  • 61. Data: 2010-07-11 12:47:30
    Temat: Re: Europejskie ograniczenia, predkosc, radary - ot takie tam rozwazania.
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    W dniu 2010-07-11 07:20, Cavallino pisze:

    > To Luksemburg już graniczy ze Szwajcarią?
    > Kiedy tak się poszerzyli?

    Może Liechtenstein miał na myśli?

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 62. Data: 2010-07-11 13:10:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Ale to juz mocno ogranicza wybor miejsca.
    >
    > A przecez zatoka Adriatycka nie jest znowu tak daleko :-)

    Ale oprócz widoczków sens zaczyna być wątpliwy.
    W zeszłym roku w Świnoujściu trafiłem na cieplejszą wodę niż dziś w
    Adriatyku, do której miałem kłopoty wejść.
    A i piasek szary, a nie żółty.

  • 63. Data: 2010-07-11 13:11:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Latwiej kupic klapki niz podgrzac Baltyk :-)

    Jakiś link do tego ciepłego morza w Chorwacji i okolicach?

  • 64. Data: 2010-07-11 17:43:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Jul 2010 13:10:55 +0200, Cavallino wrote:

    >Ale oprócz widoczków sens zaczyna być wątpliwy.
    >W zeszłym roku w Świnoujściu trafiłem na cieplejszą wodę niż dziś w
    >Adriatyku, do której miałem kłopoty wejść.

    Dzis ?
    http://assets.weather-forecast.com/maps/static/Italy
    .sst.jpg

    Nie wiem na ile mozna wierzyc satelitom, ale niby deklaruja 24, no i
    Baltyk jednak w innym kolorze.

    >A i piasek szary, a nie żółty.

    Przejedz sie na przeciwna strone :-)

    J.

  • 65. Data: 2010-07-11 17:51:14
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-07-07 12:50, Massai pisze:

    > 3. Chorwacja - autostrady w porzo. Nie wiem jak to jest, że taki kraj,
    > circa 10 lat po wojnie, w warunkach mocno górzystych - potrafił
    > zbudować autostrady, tunele, a my nie. Bieda, 20% bezrobocia, a
    > potrafili.

    Dzięki tym autostradom stoją aktualnie na krawędzi upadłości ...

    > Tyle że jazda autostradami to jakiś księżycowy krajobraz...
    > nieprzyjemne wrazenie to robi.

    Piłeś ? :) Widoczki zajebiaszcze, zwłaszcza jeśli leci się na
    południe grubo za Split.

    > Drogi lokalne - trochę kręto bywa, i w takich miejscach warto się
    > trzymać ograniczeń, chyba że ktoś lubi na krawędzi przepaści testować
    > przyczepność...

    Ograniczenia "na wyrost" ... da się pojechać 50 - często
    poustawiane 70 ;)

    > No i wjazd do Polski... Szok.

    Nic dodać, nic ująć ... kolejny raz, po wjechaniu do PL miałem
    "bufor" ... chwilę poleciałem przepisowo ... a potem już "jazda"
    ... tj wyprzedzanie na ciągłych ... setka na pięćdziesiątce ...

    6008

  • 66. Data: 2010-07-11 17:52:48
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-07-07 17:54, Massai pisze:

    > RFID to może przesada, ale kamer na autostradach jest mnóstwo.

    Ja obstawiałem te "fioletowe" bramki świetlne - nie widziałem
    innego zastosowania ... a winietka się ładnie w tym świeci ...
    6008

  • 67. Data: 2010-07-11 20:08:00
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.07.2010 Massai <t...@w...pl> napisał/a:
    > Moje subiektywne odczucia. I na koniec parę porad, których nie
    > znalazłem w necie.
    >
    > Aha, Cavallino, na wstępie mała prośba - jesli możesz powstrzymaj się
    > od swoich typowych uwag, znam Twoje poglady na tę sprawę.
    >
    > Zacznijmy od tego że byłem na urlopie "objazdowym" po Europie - w sumie
    > ponad 5 tysięcy km w 3 tygodnie - dokładniej to w dwa tygodnie, bo
    > przez tydzień się byczyłem.
    > Austria, Chorwacja, włochy, Szwajcaria, Niemcy, Austria i jeszcze
    > przystanek w Czechach.

    Ja zrobiłem ostatnio 6kkm dookoła Bałtyku: http://nordkapp.4x4.kalisz.pl
    i policji w sumie w ogóle nigdzie poza pl nie widziałem:
    - litwa, łotwa - na łotwie policjant pomagał mi zatankowac lpg, bo tam samemu i
    mnie nauczył, nie pamiętam FR
    - estonia - 1 patrol przy granicy z łotwą, dalej spoko, bez FR
    - finlandia - krajowa 4,8 i 96 brak FR i policji
    - norwegia - cała E6 nafaszerowana FR - a przejechałem praktycznie jej większość, ale
    ograniczenia jak na te serpentyny sensowne, policji na trasie zero, E69 to sam wjazd
    na nordkapp, ale tam frycowe za sam wjazd zdejmują więc FR nie ma.
    - szwecja - FR sporadycznie, brak policji w ogóle
    Opłaty autostradowe tylko śladowe na południu Norwegii. Drogi wszędzie lepsze niż w
    pl, no chyba że jakiś remoncik był.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 68. Data: 2010-07-11 20:53:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-11 20:08, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Ja zrobiłem ostatnio 6kkm dookoła Bałtyku: http://nordkapp.4x4.kalisz.pl
    > i policji w sumie w ogóle nigdzie poza pl nie widziałem:

    A ja robię regularnie te parę kkm po Europie i szczerze powiedziawszy
    obydwie relacje mogę spokojnie podciągnąć pod wersje folklorystyczne
    i mocno subiektywne.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 69. Data: 2010-07-11 21:24:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie wiem na ile mozna wierzyc satelitom, ale niby deklaruja 24, no i
    > Baltyk jednak w innym kolorze.

    > Przejedz sie na przeciwna strone :-)

    Czego?
    Bo na przeciwnej stronie Adriatyku byłem 2 lata temu i były kamory, dla
    niepoznaki zwane żwirem.