  • 31. Data: 2010-03-14 21:23:33
    Temat: Re: FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    news:9e22bgzdtgk0$.dlg@lepper.institute.com...
    > Jeżeli faktycznie zapcha się do stopnia nieodczyszczalnego w samochodzie,
    > wystarczy go zdemontować i odczyścić poza autem. I tyle...

    Jeżeli jest faktycznie jak piszesz (nie wiem) to jest świetny pomysł na
    biznes - regenaracja filrów FAP i DPF - ogłoszę się na allegro ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 32. Data: 2010-03-14 21:23:35
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-03-14 16:01, Waldek Godel pisze:

    > i każdy mechanik bez problemu wyreguluje tak, żeby palił tyle samo co
    > benzyny, miał taką samą albo wyższą moc oraz nie robił w tym samym czasie
    > szkody silnikowi.

    A co jest bardziej kaloryczne, gaz ziemny, czy benzyna?

  • 33. Data: 2010-03-14 21:24:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Artur Maśląg pisze:

    > Poprawne politycznie? Może jednak jak kogoś nie stać na taki samochód,
    > to niech sobie sprawi coś, na co go będzie stać?

    No wlasnie. Ale żaden z nich druciarzem nie jest przecież ;-)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 34. Data: 2010-03-14 21:27:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Yogi(n) pisze:

    > dolara kasują średnią krajową, własnie w trosce o środowisko okażą się
    > dojrzali, świadomi i odpowiedzialni, i zaczną kasowac np. 5 dolarów?

    Przeciez nikt cie nie zmusza do kupowania samochodu z FAP.
    Mozesz kupic benzyne bez turbiny, fapa i commonraila.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 35. Data: 2010-03-14 21:32:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 14 Mar 2010 21:23:33 +0100, Yogi(n) napisał(a):

    > Jeżeli jest faktycznie jak piszesz (nie wiem) to jest świetny pomysł na
    > biznes - regenaracja filrów FAP i DPF - ogłoszę się na allegro ;-)

    żaden problem, podnośnik, trochę narzędzi, karcher i sru...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 36. Data: 2010-03-14 21:42:41
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Przeciez nikt cie nie zmusza do kupowania samochodu z FAP.
    > Mozesz kupic benzyne bez turbiny, fapa i commonraila.

    I tak właśnie zrobiłem. Ale ci, którzy kupili diesla, wywalili parenaście
    czy paredziesiąt kafli więcej i po kilkudziesięciu tysiącach dowiedzieli
    się, że poniewaz musza być ekologiczni, to za sitko w rurce powinni zapłacić
    3 tysiące, z pewnością wytną je i wstawią emulator. I to jest właśnie
    racjonalne postępowanie.

    --
    Yogi(n)

  • 37. Data: 2010-03-14 21:49:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Yogi(n) pisze:
    (...)
    > Czyli taką, która za dwa, trzy tysiące kilometrów tez się zepsuje...

    Bzdury Waść produkujesz. FAP się nie psuje po 2-3kkm - nawet ten
    regenerowany. Ba, nawet się nie psuje po kilkudziesięciu tysiącach
    kilometrów.

    > Może lepiej ci wszyscy, którzy za element kosztujący w produkcji ułamek
    > dolara kasują średnią krajową, własnie w trosce o środowisko okażą się
    > dojrzali, świadomi i odpowiedzialni, i zaczną kasowac np. 5 dolarów?

    Ekhem - a kto Ciebie w ogóle zmusza do kupowania diesla z FAP itd.?
    Kup sobie jakąś tanią i nieskomplikowaną benzynę - tylko nie płacz
    za jakiś czas, że droga w eksploatacji i katalizator też wyciąłeś,
    ponieważ było taniej, niż wymienić na nowy.

    > Jest. Każdy racjonalnie myślący człowiek wie, że gadżety nie poprawiają
    > stanu środowiska.

    FAP nie jest gadżetem, ale jeżeli tak to traktujesz to nic dziwnego, że
    takie rzeczy tutaj wypisujesz...

    > Jakich specjalistów od gazu?

    Typowych. Błędy z racji zasilania LPG mogą się pojawiać i trzeba to
    co jakiś czas zresetować, albo się przyzwyczaić.

    > Czy ich ilość, którą widziałeś, przekłada
    > się na zasadnośc jeżdżenia w trybie awaryjnym?

    Siebie zapytaj.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 38. Data: 2010-03-14 21:51:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    DoQ pisze:

    > No wlasnie. Ale żaden z nich druciarzem nie jest przecież ;-)

    Skąd, przecież to oczywiste :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 39. Data: 2010-03-14 21:58:00
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Bzdury Waść produkujesz. FAP się nie psuje po 2-3kkm - nawet ten
    > regenerowany. Ba, nawet się nie psuje po kilkudziesięciu tysiącach
    > kilometrów.

    To wróć może kilka pięter wczesniej i zajrzyj do linka, który wkleiłem. 45
    tys to nie jest kilkadziesiąt ?

> [...]
    > za jakiś czas, że droga w eksploatacji i katalizator też wyciąłeś,
    > ponieważ było taniej, niż wymienić na nowy.

    Błąd - nigdy nie miałem diesla i nie zamierzam mieć. Możesz swoje
    "mundrości" kierować do tych wszystkich, którzy dali sie nabrać na
    "ekologicznego diesla" nie do mnie. Capisci?

    > FAP nie jest gadżetem, ale jeżeli tak to traktujesz to nic dziwnego, że
    > takie rzeczy tutaj wypisujesz...

    Ależ jest. Tak jak i EGR. To co wylatuje z rury spełnia normy, ale to co
    zostaje, nie dematerializuje sie w cudowny sposób i wraca do obiegu
    geochemicznego, choćby przy wymianie albo czyszczeniu filtra. Albo oleju.

    > Typowych. Błędy z racji zasilania LPG mogą się pojawiać i trzeba to
    > co jakiś czas zresetować, albo się przyzwyczaić.

    Ale gaz zakładasz z powodu skąpstwa (zwanego eufemistycznie oszczednością),
    diesla kupujesz z powodu przeświadczenia, że będzie mniej palił.
    "Oszczędność" ta zwraca się już po jakichś 300-400 tysiącach, a przy czestej
    wymianie filtra cząstek stałych - już po połowie miliona. Mniej więcej.

    > Siebie zapytaj.

    To ja użyłem tego "argumentu"? Ech....

    --
    Yogi(n)

  • 40. Data: 2010-03-14 22:02:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Yogi(n) pisze:

> [...]
    > powinni zapłacić 3 tysiące, z pewnością wytną je i wstawią emulator. I
    > to jest właśnie racjonalne postępowanie.

    Przeplacanie za diesla do emeryckiego turlania sie po miescie jest
    poronionym pomyslem. Ale z tymi kilkudziesiecioma tysiacami to
    przesadziles...

    Pozdrawiam
    Paweł