  • 11. Data: 2009-03-05 22:10:01
    Temat: Re: [FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com> napisał w
    wiadomości news:goph98$p5q$1@inews.gazeta.pl...

    > E-e, łagodna, ale za ciężka na pierwszy sprzęt.

    Oj, czytamy uważnie, _uważnie_.
    Chodzi o polecenie motocykle nie tylko jako pierwszy-pierwszy, ale również
    jako pierwszy po długiej przerwie.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 12. Data: 2009-03-06 08:09:46
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I właśnie dlatego polecamy to co polecamy. Każdy wybierze co mu w duszy
    > będzie grało, ale zalecenia sa konkretne właśnie ze względu na osiągi i
    > masy, a także to, że na razie mało jest kursów motocyklowych które uczą
    > JEźDZIć a nie zdawać egzamin.

    No i ok. Ale tak na rozum, kto tak naprawde po zdaniu egzaminu na 250 kupi
    sobie 125? Zeby ja po 1 sezonie sprzedac? Ja wiem, ze rozsadek i takie tam
    ale polecanie 125 w sytuacji kiedy i tak raczej nikt tego na powaznie nie
    bierze pod uwage jest .... bez sensu? Nie lepiej wlasnie zaczynac od min
    250? I czy nie rozsadniej bedzie zaczac od sprzeta o pojemnosci 400 ccm?
    Przeciez ciezsze moto szybciej nauczy prawidlowych odruchow niz "pierdoped".

    Moze jednak nalezaloby zweryfikowac zalozenia do "pierwszego motocykla"?

    pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 13. Data: 2009-03-06 09:09:54
    Od: "Rafael" <r...@g...pl>

    Magic <m...@w...pl> napisał(a):

    > Początkujący:
    > turystyka -> Suzuki GN 250, Yamaha SR/YBR 250, Honda CB/CBF 250
    > turystyka/miasto -> Yamaha YBR250, Suzuki GS 500, Honda CB 500,
    > Kawasaki ER-5

    Tutaj moim zdaniem można dorzucić Yamahę MT-03 ...

    Pozdro
    Rafael
    Bandit650

  • 14. Data: 2009-03-06 10:04:15
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "BartekGSXF" napisał w wiadomości

> [...]
    > ale polecanie 125 w sytuacji kiedy i tak raczej nikt tego na powaznie nie

    Dlatego, że rynek w Polsce jest tak mały to się to nie opłaca. Nie mniej
    sądzę, że dobrze mi zrobiło jeżdżenie na 150 dwusuwie. Rozumiem jaki się
    postęp dokonał w moich umiejętnościach a w jakich mi brakuje sporo do
    dostatecznego. To, że wcześniej zrobiłem ileś tam kkm na 9KM na pewno mi nie
    zaszkodziło.
    Ale gdy będzie rynek na kat.A1 - np. gdyby można było zdobyć uprawnienia od
    16roku życia a po dwóch latach automatycznie przenoszona byłaby na pełną
    kategorię A? Zupełnie inaczej by wyglądał na rynek szosowych 125ccm

    Polecam 125 ccm na pierwszy motocykl również dlatego, że 250 na jakiej zdaje
    się egzamin uczy jedynie zdania egzaminu.

    > 250? I czy nie rozsadniej bedzie zaczac od sprzeta o pojemnosci 400 ccm?
    > Przeciez ciezsze moto szybciej nauczy prawidlowych odruchow niz
    > "pierdoped".

    A czasami byłoby rozsądnie sprawdzić czy 400ccm to nie jest to, co wystarcza
    to przemieszczania się...
    I przy tym nie pozostać.
    Cięższe moto szyciej Cię może nauczyć prawidłowych odruchów zarzucania
    niebezpiecznego hobby.

    > Moze jednak nalezaloby zweryfikowac zalozenia do "pierwszego motocykla"?

    To podaj swoje, przecież to lista dyskusyjna.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 15. Data: 2009-03-06 10:08:50
    Od: "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com>

    Użytkownik "Jasio" napisał :
    > Oj, czytamy uważnie, _uważnie_.
    > Chodzi o polecenie motocykle nie tylko jako pierwszy-pierwszy, ale również
    > jako pierwszy po długiej przerwie.

    To przeca czytam uważnie. Właśnie SevenFifty była pierwszym sprzętem na jaki
    wsiadłem po długiej (10 lat) przerwie. I wydawała mi się wprost
    niewiarygodnie ciężka.
    --
    PZDR
    Wojciech G.

  • 16. Data: 2009-03-06 10:21:15
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Magic wrote:
    > Też zgoda.

    A ja sam nie wiem, poprzednio miałem Dywersję 600. Teraz mam Deauville
    które zawsze chciałem mieć, ale chyba bym raczej nie polecał Deauville
    na pierwsze moto nie z powodu mocy ale masy i wysokości kanapy.
    Dywersja to był taki cięższy rower w porówaniu z dewilem. Jak tak
    sobie porównam manewrowanie na placu to dewilke raczej polecałbym
    wyłącznie dobrze zbudowanym, wysokim pierwszakom, nawet mogą lubieć
    jeździć na motorze boso o poranku. Na pierwszym moto IMHO powinno się
    uczyć nawyków na drodze a nie prosić, żeby się łaskawie przetoczyła
    krowa :)
    Nie wiem jak się manewruje Reverką - zdaje się jest lżejsza i ma niżej
    kanapę, ale Deauville chyba raczej odradzam takim poniżej 175 cm.
    Poprawcie mnie, jeśli się mylę.

    --
    Diobeu
    Deauville

  • 17. Data: 2009-03-06 10:59:23
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > postęp dokonał w moich umiejętnościach a w jakich mi brakuje sporo do
    > dostatecznego. To, że wcześniej zrobiłem ileś tam kkm na 9KM na pewno mi
    Mnie rowniez, tylko, ze ja zaczalem od TS350. Nie twierdze, ze zaczynanie od
    malych pojemnosci jest zle, inaczej od mniejszych mocy jest zle. Chodzi mi
    tylko o to, ze iles tam lat temu nie bylo alternatywy co do pierwszego moto.
    Teraz wybor jest ogromny i tylko od zdrowego rozsadku kierownika zalezy czy
    zrobi on sobie krzywde czy nie. Pewnie, ze na wiekszym moto mozna zrobic
    sobie krzywde latwiej ale czy mniejsze nie uspi czujnosci?

    > Ale gdy będzie rynek na kat.A1 - np. gdyby można było zdobyć uprawnienia
    > od 16roku życia a po dwóch latach automatycznie przenoszona byłaby na
    > pełną kategorię A? Zupełnie inaczej by wyglądał na rynek szosowych 125ccm

    Prawda ale oprocz tego rynek bedzie jeszcze zalezal od zasobnosci portfela
    kierownika. Ile osob tak naprawde bedzie stac na zmiane sprzetu co sezon
    dwa? Teraz pomimo tego, ze rynek obfituje w motocykle to i ta pozostaje ten
    towar w pewnym sensie luksusem. Zobacz na ceny 125. Ryzykowalbys utrate ilus
    tam tys pln zeby tylko stopniowac sobie moc motocykla?

    > Polecam 125 ccm na pierwszy motocykl również dlatego, że 250 na jakiej
    > zdaje się egzamin uczy jedynie zdania egzaminu.

    To zupelnie jak z samochodem, tam tez ucza _tylko_ zdawania. Taki system do
    dupy.

> [...]
    > wystarcza to przemieszczania się...
    > I przy tym nie pozostać.
    > Cięższe moto szyciej Cię może nauczyć prawidłowych odruchów zarzucania
    I tu tez wszystko zalezy od kierownika, czego on oczekuje od swojej maszyny.
    Jesli szuka adrenaliny to i tak bedzie szukal 100<konnych motocykli.
    Jesli tylko moto do przemieszczania sie to czy ma jakis sens ograniczanie go
    do 125 ? IMO wszystko tkwi w glowie.

    > To podaj swoje, przecież to lista dyskusyjna.

    Konkretow nie podam bo nie znam wszystkich typow motocykli. Mnie chodzi o
    bardziej ogolne podejscie do tematu. Czy motocykl o pojemnosci 125 jest w
    stanie tak wyszkolic motocykliste, ze bez problemu pozniej przesiadzie sie
    na moto docelowe. Czy nie lepiej jest wlasnie polecic moto ciezszej
    kategorii, zeby pierwszak nauczyl sie jak np. manewrowac ciezkim sprzetem na
    parkingu. Bo pierdopeda da sie podeprzec noga a takiego gsxf juz nie.
    Moze lepiej jest skastrowac piersze moto? Moze zamiast kat A1 wprowadzic
    kastrowanie motocykli??

    pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 18. Data: 2009-03-06 12:42:32
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 06 Mar 2009 11:21:15 +0100, Marcin Gardeła <d...@g...pl>
    wrote:

    [...]
    > A ja sam nie wiem, poprzednio miałem Dywersję 600. Teraz mam Deauville
    > które zawsze chciałem mieć, ale chyba bym raczej nie polecał Deauville
    > na pierwsze moto nie z powodu mocy ale masy i wysokości kanapy.

    Toteż zasugerowałem to jako motocykl dla osób powracających do motocykli
    po dłuższej przerwie, a nie zupełnie zielonych. Dla zupełnie zielonych to
    tylko jak ktoś jest wysoki i w miarę silny. :-)

    [...]
    > Nie wiem jak się manewruje Reverką - zdaje się jest lżejsza i ma niżej
    > kanapę, ale Deauville chyba raczej odradzam takim poniżej 175 cm.

    Na wysokość kanapy nie narzekam, ale ciężar był z początku trochę
    uciążliwy przy przetaczaniu, owszem. :-)

    OTOH, to mimo wszystko tylko trochę ponad 200 kilo, a nie np. 300+
    paneuroplana. ;->

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650 Revere

  • 19. Data: 2009-03-06 13:37:23
    Od: j...@p...onet.pl

    > Tutaj moim zdaniem można dorzucić Yamahę MT-03 ...

    I Fazera (FZS 600, FZ6) , chociazby tego zdławionego.

    Pzdr
    Łosiu
    954

  • 20. Data: 2009-03-06 14:08:41
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    j...@p...onet.pl pisze:

    > I Fazera (FZS 600, FZ6) , chociazby tego zdławionego.

    No, i Hayabuse w niemieckiej wersji 34 KM.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!