  • 71. Data: 2006-04-05 08:05:53
    Temat: Re: Erricsson versus Saf Tehnika
    Od: "Bortas" <x...@g...pl>

    | Ok, dzieki. A czy jak sobie kupie jeden kanał 28 MHz to moge w mim zrobic
    |4 radiolinie w roznych lokalizacjach?

    Nie. Kanal czestotliwosciowy jaki kupujesz, kupujesz go na konkretna
    lokalizacje z punku A do punktu B (potrzebne sa wsp. geograficzne
    lokalizacji) wiec logicznie ze oplata bedzie oddzielna za kazdy link, nie
    da ci to zadnych "oszczednosci" 4 rozne linki, 4 oplaty

    pozostaje jeszcze kwestia samej czestotliwosci - w wielu miastach pewnych
    czestotliwosci poprostu juz nie dostaniesz, przykladem moze byc 23GHz w
    centrum wwa - nie ma szans:))

    pozdr.
    R.

  • 72. Data: 2006-04-06 06:39:14
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    I chcesz mi powiedziec, ze na 84 zakupione komplety, okolo 17 bylo
    uszkodzonych ? Nie ma mowy, nie uwierze w to...

  • 73. Data: 2006-04-06 06:41:41
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    > pozostaje jeszcze kwestia samej czestotliwosci - w wielu miastach pewnych
    > czestotliwosci poprostu juz nie dostaniesz, przykladem moze byc 23GHz w
    > centrum wwa - nie ma szans:))

    troszke przesadzasz, kanal 3.5 MHz@23GHz dostaniesz w wawie :) gorzej bedzie
    z wiekszymi przeplywnosciami :(

  • 74. Data: 2006-04-06 18:14:55
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > Ok, dzieki. A czy jak sobie kupie jeden kanał 28 MHz to moge w mim zrobic
    > 4
    > radiolinie w roznych lokalizacjach? Rozumuje tak: wiazki sa waskie,
    > punkt-punkt, zatem np. w oddalonych od siebie o kilka km i np.
    > prostopadlych
    > w kierunkach lokalizacjach powinno to dzialac bez zarzutu, nie bedzie sie
    > zaklocac. Zatem koszt utrzymania pasma dziele sobie na dajmy na to 4 linki
    > zamiast placic za jeden kazdorazowo. Pytanie, czy to rozwiazanie jest
    > legalne??

    jedyne co sobie możesz zrobić w tym jednym kanale to puścić 2 linki - ale
    tylko i wyłączenie między tymi samymi punktami.
    Czyli masz lokalizacje A i B, kanał 28MHz w który wkładasz np PDH 34Mbit
    i dokładasz 2gi w innej polaryzacji ale musisz wziąść pod uwagę to iż tzw
    cross polarization
    zmniejszy Ci stosunek Sygnał/Szum więc linki muszą być porządnie
    zwymiarowane.

    Marcin

  • 75. Data: 2006-04-06 19:01:36
    Od: "Jarek Marciniak" <j...@s...pl>

    Użytkownik "Adam" <4...@g...pl> napisał w wiadomości
    >I chcesz mi powiedziec, ze na 84 zakupione komplety, okolo 17 bylo
    > uszkodzonych ? Nie ma mowy, nie uwierze w to...

    Oczywiscie ze nie bylo - tyle (dokladnie 16) uszkodzilo sie w pierwszym roku
    eksploatacji, a 2 szt. niedomagaly od nowosci.

    J.M.

  • 76. Data: 2006-04-07 06:13:13
    Od: Komuch <k...@-...pl>

    Użytkownik Marcin Kuczera napisał:

> [...]
    > cross polarization
    > zmniejszy Ci stosunek Sygnał/Szum więc linki muszą być porządnie

    Na dobrą sprawę, to można zastosować Stratex Eclipse, ona ma takie coś,
    pozwala na przesłanie 2 x STM-1.
    Wykorzystuje właśnie cross polarization.
    Generalnie już w przypadku SDH czy też STM, trzeba bardzo dokładnie
    zwizować antenki.

  • 77. Data: 2006-04-07 06:18:17
    Od: Komuch <k...@-...pl>

> [...]

    > cross polarization
    > zmniejszy Ci stosunek Sygnał/Szum więc linki muszą być porządnie

    Na dobrą sprawę, to można zastosować Stratex Eclipse czy Stratex Atltium
    MX, ona ma takie coś, pozwala na przesłanie 2 x STM-1 czy nawet 4 x STM-1.
    Wykorzystuje właśnie cross polarization w przypadku 2 x STM-1, nie wiem
    jak w przypadku 4 x STM-1.
    Generalnie już w przypadku SDH czy też STM, trzeba bardzo dokładnie
    zwizować antenki.

    Pozdrawiam

  • 78. Data: 2006-04-08 22:31:43
    Od: "News User" <u...@n...com>

    Marcin Kuczera <m...@p...rybnik.pl> wrote:

    [...]
    > Czyli masz lokalizacje A i B, kanał 28MHz w który wkładasz np PDH 34Mbit
    > i dokładasz 2gi w innej polaryzacji ale musisz wziąść pod uwagę to iż tzw
    > cross polarization

    Jeszcze raz dziekuje.
    Mam jeszcze jedna kwestie. W rozporzadzeniu zwalniajacym z obowiazku
    posiadania pozwolenia radiowego oprocz 2,4 i 5,4-5,7 GHz jest jeszcze
    uwolnione pasmo 17,1 -17,3 GHz. 200 MHz szerokosci pasma jest dosc
    interesujace, tylko nie mam nawet bladego pojacia, czy istnieje jakas
    uzyteczna technologia wykorzystujaca te czestotliwosci.

    Pozdr!

    --
    nowhere.com

  • 79. Data: 2006-04-09 08:37:17
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "News User" <u...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > interesujace, tylko nie mam nawet bladego pojacia, czy istnieje jakas
    > uzyteczna technologia wykorzystujaca te czestotliwosci.

    Ja też nie słyszałem, ale pomyśl tylko jakie perspektywy są przed WiFi w
    uwolnionych pasmach. Obecnie w laboratoriach są testowane rozwiązania o
    przepustowości 600 Mbps.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 80. Data: 2006-04-09 20:15:27
    Od: "Sied@r" <n...@s...pl>

    Adam napisał(a):
    > I chcesz mi powiedziec, ze na 84 zakupione komplety, okolo 17 bylo
    > uszkodzonych ? Nie ma mowy, nie uwierze w to...

    U nas w LBN, w zaprzyjaznionej Firmie SAFy byly wymieniane z 5 razy w
    przeciagu 2 lat.
    to o czyms swiadczy - choc faktycznie swego czasu wiodly prym w
    niezawodnosci stad popyt na te urzadzenia.