  • 11. Data: 2006-03-31 10:22:34
    Temat: Re: Erricsson versus Saf Tehnika
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    zapomnialem o cenie na w/w linie: 7.5 tys euro dla Saf Tehnika :)

  • 12. Data: 2006-03-31 10:31:38
    Od: Komuch <k...@-...pl>

    Użytkownik Marcin Kuczera napisał:

    > owszem, powody finansowe to jedno, ale znam firmę w której kilka razy
    > wymieniali safa bo się psuł. Skończyło się na sagemie, ale tez nie jestem
    > jakoś przekonany do francuzów.
    >
    > Co do ericssona, to wiem ze STM-1 z portem Gigabitowym to około 20tyś euro

    Nam juz GTS wymienial w sumie 3 radiolinie, SAFa na SAFa :)
    Co do Sagemow, to widzialem je na targach w Lodzi.
    Za 34Mb cos ok 8k EUR wychodzilo, czyli podobnie do SAFa (wg. cen, ktore
    byly jesienia, pozniej juz nie interesowalem sie), a za 155Mb ok. 15k -
    nie moge porownac, nie znam ceny SAFa.

  • 13. Data: 2006-03-31 10:44:47
    Od: "Wojtasss" <w...@k...pl>

    Użytkownik "Adam M." <4...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie.
    >
    > Zamierzam zakupic linie radiowa o duzej przeplywnosci (34Mbps),
    zastanawiam
    > sie na dwoma producentami, znanym dobrze wszystkim Erricssonem i lotweskim
    > produktem firmy SAF Tehnika. Czy mozecie powiedziec mi cos wiecej na temat
    > tego drugie sprzetu ? Podobno jest konkurencyjny cenowo, pytanie na ile
    > konkurencyjny do wspomnianego eryka? Jak sie sprawuje ? Macie moze jakies
    > doswiadczenia ? Z gory dziekuje za pomoc.
    >
    > Pozdrawiam
    > Adam

    W SAF-ie problematyczne są moduły ethernetowe - spora część sprawia dużo
    problemów (straty pakietów). Pomijając ten fakt te radiolinie nie są takie
    złe. Generalnie Ericcson ma bardziej dopracowane produkty. Ogólnie polecam
    Ericssona. Wprawdzie IDU SAFa jest bardziej kompaktowe i wygodniejsze w
    użyciu, ale przeciez nie o to tu do końca chodzi :)

    Pozdr.
    Wojtek

  • 14. Data: 2006-03-31 11:02:14
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

> [...]
    > Ericssona. Wprawdzie IDU SAFa jest bardziej kompaktowe i wygodniejsze w
    > użyciu, ale przeciez nie o to tu do końca chodzi :)

    Z modulami faktycznie mieli wtope, ale szybko ogarneli temat i teraz z tego
    co wiem wypuscili nowe moduly na innej kosci i smigaja jak zle :D Takze
    reasumujac zdecyduje sie chyba na safa :) Dobra cena (lepsza niz sagem)
    budowa modulowa, dobry serwis w Polsce (slyszalem o firmie wierelesss czy
    jakos tak), z safa odsyalaja z pytaniami i problemi do tych ludzi. Podobno
    wiedza o czym jest mowa. Zreszta po co przeplacac jak nie widac roznicy
    (dosia) :P

    BTW: skoro saf jest taki beee to czemu GTS ma ich zainstalowanych grubo
    ponad 200 w swojej sieci, czemu CDP wiesza ten sprzet, czemu PRO-FUTURO
    rowniez nie gardzi tymi radiami ? Sadze, ze Saf nadepnal komus w Polsce na
    odcisk z takimi cenami za taki sprzet.

  • 15. Data: 2006-03-31 11:12:56
    Od: "Wojtasss" <w...@k...pl>

    Użytkownik "Adam" <4...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rowniez nie gardzi tymi radiami ? Sadze, ze Saf nadepnal komus w Polsce na

    Po prostu była bardzo kiepska partia sprzętu i się wszyscy zrazili. A swego
    czasu SAF był najtańszy, więc nikt nim nie gardził :). Nie sądze jednak, by
    SAF nadepnął na odcisk wszystkim operatorom jednocześnie. Po prostu okazało
    sie, że inny sprzęt jest lepszy, a i po drodze staniał sporo, więc wybór był
    prosty :]

    Pozdr.
    Wojtek

  • 16. Data: 2006-03-31 11:40:32
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

> [...]
    okazało
    > sie, że inny sprzęt jest lepszy, a i po drodze staniał sporo, więc wybór

    Jak sadzisz dlaczego nagle sprzet stanial ? Bo firmy typu: Eryk, Nera,
    przestaly byc liderami tego segmentu na rynku. Odwieczne prawa ekonomii,
    pojawia sie na rynku cos o podobnych parametrach, a nawet pod pewnymi
    wzgledami lepsze i za mniejsze pieniadze... W tym miesjcu pasuje Twoje
    zdanie: "i wybor byl prosty" :)

    Co rozmumiesz przez stwierdzenie:
    > Po prostu okazało
    > sie, że inny sprzęt jest lepszy

    w ktorym momencie byl lepszy ? Jestes pewien ze Eryk albo Nera nie mialy
    zadnej wtopy, nigdy nie daly d....y ze sprzetem albo softem do niego ?
    Drugie pytanie, ile lat na rynku jest Eryk, Nera itd ? A ile lat Saf Tehnika
    sprzedaje swoje liniie radiowe, ktore z miejsca pobily o glowe konkurencje ?

  • 17. Data: 2006-03-31 12:07:11
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > Pociagnijmy dalej, jakie anteny kolega przeiwduje za ta cene ? Jakie
    > fejsik
    > brzegowy ? To sa wszystko czynniki cenotworcze.
    > Czestotliwosc raczej jest bez znaczenia, bo radia zazwyczaj sa w tej samej
    > cenie.
    > Dostalem wczoraj oferte na link SAFa 34Mbps ethernet bridge, ant 0.6m,
    > czyli
    > w zaleznosci od czestotliwosci mozemy skoczyc na okolo 5 km dla 38GHz
    > (oczywsicie z zachowanie zdrowo-rozsadkowej dostepnosci w skali roku) oraz
    > dla 13GHz to juz beda odleglosci grubo ponad 10km

    zależy jaka czułość, jakie anteny itd.
    Na 6km można puscić STM-1 w kanale 28MHz @ 38GHz z dynamiczną regulacją
    mocy.

    Marcin

  • 18. Data: 2006-03-31 12:35:21
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    > Na 6km można puscić STM-1 w kanale 28MHz @ 38GHz z dynamiczną regulacją
    > mocy.
    Dla jakiego sprzetu liczysz to ? Jakie czulosci, jakie antenki (sadze ze min
    0.6m) i oczywscie najwazniejsze pytanie, jaka dostepnosc otrzymasz dla tego
    linku ?
    BTW: Saf szykuje juz wlasnie sprzet: nowe linie PDH i SDH z automatic power
    control :D

  • 19. Data: 2006-03-31 12:40:15
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

> [...]
    > min
    > 0.6m) i oczywscie najwazniejsze pytanie, jaka dostepnosc otrzymasz dla

    dla czułości -67dBm, anten 0.6m które mają 44dBi @ 38GHz
    Dostępność będzie niezła ze względu na to ze sprzęt sobie sam z mocą
    podskoczy w razie potrzeby.

    > BTW: Saf szykuje juz wlasnie sprzet: nowe linie PDH i SDH z automatic
    > power
    > control :D

    Ale to będzie nowy, nie sprawdzony produkt.

    Marcin

  • 20. Data: 2006-03-31 13:12:35
    Od: "admin" <a...@a...pl>

    A moze kogos interesuje radiolinia NEC PASOLINK @34Mb/s