eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleFJRe: FJ
  • Data: 2012-07-10 17:35:40
    Temat: Re: FJ
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-07-10 17:06:36 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:

    >> Wybaczam ;-) Ty rozróżniasz te niuanse, pewnie jeszcze z paru innych
    >> gości również, zastanów się dla jak wielu szarych ludków będzie to
    >> jedenwuj.
    >
    > Ale to naprawde nie sa niuanse.

    Technicznie nie, mi raczej szło o stronę językową. Ludzie którzy na
    pierwszy rzut ucha rozróżnią "chlodzenie olejem" od "chlodzenie oleju"
    i będą w stanie bez zająknięcia podać czym się różnią te konstrukcje,
    to IMHO jakiś dramatycznie niewielki procent.


    > W normalnym silniku olej smaruje elementy ruchome i jednoczesnie,
    > czesciowo, odbiera od nich cieplo. Dodatkowo coraz czesciej stosowane
    > jest chlodzenie denek tlokow poprzez natryskiwanie na nie od spodu
    > oleju. Ale poniewaz osiaga wtedy spora temperature chlodzi sie go w
    > wymienniku lub chlodnicy. Dzieki temu temperatura oleju jest
    > stabilniejsza a stopien smarowania wlasciwy.
    >
    > W silniku chlodzony olejem jest go odpowiednio wiecej a glowica i/lub
    > blok maja dodatkowe kanaly chlodzace ktorymi przeplywa olej. Olej
    > przyjmuje niejako role cieczy chlodzacej obnizajac temperature
    > niektorych czesci silnika. Ale jest to dodatkowy obieg i dodatkowa jego
    > funkcja. Wtedy tez stosuje sie odpowiednio wieksze chlodnice oleju.

    Czyli jak sam piszesz różnice w stosunku do powiedzmy silnika
    chłodzonego wiatrem z dodatkową chłodnicą oleju (w pip długie, nie?) to:
    - dodatkowe kanały olejowe w głowicy (których w żaden sposób nie widać
    bez rozebrania silnika na pojedyńcze śrubki)
    - większy rozmiar chłodnicy oleju (w końcu coś co widać, o ile ma się
    porównanie z innymi)
    - więcej oleju (ile, z pół litra? Tysz go nie widać).

    Sam chyba przyznasz, że jeśli ktoś nie interesuje się technikaliami
    silnikowymi, dość łatwo może jedno z drugim popieprzyć, a i wygodniej
    (krócej) nazwać to to per "chłodzony olejem" bez wchodzenia w szczegóły.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: