stanowiły one aż 27,9 proc. wszystkich wypadków. Zginęło w nich 16,6
    > proc. spośród wszystkich zabitych na polskich drogach, a rannych zostało
    > 29,8 proc. z wszystkich poszkodowanych.
    >
    > Tak więc głównie w ocenie trzeba patrzeć na uderzenia boczne a nie czołowe.

    Stąd też napisałem wcześniej: "Jestem bardzo ciekaw jak to policzono,
    skoro ruch w tych państwach wygląda inaczej...", a nasz 'warrior'
    łaskawie to wyciął, ponieważ nie pasowało do teorii.
    Zresztą do metodologii badań np. ADAC było (i jest) sporo uwag.





  • 84. Data: 2013-03-05 14:52:35
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Ergie nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:kh4p05$q8i$...@n...news.atman.pl...
    >>> A czy tak trudno się zastanowić czy większa jest liczba wypadków gdy
    >>> uderzenie następuje od przodu czy od tyłu.
    >> Szkoda, że resztę wyciąłeś,
    > Wyciąłem powtarzane mity o wymiotowaniu i nogach.
    >> a nad truizmami to się nie ma co
    >> zastanawiać i ich odkrywanie wygląda cokolwiek zabawnie.
    > Ja ich nie odkrywam dla mnie one są oczywiste i dlatego kupiłem fotelik
    > montowany tyłem - bo mam na uwadze bezpieczeństwo własnych dzieci.
    > Najwyraźniej dla Ciebie to nie był truizm, skoro poświęciłeś wiele czasu
    > i energii, na dyskusję z tym poglądem.

    http://youtu.be/Yk2stLdEeZ8?t=2m10s

    To coś dla ciebie panie żabka ...

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 85. Data: 2013-03-05 14:54:51
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > W dniu 2013-03-05 14:42, Chris pisze:
    > (...)
    >> Jak mówi Karol Zielonka z PIMOT-u, większość organizacji testujących
    >> foteliki bada je pod kątem ochrony przy zderzeniu czołowym. Polski
    >> instytut chce jednak zmian w przepisach tak, aby podczas testów
    >> fotelików uwzględniano również ochronę podczas zderzeń bocznych. To
    >> niezwykle istotne, bo właśnie takie zdarzenia w 2011 r. okazały się
    >> najczęstsze w Polsce. Jak podaje Komenda Główna Policji, w ubiegłym roku
    >> stanowiły one aż 27,9 proc. wszystkich wypadków. Zginęło w nich 16,6
    >> proc. spośród wszystkich zabitych na polskich drogach, a rannych zostało
    >> 29,8 proc. z wszystkich poszkodowanych.
    >> Tak więc głównie w ocenie trzeba patrzeć na uderzenia boczne a nie
    >> czołowe.
    > Stąd też napisałem wcześniej: "Jestem bardzo ciekaw jak to policzono,
    > skoro ruch w tych państwach wygląda inaczej...", a nasz 'warrior'
    > łaskawie to wyciął, ponieważ nie pasowało do teorii.
    > Zresztą do metodologii badań np. ADAC było (i jest) sporo uwag.

    Ja bym dodał więcej, w krajach cywilowanych z siecią atostrad większość
    wypadków to są właśnie wchania w dupę ze względu na wysokie prękości
    przelotowe i nie wychamowanie przed korkiem na autostradzie stąd np. zwyczaj
    awaryjnych na autostradzie w niemczech przy korkach na autostradach.

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 86. Data: 2013-03-05 15:02:52
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R2r,

    Tuesday, March 5, 2013, 2:00:09 PM, you wrote:

    >>>> A czy tak trudno się zastanowić czy większa jest liczba wypadków gdy
    >>>> uderzenie następuje od przodu czy od tyłu.
    >>> No, zastanowiłem się.
    >>> Wychodzi mi na to, że przez jakieś 25 lat dwa razy zdarzyło mi się w coś
    >>> przyłożyć przodem. Natomiast w tył dostałem 5 razy.
    >>> :-)
    >> Mi się uderzenie w tył zdarzyło raz - w pierwszych miesiącach jazdy.
    >> Od tamtego czasu nauczyłem się na tył uważać.
    > I co robisz uważając podczas zatrzymania za kimś na czerwonym albo
    > przepuszczania pieszego na przejściu? :-)

    Nie jadę jak wariat do ostatniej chwili. Jakoś skutkuje.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 87. Data: 2013-03-05 15:05:24
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:kh4soe$tvq$...@n...news.atman.pl...

    > Jak podaje Komenda Główna Policji, w ubiegłym roku stanowiły one aż 27,9
    > proc. wszystkich wypadków. Zginęło w nich 16,6 proc. spośród wszystkich
    > zabitych na polskich drogach, a rannych zostało 29,8 proc. z wszystkich
    > poszkodowanych.

    > Tak więc głównie w ocenie trzeba patrzeć na uderzenia boczne a nie
    > czołowe.

    Jak to stwierdziłeś? 27,9% wypadków według Ciebie oznacza "głównie" ? Skoro
    od przodu i tyłu miałoby być mniej to znaczy że prawie jedna czwarta to
    uderzenie od dołu albo od góry :-)

    Po drugie nie sądzisz chyba że w tych 27,9% wypadków uderzenie nastąpiło
    dokładnie pod kątem 90 stopni? Tak więc do oceny należałoby znać rozkład
    procentowy kątów.

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 88. Data: 2013-03-05 15:10:07
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:kh4tfb$ukp$...@n...news.atman.pl...

    > Ja bym dodał więcej, w krajach cywilowanych z siecią atostrad większość
    > wypadków to są właśnie wchania w dupę ze względu na wysokie prękości
    > przelotowe i nie wychamowanie przed korkiem na autostradzie stąd np.
    > zwyczaj awaryjnych na autostradzie w niemczech przy korkach na
    > autostradach.

    Przy wjechaniu w dupę tyle samo samochodów otrzymuje uderzenie od przodu co
    i od tyłu. Natomiast drzewa i barierki bardzo rzadko gonią samochód od tyłu.

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 89. Data: 2013-03-05 15:13:12
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Ergie nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:kh4tfb$ukp$...@n...news.atman.pl...
    >> Ja bym dodał więcej, w krajach cywilowanych z siecią atostrad większość
    >> wypadków to są właśnie wchania w dupę ze względu na wysokie prękości
    >> przelotowe i nie wychamowanie przed korkiem na autostradzie stąd np.
    >> zwyczaj awaryjnych na autostradzie w niemczech przy korkach na
    >> autostradach.
    > Przy wjechaniu w dupę tyle samo samochodów otrzymuje uderzenie od przodu
    > co i od tyłu. Natomiast drzewa i barierki bardzo rzadko gonią samochód
    > od tyłu.

    Tylko że główna siła uderzenia idzie w tył a nie w przód, pomyśl troszkę i
    nie ośmieszaj się już.


    Co do zderzeń z drzewem/słupem to bardzo często to to uideżenia boczne z
    powodu poślizgu auta i płynięcia bokiem bez kontroli ...

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 90. Data: 2013-03-05 15:14:20
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-05 15:02, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello R2r,
    >
    > Tuesday, March 5, 2013, 2:00:09 PM, you wrote:
    >
    >>>>> A czy tak trudno się zastanowić czy większa jest liczba wypadków gdy
    >>>>> uderzenie następuje od przodu czy od tyłu.
    >>>> No, zastanowiłem się.
    >>>> Wychodzi mi na to, że przez jakieś 25 lat dwa razy zdarzyło mi się w coś
    >>>> przyłożyć przodem. Natomiast w tył dostałem 5 razy.
    >>>> :-)
    >>> Mi się uderzenie w tył zdarzyło raz - w pierwszych miesiącach jazdy.
    >>> Od tamtego czasu nauczyłem się na tył uważać.
    >> I co robisz uważając podczas zatrzymania za kimś na czerwonym albo
    >> przepuszczania pieszego na przejściu? :-)
    >
    > Nie jadę jak wariat do ostatniej chwili. Jakoś skutkuje.

    LOL - a ja sobie spokojnie stałem na czerwonym, stałem, patrzę
    w lusterka - coś idzie moim pasem, z lewej bariera, z prawej autobus,
    z przodu samochód - nie ma gdzie uciekać....łubudu...służby wszelakie.
    Innym razem było spokojniej - zatrzymałem się na czerwonym, a tu sru
    ze środkowego ktoś wyskoczył, łubudu w mój bagażnik (z hakiem ;) ).
    Kolejny raz - stoję na czerwonym, strzałka zielona w prawo, czekam bo na
    zielonym jadą, a tu sru w dupsko i wylatuję na środkowy pas wprost
    przed ciężarówkę.
    Miejsca chyba dość znane w DC:
    1. Puławska na wysokości Auchan (przed przebudową).
    2. Czerniakowska/Witosa (przed przebudową)
    3. Żwirki i Wigury/Wawelska.
    Jazda zupełnie lajtowa - przez grzeczność przypomnę, że wręcz mnie masz
    za kapelusza :)


strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: