  • 91. Data: 2006-04-18 14:50:05
    Temat: Re: Erricsson versus Saf Tehnika
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    Panowie, o czym Wy piszecie ? Co to za tworczosc ? Saf posiada konsole z
    ktorej mozna zrobic wszystko (rowniez via telnet, web) Nie wiem co to za
    filozofia i kto nazwal zakladanie petli dodatkowym narzedziem ? Jest to
    'zwykla' funkcjonalnosc sprzetu 'dostepna z marszu'. Jest ona bardzo
    klarownie i lopatologicznie opisana w manualu (tak sie sklada ze studiuje
    dokladnie takie materialy dostarczane przez producenta zanim podnosze lament
    ze dany sprzet to syf).
    Wracajac do tematu modulow, to gdyby leniwy pan kowalski wzial mniej
    wyrafinowane narzedzie jak wspomniana bermiarka np 2 maszynki+linux to
    mialby jasnosc sytuacji. Gdyby pan kowalski nie okazal sie takim smierdzacym
    leniem i jeszcze przeczytal slownie 3 strony manuala na temat stosowania
    wielu rodzajow petli to moze okazaloby sie, ze diagnostyka nie jest taka
    straszna jak mozna przypuszczac czytajac Twojego posta :D
    pozdr.
    4est

  • 92. Data: 2006-04-18 14:57:04
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    dodam jeszcze ze zastosowanie w/w petli daje w 100% pewna diagnoze z
    dokladnoscia do najmniejszej czesci skladowej sprzetu (tj takiej ktora mozna
    wymienic samodzielnie) Zatem ciekaw jestem na czym konkretnie polega problem
    w diagnostyce tego sprzetu ?
    BTW: Tak sie sklada ze udalo mi sie wypozyczyc na testy link m-mux
    8/16/34Mbps z modulem eth i powiem szczerze, dziala zaje...fajnie :)
    wartosci, ktore otrzymuje podczas testow oscyluja w granicach max
    przeplywnosci (uwgledniajac oczywiscie naglowki pakietow) W miare mozliwosci
    bede dostarczal kolejnych refleksji na temat tego rozwiazania.
    pozdr.
    4est

  • 93. Data: 2006-04-18 15:13:54
    Od: "Sied@r" <n...@s...pl>

    Adam napisał(a):
> [...]
    > przeciagu 2 lat.
    > to o czyms swiadczy - choc faktycznie swego czasu wiodly prym w
    > niezawodnosci stad popyt na te urzadzenia.
    >
    > Z jakiego powodu byly wymieniane ? Znasz dokladnie problem ? Czesto gesto
    > byly wymieniane np dlatego ze klient na poczatku chcial np 6Mbps i
    > powieszono mu linie radiowa 8Mbps, potem zasmakowal i poprosil o 9 i juz
    > musial dostac nowy sprzet 16Mbps :) Kiedys nie bylo 100% modularnych
    > rozwiazan i sprzet byl wymieniany zazwyczaj z powodu rozbudowy uslugi.
    > Informacje te otrzymalem od znajomego, ktory posiada duza siec osiedlowa na

    mieli min. 34 Mb/s - a pozniej moze i wiecej - ostatnio mi mowil ze cos
    sie chrzanilo z ethernetem zdaje sie - uklad sie palil czy cos takiego.

    teraz maja NEC i chyba chodzi bez problemu.

  • 94. Data: 2006-04-18 16:27:43
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    > mieli min. 34 Mb/s - a pozniej moze i wiecej - ostatnio mi mowil ze cos
    > sie chrzanilo z ethernetem zdaje sie - uklad sie palil czy cos takiego.

    A to ciekawa teoria, rozwin ten watek bardziej :)

  • 95. Data: 2006-04-18 16:44:46
    Od: "Sied@r" <n...@s...pl>

    Adam napisał(a):

    > A to ciekawa teoria, rozwin ten watek bardziej :)
    Podejrzewam ze to byl podobny problem jak koledzy opisuja w watkach
    wyzej. Poniewaz bezposrednio nie bylem sprawa zainteresowany to nie
    wylapalem wszystkich szczegolow o ktorych kolega opowiadal.

    Jesli interesuje cie teoria to zglos sie do GTS moze ci to wyjasnia, ja
    osobiscie nie korzystalem i nie zamierzam korzystac z SAF ani ogolnie
    innych radiolinii bo tego nie potrzebuje. Ale dla zaprzyjaznionej firmy
    to rzeczywiscie byl problem. Nie wiem dokladnie i nie zamierzam tego w
    zaden sposob weryfikowac bo to jest luzna rozmowa a nie rozprawa sadowa
    nad SAF. (na temat ktorego jest wiele teorii np. ze bardziej oplaca sie
    kupic na Ukrainie niz w Polsce, itd.)

    Jak dla mnie EOT.

    Moze ty po prostu miales szczescie i trafiles na udane egzemplarze.
    Kolega jeszcze oprocz NEC ma jednego SAF'a na linku powyzej 20 km po
    kliku wymianach w koncu chyba trafil na udany egzemplarz bo poki co jak
    mowil jest ok.

    (jak ci bardzo zalezy moge cie na prv skontaktowac z ta firma ktora
    miala problemy z SAFami)

  • 96. Data: 2006-04-18 17:29:45
    Od: "Adam" <4...@g...pl>

    daj jakis namiar, chetnie poznam dokladniej problemy innych z tym sprzetem
    pozdr.
    4esto

  • 97. Data: 2006-04-19 08:54:24
    Od: "Wojtasss" <w...@k...pl>

    Użytkownik "Bortas" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zupelnosci do zdiagnozowania problemu - 2-3 testy, petle+parametry pracy
    na
    > wyswietlaczu, szybki mail (telefon) do wsparcia technicznego i wiesz w
    czym
    > problem no i wysylasz lub dostajesz przepis na rozwiazanie tego problemu.
    >
    > Z drugiej strony kazde urzadzenie ma jakies diody lub inne formy indykacji
    > uszkodzenia, odrobina rozumu i wysilenia szarych komorek (doswiadczenie
    mile
    > widziane:) i zadne dodatkowe narzedzia diagnostyczne nie sa potrzebne

    A kto tu mówi o dodatkowych? Ja mówię o standardowych ;), a że SAF ich
    akurat nie ma, to może są i dodatkowe. Te zaś "dodatkowe" narzędzia skracają
    czas diagnozy i daja większe możliwości. Ale inna sprawa, czy jest
    konieczność ich używania - czyli mowa o awaryjności sprzętu. Było juz w tym
    wątku kilka przykładów.
    Reasumując, powtórzę jeszcze raz - nie jestem przeciwnikiem SAF-a - doceniam
    jego cenę, łopatologiczną konfigurację, kompaktową budowę, prostotę montażu,
    ale uważam też, że diabeł tkwi w szczegółach i np Ericsson ma bardziej
    dopracowaną ergonomię supportu mocującego, tenże Eryk, Nera czy Sagem mają
    większe możliwości konfiguracyjno-diagnostyczne, zaś awaryjność (w moim
    niewielkim doświadczeniu) działała na niekorzyść SAF-a, itp, itd...

    Pozdr.
    Wojtek

  • 98. Data: 2006-04-21 17:27:41
    Od: "Jarek Marciniak" <j...@s...pl>

    > Mam jeszcze jedna kwestie. W rozporzadzeniu zwalniajacym z obowiazku
    > posiadania pozwolenia radiowego oprocz 2,4 i 5,4-5,7 GHz jest jeszcze
    > uwolnione pasmo 17,1 -17,3 GHz. 200 MHz szerokosci pasma jest dosc
    > interesujace, tylko nie mam nawet bladego pojacia, czy istnieje jakas
    > uzyteczna technologia wykorzystujaca te czestotliwosci.

    Tak, jest - ale bardzo mala moc nadawania jaka jest tam dopuszczona
    praktycznie dyskwalifikuje to pasmo z sensownych zastosowan. Realnie tylko
    punkt-punkt na stosunkowo niewielkie odleglosci za naprawde spore pieniadze.
    Poprostu nie oplaca sie.

    J.S.

  • 99. Data: 2006-04-26 08:41:27
    Od: "Bortas" <x...@g...pl>

    (na temat ktorego jest wiele teorii np. ze bardziej oplaca sie
    kupic na Ukrainie niz w Polsce, itd.)

    mozesz rozwinac ten watek?? bo to brzmi calkiem calkiem skoro jestesmy w
    Unii, faktycznie tak jest czy to tylko zaslyszane i teoria bez poparcia, bo
    moze faktycznie w takim wypadku skoro SAF jest tanszy to moze jeszcze tanszy
    niech bedzie jak go kupimy na Ukrainie:) - brzmi rozsadnie

    pozdr.