  • 11. Data: 2009-08-15 11:29:32
    Temat: Re: Eos - Lampa nie otwiera sie..
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Caezar Peonti vel pyteria" napisał

    > Nie wiem czy aktualizacja resetuje ustawienia aparatu. Na wszelki wypadek
    > zrób
    > powrót to ustawień fabrycznych. Moze aparat tylko zdurniał :)

    A ustawienia fabryczne to:
    MENU/Clear Settings ?
    czy robi sie to w inny sposob?
    -------------------------------

    Nie musisz tego robić.
    Jeśli na automacie sama się nie otwiera w ciemnych warunkach i w
    jakimkolwiek trybie nie da się jej otworzyć przyciskiem (przy włączonym
    aparacie oczywiście) to znaczy, że coś z tym aparatem jest nie tak.

    Ludzie czasami pisali, że winę za to ponosi zablokowany microswitch w
    stopce, który przekazuje informację do body, że w stopce jest lampa
    zewnętrzna. Miałem 20D ale za cholerę nie pamiętam abym widział tam jakiś
    dynks tego typu. Obejrzyj tą stopkę z bliska może samo się to rozjaśni jak
    podłubiesz wykałaczką.

    adam

  • 12. Data: 2009-08-15 11:32:52
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "adam" napisał
    [...]
> [...]
    > dynks tego typu. Obejrzyj tą stopkę z bliska może samo się to rozjaśni jak

    O, tu to jest:
    http://shimworld.wordpress.com/2009/02/26/canon-hots
    hoe-fix/

    adam

  • 13. Data: 2009-08-15 11:48:44
    Od: Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl>

> [...]
    > dynks tego typu. Obejrzyj tą stopkę z bliska może samo się to rozjaśni jak

    Wlasnie ja mam takie wrazenie ze on mysli ze jest podlaczona
    zewnetrzna lampa.
    A zewnatrzna dziala (co jesli jest zewnetrzna lampa sie wyswietla?)
    Tylko ze ja nie wiem jak rozkrecic w 20d ta stopke zeby ja
    podczyscic... albo odlbowkoac ten DYNGS:)

  • 14. Data: 2009-08-15 11:58:01
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]

    Tylko ze ja nie wiem jak rozkrecic w 20d ta stopke zeby ja
    podczyscic... albo odlbowkoac ten DYNGS:)

    W tym linku co podałem wygląda to na nieskomplikowaną czynność. Zablokowanie
    to pewnie efekt kurzu lub jakiejś pękniętej sprężynki odbijającej. To drugie
    to już ostra dłubaina bo to może być padnięty microswitch.
    Jak widzisz ten cycek pod sprężyną stopki to spróbuj nim pokiwać iglą albo
    wykałaczką, może sam puści i wtedy dopóki nie założysz lampy będzie OK.
    Brak tej wbudowanej lampy to akurat mała strata (kiepski genrator czerwonych
    oczu) chyba że Ci zalezy na stroboskopie wspomagającym AF. Gorzej jak
    włącznik padł i nie daje odpalać potrzebnej zewnętrznej lampy.

    adam

  • 15. Data: 2009-08-15 20:40:52
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > trybie nie da się jej otworzyć przyciskiem (przy włączonym aparacie
    > oczywiście) to znaczy, że coś z tym aparatem jest nie tak.

    Miałem coś podobnego na C400D i mi pomogło... Więc nie jest tak jak mówisz, że
    nie warto spróbować.

  • 16. Data: 2009-08-15 22:26:08
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał

    > Miałem coś podobnego na C400D i mi pomogło... Więc nie jest tak jak
    > mówisz, że nie warto spróbować.

    Ne mogłeś ręcznie otworzyć lampy i po resecie wszystko było OK ?

    adam

  • 17. Data: 2009-08-16 08:09:24
    Od: <s...@a...pl>

    > Ne mogłeś ręcznie otworzyć lampy i po resecie wszystko było OK ?

    Dziwne, co nie? Serwis na Żytniej mi kazał odesłać do siebie. Ale znajomy mi
    zasugerował właśnie reset. Bez sensu, ale zadziałało! Nie wiem do dziś, co było
    grane.

  • 18. Data: 2009-08-16 10:18:37
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał

    > Dziwne, co nie? Serwis na Żytniej mi kazał odesłać do siebie. Ale znajomy
    > mi zasugerował właśnie reset. Bez sensu, ale zadziałało! Nie wiem do dziś,
    > co było grane.

    Ale numer.
    Nie pamiętam menu 20D ale to by oznaczało, że musiała tam gdzieś być funkcja
    całkowicie dezaktywująca lampe albo jakiś błąd oprogramowania, który to
    powodował przy jakichś okolicznościach.

    adam

  • 19. Data: 2009-08-16 15:14:26
    Od: Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl>

> [...]
    > oczu) chyba że Ci zalezy na stroboskopie wspomagającym AF. Gorzej jak
    > włącznik padł i nie daje odpalać potrzebnej zewnętrznej lampy.

    Wlasnie nie widze tego cycka tam :( on ma byc widoczny czy nie?
    bo jakby dziure z ktorej pewnie sie wysuwa widze ale jego nie;(

  • 20. Data: 2009-08-16 15:16:30
    Od: Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl>

    On 16 Sie, 10:09, <s...@a...pl> wrote:

    > Dziwne, co nie? Serwis na Żytniej mi kazał odesłać do siebie. Ale znajomy mi
    > zasugerował właśnie reset. Bez sensu, ale zadziałało! Nie wiem do dziś, co było
    > grane.

    Jak sie resetuje aparat?