  • 71. Data: 2010-06-30 00:31:42
    Temat: Re: FIAT Linea przegląd gwarancyjny - cena porażka
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "elmer radi radisson" <r...@s...spam.wireland.or
    g>
    wrote in message news:i0d6ql$eq8$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale co Ty tak z tym kompresorem ciagle? Ja raz napisalem o nim jako
    > takze-mozliwym-zrodle-nieszczelnosci. Nie chodzi o awarie kompresora
    > tylko calosciowo systemu klimatyzacji, jako upierdliwego i kosztownego do
    > diagnostyki w polskich warunkach. Koniec.
    >
    > W odroznieniu od tego co napisales sam, przeglady serwisowe klimy
    > sa wykonywane. Podejrzewam ze bez tego to nikt nawet by nie tknal
    > glupiego filtru kabinowego, tylko sie zastanawial czemu mu szyby
    > paruja. Choc ow filtr oczywiscie z samym przegladem klimy niiiiby
    > normalnie wiele wspolnego nie ma. Dobra, wiemy o co chodzi, szkoda
> [...]

    Mi chodzi głównie o to aby wiedzieć co jest robione i za co się płaci.
    Jeśli klientowi się wmawia że zapłacił za jakiś magiczny "przegląd klimy"
    a faktycznie wymieniono mu tylko filtr kabinowy to sam rozumiesz że
    jest tutaj ściema obliczona na niewiedzę typowego klienta.

  • 72. Data: 2010-06-30 02:55:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Ale jakie to ma znaczenie z jakim filtrem wyjedzie z fabryki?

    Bo jeśli producent nie uznał za stosowne dać tam takiego filtra
    to pewnie zalety stosowania filtra węglowego nie uzasadniają
    jego większej ceny. Więc jak - rozumiem, że nie dał węglowego...
    Dobrze zgadłem?

    > Tzn. mam znowu Ci wklejac proste tabelki z ServiceBoxa z ktorych nic nie
    > zrozumiesz (tak jak to bylo w przypadku odsysania oleju)?
    > Potrzebujesz szczegolowych danych bo zostales ekspertem w koncernie PSA?

    Nie, po prostu mówisz coś niewiarygodnego i proszę cię abyś
    poparł swoje historie czymś wiarygodnym...
    Tak samo poprosiłbym Cię o dowody gdybyś napisał że widziałeś UFO :-)

    > 6479C2 vs 647975

    Czemu taką tajemnicę robisz z tego jakie masz auto? Wstydzisz się go?
    OK, ten pierwszy znalazłem w wersji oryginalnej, z logo cytrynki i peugeota.
    Ten drugi występuje tylko w wersji "rzemieślniczej", poza producentem...
    Właśnie o tym mówiłem. No chyba że się mylę i pokażesz mi 647975
    w opakowaniu oryginalnym od Peugeota?

    > Zyjesz w USA czy jakiejs republice bananowej, gdzie dylematem staje sie
    > wydatek 9USD vs 15USD?

    To nie jest dylemat pomiędzy 9 USD a 15 USD a tym czy daję się
    nabijać w bambuko czy nie daję. Według mnie taki filtr węglowy
    nie ma zalet nad filtrem bez węgla i nie ma sensu na niego przepłacać.
    Dowodem dodatkowym na to, że taki filtr węglowy to pic na wodę
    fotomontaż jest fakt, że producent nie sprzedaje aut z takim filtrem
    ani nie oferuje go do swoich samochodów. Można go kupić u innych
    producentów którzy robią takie filtry na tej samej linii co puchate kostki
    do powieszenia na lusterku :-)

    > Acha - to musi być spisek imperialistycznych producentów do spolki z
    > chemikami. Odkryles ze wegiel aktywowany nie dziala, a zeby zadzialal
    > trzeba wysypac przynajmniej hałdę.

    Pawle - ja rozumiem że dałeś się nabrać, i to nie raz, więc teraz będziesz
    bronił tego pomysłu - rozumiem Cię, naprawdę. Ale sam fakt że Ty wierzysz
    w działanie tego filtra, że warto za niego zapłacić prawie 2x tyle co za
    zwykły
    nie znaczy że ma on rzeczywiście jakąś przewagę nad filtrem fabrycznym.
    Gdyby miał to pewnie instalowałby taki filtr sam producent w samochodach...

  • 73. Data: 2010-06-30 08:55:22
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Bo jeśli producent nie uznał za stosowne dać tam takiego filtra
    > to pewnie zalety stosowania filtra węglowego nie uzasadniają

    O widze kolejna światła myśl. W jednym samochodzie wkład węglowy posiada
    zalety w innym nie no no :)

    > jego większej ceny. Więc jak - rozumiem, że nie dał węglowego...
    > Dobrze zgadłem?

    Pudlo:)

> [...]
    > Ten drugi występuje tylko w wersji "rzemieślniczej", poza producentem...
    > Właśnie o tym mówiłem. No chyba że się mylę i pokażesz mi 647975

    Dalem Ci _oryginalne_ numery referencyjne PSA filtrów do 307/308. C2 to
    tani zwykły filtr,75 to filtr węglowy. Można je stosować zamiennie.
    Dalem dowód na to ze wiem co mowie, kazdy moze to sprawdzic wykonujac
    jeden telefon do ASO. Ty rzucasz głodne kawałki nie podparte żadną
    wiedzą ani faktami. Dziwie się że wogole jeszcze z Tobą dyskutuje.

> [...]
    > ani nie oferuje go do swoich samochodów. Można go kupić u innych
    > producentów którzy robią takie filtry na tej samej linii co puchate kostki

    To że jesteś ignorantem udowodniłem powyżej.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 74. Data: 2010-06-30 11:23:00
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 29 cze 2010 o 17:04 GMT, Pszemol napisał(a):

    > Tego węgla jest tam zbyt mało i powietrze przez niego przelatuje
    > zbyt szybko aby węgiel ten wyłapał istotne ilości gazowych
    > zanieczyszczeń. Dodatkowo wymieniany jest zbyt rzadko aby
    > pełnić ta funkcję wydajnie przez dłuższy czas - moim zdaniem ten
    > węgiel nasyci się w ciągu paru tygodni i przestanie działać...

    Zalezy, u mnie np. jest dedykowany osobny filtr weglowy, nie z malutka
    warstewka niby wegla, tylko filtr z prawdziwego zdarzenia z duża iloscia
    srodka filtrujacego, dodatkowo mam przelacznik kierujacy przeplyw powietrza
    przez ten filtr lub poza, fakt tylko, ze taki filtr kosztuje 1500...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 75. Data: 2010-06-30 11:39:03
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Brzezi pisze:

> [...]
    > srodka filtrujacego, dodatkowo mam przelacznik kierujacy przeplyw powietrza
    > przez ten filtr lub poza, fakt tylko, ze taki filtr kosztuje 1500...

    To się ceni BMW(?) ;-) 1kg węgla aktywnego do filtrowania powietrza
    kosztuje cos ok 15pln pewnie:)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 76. Data: 2010-06-30 11:49:27
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 30 cze 2010 o 11:39 GMT, DoQ napisał(a):

    > To się ceni BMW(?) ;-) 1kg węgla aktywnego do filtrowania powietrza
    > kosztuje cos ok 15pln pewnie:)

    MB, ale moze to byc kwestia ze to do C140, czesci inne niz std
    ekspoatacyjne sa niestety drogie, duzo sobie licza za skladowanie
    materialow do tych starszych modeli...

    ale wlasnie dales mi pomysl, zeby sprobowac w tym filtrze wymienic po
    prostu sam wklad, bede musial sie przyjrzec jak to wyglada, niestety jest
    gleboko w podszybiu, trzeba demontowac mechanizm wycieraczek :(

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 77. Data: 2010-06-30 11:58:49
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Brzezi pisze:

    > ale wlasnie dales mi pomysl, zeby sprobowac w tym filtrze wymienic po
    > prostu sam wklad, bede musial sie przyjrzec jak to wyglada, niestety jest
    > gleboko w podszybiu, trzeba demontowac mechanizm wycieraczek :(

    Mozesz probowac :)
    Kiedys z kims o akwariach gadalem i wlasnie zeszlo na węgiel aktywny
    stad znam mniej wiecej ceny:)
    http://sklep.desotec.pl/produkty.php?pod_id=3&kat_id
    =1 cos takiego
    wyguglalem wlasnie...

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 78. Data: 2010-06-30 14:22:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > To się ceni BMW(?) ;-) 1kg węgla aktywnego do filtrowania powietrza
    > kosztuje cos ok 15pln pewnie:)

    Cena nieistotna - ważne jest że jest różnica pomiędzy filtrem
    działającym a filtrem atrapą dla naiwnych...

  • 79. Data: 2010-06-30 14:32:19
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

> [...]

    porównania powierzchnia kortu tenisowego wynosi około 260 m?), dzięki
    czemu jest doskonałym adsorbentem wielu związków chemicznych."

    Jak umiesz skorzystac z kalkulatora, to policz sobie jaka bedziesz mial
    powierzchnie filtrowania gdy naniesiesz 150-200g dobrej "mieszanki"
    wegla na filtr. Choc osobiscie watpie ze umiesz to zrobic, bo nie jestes
    w stanie przeczytac powyzszych paru zdan ze zrozumieniem.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 80. Data: 2010-06-30 14:56:11
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Wystarczy wykreślić z listy przeginające marki i sprawdzić to przed
    > zakupem następnego auta.
    > Domyślam się, że W Wa-wie może być większy problem z znalezieniem
    > niezdzierających serwisów - ale też zarabiacie więcej, więc coś za coś.
    > W GB pewnie byłoby jeszcze drożej.

    Przeglad z kompletem rozrzadu + olej i filtry w moim aucie w ASO to koszt ok
    1900zl w UK. W Polsce ASO wola za ten sam przeglad 2800zl.

    Pozdrawiam
    Kamil