eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleFJRe: FJ
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.
    pionier.net.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: FJ
    Date: Tue, 10 Jul 2012 17:35:40 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 44
    Message-ID: <jthi4c$9mr$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4ffafbef$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtf212$ski$1@inews.gazeta.pl>
    <4ffb2477$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtgl9a$m35$1@pippin.nask.net.pl>
    <4ffbed85$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <jth00h$bha$1@inews.gazeta.pl> <jth0eb$32k$1@inews.gazeta.pl>
    <jth25j$3de$1@inews.gazeta.pl> <jth8ic$d8r$1@inews.gazeta.pl>
    <jth8p3$8er$3@inews.gazeta.pl> <jthasu$gig$1@inews.gazeta.pl>
    <jthbja$76o$2@inews.gazeta.pl> <jthdfr$70f$1@inews.gazeta.pl>
    <jthgcb$cuq$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 71.138.168.217-rev.hti.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1341934540 9947 217.168.138.71 (10 Jul 2012 15:35:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Jul 2012 15:35:40 +0000 (UTC)
    X-User: defresz
    User-Agent: Unison/1.8.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:656949
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-07-10 17:06:36 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:

    >> Wybaczam ;-) Ty rozróżniasz te niuanse, pewnie jeszcze z paru innych
    >> gości również, zastanów się dla jak wielu szarych ludków będzie to
    >> jedenwuj.
    >
    > Ale to naprawde nie sa niuanse.

    Technicznie nie, mi raczej szło o stronę językową. Ludzie którzy na
    pierwszy rzut ucha rozróżnią "chlodzenie olejem" od "chlodzenie oleju"
    i będą w stanie bez zająknięcia podać czym się różnią te konstrukcje,
    to IMHO jakiś dramatycznie niewielki procent.


    > W normalnym silniku olej smaruje elementy ruchome i jednoczesnie,
    > czesciowo, odbiera od nich cieplo. Dodatkowo coraz czesciej stosowane
    > jest chlodzenie denek tlokow poprzez natryskiwanie na nie od spodu
    > oleju. Ale poniewaz osiaga wtedy spora temperature chlodzi sie go w
    > wymienniku lub chlodnicy. Dzieki temu temperatura oleju jest
    > stabilniejsza a stopien smarowania wlasciwy.
    >
    > W silniku chlodzony olejem jest go odpowiednio wiecej a glowica i/lub
    > blok maja dodatkowe kanaly chlodzace ktorymi przeplywa olej. Olej
    > przyjmuje niejako role cieczy chlodzacej obnizajac temperature
    > niektorych czesci silnika. Ale jest to dodatkowy obieg i dodatkowa jego
    > funkcja. Wtedy tez stosuje sie odpowiednio wieksze chlodnice oleju.

    Czyli jak sam piszesz różnice w stosunku do powiedzmy silnika
    chłodzonego wiatrem z dodatkową chłodnicą oleju (w pip długie, nie?) to:
    - dodatkowe kanały olejowe w głowicy (których w żaden sposób nie widać
    bez rozebrania silnika na pojedyńcze śrubki)
    - większy rozmiar chłodnicy oleju (w końcu coś co widać, o ile ma się
    porównanie z innymi)
    - więcej oleju (ile, z pół litra? Tysz go nie widać).

    Sam chyba przyznasz, że jeśli ktoś nie interesuje się technikaliami
    silnikowymi, dość łatwo może jedno z drugim popieprzyć, a i wygodniej
    (krócej) nazwać to to per "chłodzony olejem" bez wchodzenia w szczegóły.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: