  • Data: 2013-03-05 14:42:38
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: "Chris" <c...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > Idąc tym tropem to jakbym policzył zdarzenia swoje i żony to ze 2 razy
    > było puknięcie przodem, a reszta to tył (z 5 razy) i boki. Wliczam
    > przypadki, kiedy nie było nikogo w samochodzie. W żadnym z tych
    > zdarzeń nie było dzieci w samochodzie :)

    Jak mówi Karol Zielonka z PIMOT-u, większość organizacji testujących
    foteliki bada je pod kątem ochrony przy zderzeniu czołowym. Polski instytut
    chce jednak zmian w przepisach tak, aby podczas testów fotelików
    uwzględniano również ochronę podczas zderzeń bocznych. To niezwykle istotne,
    bo właśnie takie zdarzenia w 2011 r. okazały się najczęstsze w Polsce. Jak
    podaje Komenda Główna Policji, w ubiegłym roku stanowiły one aż 27,9 proc.
    wszystkich wypadków. Zginęło w nich 16,6 proc. spośród wszystkich zabitych
    na polskich drogach, a rannych zostało 29,8 proc. z wszystkich
    poszkodowanych.

    Tak więc głównie w ocenie trzeba patrzeć na uderzenia boczne a nie czołowe.