  • 51. Data: 2010-07-08 20:22:14
    Temat: Re: Europejskie ograniczenia, predkosc, radary - ot takie tam rozwazania.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2010 11:14:05 +0200, Icek wrote:
    >wiesz, wszystkie normalne kraje maja morze na dole (na poludniu), a gory na
    >gorze (na polnocy). Przez to w gorach jest zimno a w morzu jest cieplo.
    >
    >Nasz baltyk z temperatura 17-21 nie nazywalbym cieplym morzem w stosunku do
    >27-29 w innych.

    17-21 ? Gdyby Baltyk mial choc 18 stopni to by nie bylo zle.
    Problem w tym ze on ma czesto 15 i mniej, a to juz sie niechetnie
    wchodzi i konczyny wykreca. Pozostaja dwie zatoki, w ktorych jest
    troche cieplej.

    A 27-29 to chyba w tropikach.

    >Da sie na tym u nas robic kase pod warunkiem, ze bedzie infrastruktura.
    >Ostatni raz jak jechalem z wroclawia nad polskie morze po polskich drogach
    >to trasa mi zajela tyle co z wroclawia do mediolanu.

    Raczej sie wlokles. Az tak wielkiej roznicy predkosci nie ma.

    J.

  • 52. Data: 2010-07-08 20:30:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2010 11:41:54 +0200, Icek wrote:

    >http://baltyk.imgw.gdynia.pl/index.php?option=com_c
    ontent&task=view&id=3&Itemid=18

    Albo mamy wyjatkowe lato, albo ten model do d*, albo zle wyskalowany.

    O prosze - dzis w Mielnie 17C wody ..

    J.

  • 53. Data: 2010-07-08 21:31:11
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Patrzac na ceny norweskich tuneli - to nie.
    > A nawet jest drozsze :-)

    To niech nasi urzędnicy wybudują tam tunel, a tamci u nas kawałek
    prostej drogi i porównamy ;-P

    > A co ma bogaty niemiecki emeryt do roboty w Bieszczadach, czy nawet na
    > Mazurach?

    Ma wydawać euro.

    > A na Kaszubach go nie chcemy :-)

    To żryjcie truskawki i cierpcie biedę ;-P

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 54. Data: 2010-07-08 22:14:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-08 20:22, J.F. pisze:
    (...)
    > 17-21 ?

    Zależy gdzie pojedziesz.

    > Gdyby Baltyk mial choc 18 stopni to by nie bylo zle.

    Spokojnie - miewa sporo więcej.

    > Problem w tym ze on ma czesto 15 i mniej, a to juz sie niechetnie
    > wchodzi i konczyny wykreca. Pozostaja dwie zatoki, w ktorych jest
    > troche cieplej.

    No popatrz - to chyba oczywiste.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 55. Data: 2010-07-10 15:27:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 08 Jul 2010 22:14:56 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >W dniu 2010-07-08 20:22, J.F. pisze:
    >(...)
    >Spokojnie - miewa sporo więcej.

    Miewa. A my chcemy pojechac na zaplanowany i urlop i miec, a nie miec
    szanse :-)

    >No popatrz - to chyba oczywiste.

    Ale to juz mocno ogranicza wybor miejsca.

    A przecez zatoka Adriatycka nie jest znowu tak daleko :-)

    J.

  • 56. Data: 2010-07-10 15:28:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2010 09:00:58 +0000 (UTC), Massai wrote:

    >W Chorwacji mają ciepłe morze do którego nie idzie wejść po tych
    >skałach ;-)

    Latwiej kupic klapki niz podgrzac Baltyk :-)

    J.

  • 57. Data: 2010-07-10 21:58:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 08 Jul 2010 21:31:11 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >To niech nasi urzędnicy wybudują tam tunel, a tamci u nas kawałek
    >prostej drogi i porównamy ;-P

    Nie nie - niech zrobia przetarg na tunel i zaprosza norweskie firmy do
    udzialu.

    >Ma wydawać euro.

    Ale bogaty niemiecki emeryt to jest kutwa, i nie chce rozdawac
    jalmuzny.
    Chetnie wyda, ale musi cos zobaczyc, zjesc, wypic ..

    J.

  • 58. Data: 2010-07-10 23:09:22
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie nie - niech zrobia przetarg na tunel i zaprosza norweskie firmy do
    > udzialu.

    Ale to dalej będzie inwestycja organizowana przez naszych urzędników :-(

    > Ale bogaty niemiecki emeryt to jest kutwa, i nie chce rozdawac
    > jalmuzny.
    > Chetnie wyda, ale musi cos zobaczyc, zjesc, wypic ..

    Jak nie przyjedzie to nie wyda na pewno...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 59. Data: 2010-07-11 07:19:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moje subiektywne odczucia. I na koniec parę porad, których nie
    > znalazłem w necie.
    >
    > Aha, Cavallino, na wstępie mała prośba - jesli możesz powstrzymaj się
    > od swoich typowych uwag, znam Twoje poglady na tę sprawę.

    Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi, generalnie fajny post i zgadzam się z
    tezami w nim zawartymi.
    Akurat piszę z Czarnogóry, więc mogę dodać uwagę do Twojego komentarza o
    chorwackich autostradach, jako że przejechałem je od deski do deski, czyli
    od początku w Gorican do końca w Ravcy.

    Super sprawa, tam gdzie ich nie ma to po prostu nie da się jechać.
    Wleczenie się po górach w zawrotnym tempie 30 km/h to nie jest alternatywa
    na wakacyjne wyjazdy, chyba że ktoś masochista, a tak się jedzie po głównych
    drogach zarówno Bośni jak i Czarnogóry, więc to że Chorwaci zbudowali te
    swoje autostrady prawie do końca, to tylko bogom dziękować.

    Szkoda tylko że kasują tak jak Węgrzy za paliwo, diesel za 5-6 zł, w Bośni i
    Czarnogórze jest dużo taniej, jakieś 1 Eur.

  • 60. Data: 2010-07-11 07:20:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Als" <1...@1...pl> napisał w wiadomości

    > Ja wjeżdżałem od strony Luksemburga i nawet granicy nie zauważyłem,
    > dopiero
    > po paru kilometrach i wyjeździe z miasteczka granicznego inne numery
    > rejestracyjne mnie zastanowiły. Kupiłem na stacji benzynowej.

    To Luksemburg już graniczy ze Szwajcarią?
    Kiedy tak się poszerzyli?