  • 61. Data: 2006-04-04 15:20:03
    Temat: Re: Erricsson versus Saf Tehnika
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <e0u1rt$guh$1@inews.gazeta.pl> Adam napisał(a):

    > A to ciekawe, czy dla Ciebie stacja bazowa Alvariona BreezMax to jest rynek
    > SOHO ? Gdzie modul zasilania (tak naprawde gniazdko) kosztuje 20KPLN ?

    Pórównaj to do cen stacji bazowych SDH ...

    --
    Freedom violation: http://en1.policejnistat.cz/ , http://www.freetekno.org/

  • 62. Data: 2006-04-04 15:43:00
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    Panowie, wydaje mi sie, ze dyskusja na temat dostpenego sprzetu pracujacego
    w pasmie rzedu 5GHz (hiperlany i inna kupa) i oferujacego przepustowsci
    rzedu 60Mbps nie ma sensu. Zazwyczaj sa to rozwiazania pracujace w takich
    sobie modulacjach, a jak wiadomo fizyki jeszcze nikt nie przeskoczyl. W
    kanale radiowym o szerokosci kilku MHz nie wcisniemy nie wiadomo jakiej
    przeplywnosci. Laik powie, ze wycisnie (z wielkim bolem) te ...dziesiat
    Mbps, ale jak zaczniemy uzywac pelnego duplexu to juz nie bedzie tak
    kolorowo. Znajac zycie, rozwiazania o ktorych byla tu mowa (innych niz linie
    radiowe) uzywaja zwielokrotnienia w dziedzinie czasu TDMA, dolozmy do tego
    jeszcze sposob na realizowanie transmisji dwukierunkowej rowniez z podzialem
    w czasie TDD i mamy kupe gotowa :) Dane, ktore podaja producenci sa z palca
    wyssane albo nie uwzledniaja wszystkich okolicznosci transmisji.
    Wezmy na przyklad rozwiazania typu WIFI, dlaczego w standardzie 802.11b
    gdzie jest mowa o 11Mbps mamy tylko wspomnienie z przywolanych predkosci ?
    Bo ktos zapomnial, ze w tym modelu trasmisyjnym jest kilka 'drobiazgow'
    ktore znacznie redukuja przeplywnosc dostepna dla uzytkownika. Nikt nie mowi
    o kolizjach, lub innych powodach retransmisji pakietow.
    Systemy ze sredniej polki oferuja widmowa wydajnosc na poziomie 2bps/Hz
    szerokosci kanalu radiowego, to daje okolo 12Mbps (24Mbps dla pelnego
    duplexu) transmisji uzytkowej mierzonej w warstwie IP dla kanalu o
    szerokosci 6MHz. Prosze mi wiezyc, cenowo nie sa one na tym samym poziomie
    co TSUNAMI albo podobne rozwiazania tego typu.
    Wracajac do niesmiertelnego WIFI, czy ktos kiedys pofatygowal sie i zmierzyl
    sobie taki link 802.11b ? Ile zostaje z 11Mbps, otoz przy wysyceniu
    transmisja w pol duplexie zostaje tylko niecale 5Mbps (idealne warunki
    propagacyjne). Jak dorzucimy jednoczesnie ruch w obie strony w/w wynik
    dzielimy przez 2. Nie wspomne juz takich rzeczach jak straty pakietow, bo to
    kolejny temat rzeka przy rozwizaniach 'sredniej klasy' w cenach ponizej
    wspomnianych 20KPLN.
    Ale sie rozpedzilem, a mialo byc o liniach radiowych :) To miala byc
    przestroga dla tych co porownuja tzw gownotexy ze sprzetem, ktory oprocz
    nazwy ma jeszcze cos wspolnego z telekomunikacja.

    Pozdr
    Adam

  • 63. Data: 2006-04-04 15:47:20
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    Kolega chyba chcial napisac PDH :) Rozumiem, ze chodzi o systemy P-t-M ?

    Takich systemow jak napisales (ze wzgledow finansowych) to chyba nie ma nikt
    w Polsce... Linie radiowe (ciezko tu mowic o stacji bazowej) SDH sa
    faktycznie drozsze od PDHow ale to chyba nie wymaga wieszkego zglebiania
    tematu dlaczego tak jest :)

  • 64. Data: 2006-04-04 15:50:00
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    Zapomnialem zapytac o wielkosc proby statystycznej, bo rzeczywiscie przy
    zakupionych 5 linkach jak sie zepsuje 1 to mamy 20% awaryjnosci :)

  • 65. Data: 2006-04-04 15:58:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    [...]

    > Systemy ze sredniej polki oferuja widmowa wydajnosc na poziomie 2bps/Hz

    Chciałbym tylko nieśmiało przypomnieć, że najzwyklejsze w świecie
    modemy dają ponad 10 bps/Hz - czyli możliwości są dość duże jeszcze -
    to tylko kwestia dopracowania metod modulacji. Oczywiście zdaję sobie
    sprawę z tego, że to wymaga sprzętu, który jeszcze nie istnieje. Ale
    kto 25 lat temu uwierzyłby w 33600 bps w paśmie telefonicznym?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 66. Data: 2006-04-04 16:13:42
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    Ja sie zgadzam jak najbardziej, tylko ja mowie systemach bezprzewodowych
    pracujacych w pasmach rzedu 5GHz, wykorzystujacych kanaly o szerokosci np
    3.5MHz, 6MHz :) reasumujac, nie uwierze ze ktos ma sprzet posiadajacy
    certyfikat, standaryzacje i zaoferuje wieksze przeplynosci :)

  • 67. Data: 2006-04-04 16:21:31
    Temat: [OT]Re: Erricsson versus Saf Tehnika
    Od: Marcin Szczygielski <m...@n...spam.trapu-trapu.poczta.onet.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):
> [...]
    > inwestycję, to ja już uruchomię link laserowy, lub skorzystam z
    > dobrodziejstw OSPF. Tymczasem US i IS przypadkowo dobierze się Tobie do
    > d. z powodu zaksięgowania kosztów, które
    > _nie_służą_osiąganiu_przychodów_. O sfrustrowanych ziomalach z mojej
    > sieci, którym nie działa net z Twojego powodu nawet nie wspominam. To
    > nie ja dałem im Twój prywatny adres. :-)
    >
    > Widzę u Ciebie rażącą nieznajomość prawa. Wiem, że Twoja firma
    > (Veracomp) sprzedaje drogie urządzenia Alvariona, Tsunami i inne także
    > do WiMax. Rozumiem, że jest Ci przykro i jestem wyrozumiały. ;-)

    Janku,
    pamietaj, ze my Zarscy twoi "koledzy" czytamy co ty tu "piszesz".
    I ty mówisz o zakłóceniach działania sieci !!!!
    Chyba pojde z uzikiem i deviantem jak przyjedzie na duzą wódkę za te
    twoje wyznania..
    Dzwinym trafem to na Ciebie wołają " janek 11 sektorów"

    Pozdrawiam

    marcin

  • 68. Data: 2006-04-04 18:43:55
    Od: "Jarek Marciniak" <j...@s...pl>

    Użytkownik "Adam" <4...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zapomnialem zapytac o wielkosc proby statystycznej, bo rzeczywiscie przy
    > zakupionych 5 linkach jak sie zepsuje 1 to mamy 20% awaryjnosci :)

    84 zakupione urzadzenia (glownie wersja 16Mbps) - dane co prawda pochodza
    akurat ze Slowacji, ale nie ma to w tym momencie mysle zadnego znaczenia.
    Chodzi dokladnie o ten sam okres czasowy.

    J.M.

  • 69. Data: 2006-04-04 22:04:34
    Od: "News User" <u...@n...com>

    Marcin Kuczera <m...@p...rybnik.pl> wrote:

    > tu masz opis:
    > http://www.wimax.biz.pl/index.php/content/view/19/9/
    > a załatwianie oficjalnie do 1.5 miesiąca.

    Ok, dzieki. A czy jak sobie kupie jeden kanał 28 MHz to moge w mim zrobic 4
    radiolinie w roznych lokalizacjach? Rozumuje tak: wiazki sa waskie,
    punkt-punkt, zatem np. w oddalonych od siebie o kilka km i np. prostopadlych
    w kierunkach lokalizacjach powinno to dzialac bez zarzutu, nie bedzie sie
    zaklocac. Zatem koszt utrzymania pasma dziele sobie na dajmy na to 4 linki
    zamiast placic za jeden kazdorazowo. Pytanie, czy to rozwiazanie jest
    legalne??

    --
    nowhere.com

  • 70. Data: 2006-04-05 07:08:34
    Od: Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl>

    Alek Cesarz wrote:

    > nie mogłem się powstrzymać:
    > "scalaki" do modułów Eth w radioliniach SAF (i każdych innych bazujących
    > na podobnej technologii) realizują ładowanie ramek w strumień PDH. tu
    > nie chodziło o układ obsługujący 802.1 tylko stronę radiową. w związku z
    > tym cała dyskusja o kwestii 5 zł jest troszkę bezpodstawna.
    > a jeśli chodzi o podjęcie decyzji o wysłaniu wadliwej serii sprzętu to
    > to też nie było tak. po prostu te moduły przeszły procedury testowe w
    > SAFie, ale niestety nie wytrzymały naszych realiów ((-;

    Jasne. "Przecież program jest dobry, tylko z takim społeczeństwem nie
    można go realizować" :-)