    From: "KILu" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Estetyka i jakość materiałów laptopów do 3tyś
    Date: Sun, 30 May 2010 12:57:57 +0200

    > A jakie są Wasze typy? Mam na myśli typy obecne i ponadczasowe, nie tylko
    > z tych modeli co są obecnie w sprzedaży, ogólnie.

    Oczywiscie ThinkPady, seria T i (w szczegolnosci) calkowicie metalowe,
    magnezowe maluchy z serii X. Oszczedny, ascetyczny (acz elegancki) design
    idzie w parze ze znakomita funkcjonalnoscia - diody nie "daja po oczach",
    klawiatura jest bardzo wygodna, zawiasy sa bardzo wytrzymale, przemyslana
    budowa gornej klapy zapobiega wpadaniu smieci pomiedzy ekran a klawiature w
    zlozonym laptopie, w niektorych modelach klawiatura ma kanaliki
    odprowadzajace plyny w przypadku zalania, klawisze mozna oswietlic wbudowana
    lampka, przyciski touch-pada lub track-pointa maja perfekcyjnie dobrany
    uklad i twardosc (zreszta sam patent ze srodkowym przyciskiem bardzo mi sie
    podoba - wystarczy go wcisnac i manipulator zmienia sie np. w rolke, co
    czyni zbednymi wszelkie suwaki w oknach).
    Wytrzymalosc dotyczy tez elektroniki - swojego "iksa" od lat zasilam
    ladowarka o napieciu 19V, gdy tymczasem laptop wymaga 16V, roznica 3V nie
    robi na nim zadnego wrazenia. Zarowno X, jak i T zdarzylo mi sie tez zalac
    podczas pracy, tak, ze sie wylaczyly. Po umyciu i wysuszeniu dzialaja jak
    gdyby nigdy nic. Bateria przez lata w zasadzie sie nie zuzyla (mimo, ze
    czesto rozladowuje ja w bardzo niewielkim stopniu, po czym podlaczam
    zasilacz), pare upadkow tez nie zrobilo na nim wrazenia... wiatraka
    generalnie nie slychac, dysku nie slychac zupelnie... jedynie swietlowki
    nieco sie zuzyly i ekran swieci wyraznie slabiej, niz kiedys - wszak w 2004
    matryc nie podswietlano LED-ami...
    Do tego na stronie Lenovo dostepne sa wszelkie mozliwe sterowniki (zreszta
    sprzetowo te laptopy to mistrzostwo swiata - sa m.in. nie do zawieszenia z
    winy hardware'u) i serwisowki z tak szczegolowymi informacjami, jak sila
    dokrecania poszczegolnych srub za pomoca klucza dynamometrycznego.
    Mistrzostwo swiata - poziom przemyslowy ze wszystkimi tego konsekwencjami.

    --
    KILu