  • 41. Data: 2019-05-09 12:07:07
    Temat: Re: Energia odnawialna a samochody.
    Od: p...@g...com

    --Niemcy dotują energię odnawialną kwotą 500 MILIARDÓW euro rocznie (0,068
    Euro/kWh). Przy tych sumach trudno zaprzeczyć, że OZE muszą być gut i cacy.

    niezaleznosc od arabskich szejkow, Trumpa czy Putina warta jest kazdych pieniedzy :-)

  • 42. Data: 2019-05-09 15:01:35
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.05.2019 o 12:07, p...@g...com pisze:
    > niezaleznosc od arabskich szejkow, Trumpa czy Putina warta jest kazdych pieniedzy
    :-)
    Jawohl!
    Jednak wolałbym mieć wybór na co wydam własne pieniądze, a nie żeby mi
    ktoś kazał.
    Jacek

  • 43. Data: 2019-05-09 16:04:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 May 2019 11:09:22 +0200, Jacek

    > Wczoraj w 3 programie radia była audycja mniej więcej o tym.
    > Niemcy dotują energię odnawialną kwotą 500 MILIARDÓW euro rocznie (0,068
    > Euro/kWh). Przy tych sumach trudno zaprzeczyć, że OZE muszą być gut i cacy.

    Ale sugerujesz że oni to robią ot tak bo lubiooo? Niemcy zawsze patrzyli
    trochę dalej niż tylko za pierwszy winkiel. Tam ktoś usiadł i policzył że
    lepiej tę kase włożyć w zasadzie raz w odnawialne źródła, co w pewnym
    stopniu nie tyle zapobiegnie emisji CO2 co ochroni ludzi przed syfem z
    niskiej emisji, dzięki czemu nie będzie trzeba takich ogromnych miliardów
    wkładać w leczenie ludzi. Poza tym przejście na OZE jest nieuniknione. Ja
    bym tylko chciał wiedzieć skąd m.in. u Ciebie takie ogromne zaparcie na
    OZE? Bo każdy kto potrafi trochę liczyć wie, że z każdym rokiem to się
    bardziej opłca.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 44. Data: 2019-05-09 17:42:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.05.2019 o 16:04, Myjk pisze:
> [...]
    > bym tylko chciał wiedzieć skąd m.in. u Ciebie takie ogromne zaparcie na
    > OZE? Bo każdy kto potrafi trochę liczyć wie, że z każdym rokiem to się
    Ja się nie zapieram ani OZE ani niczego innego.
    Niemcy na pewno mają jakiś cel długofalowy, ale na pewno u nich energia
    z węgla nie jest "na wylocie":
    https://www.gevestor.de/details/die-7-groessten-brau
    nkohlekraftwerke-deutschlands-766269.html
    Do tego budują i to także na.......... o zgrozo.......węgiel kamienny:
    https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_geplanter_Kohlek
    raftwerke_in_Deutschland
    Jacek

  • 45. Data: 2019-05-09 19:14:37
    Od: p...@g...com

    Ale naprawdę myślałeś że nikt tego nie sprawdzi ?

    Pierwsza
    Bau unsicher, Normenkontrollklage anhängig
    Druga
    Beantragt
    Trzecia
    In Bau. Bebauungsplan nachträglich für ungültig erklärt.

    https://orange.handelsblatt.com/artikel/54670

    Deutschland soll bis 2038 alle Kohlekraftwerke abschalten.

    Klamka zapadła. Ja wiem że wungiel to potęga ale jak weźmiecie się za atom to skończy
    się drugim Czernobylem ;-) stawiajcie wiatraki i solary drodzy parafianie.

  • 46. Data: 2019-05-10 02:41:15
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 maja 2019 12:14:39 UTC-5 użytkownik p...@g...com
    napisał:
> [...]
    skończy się drugim Czernobylem ;-) stawiajcie wiatraki i solary drodzy parafianie.

    Tak jak zapadla jak mieli wylaczyc atomowki.
    http://wyborcza.pl/1,155287,9696034,Niemcy_do_2021_r
    __wylacza_elektrownie_atomowe.html?disableRedirects=
    true

    Mozesz przypomniec jak im z tym idzie?

  • 47. Data: 2019-05-10 07:51:17
    Od: p...@g...com

    https://www.wiwo.de/politik/deutschland/atomkraft-au
    sstieg-akw-betreiber-bekommen-milliarden-entschaedig
    ung/21231382.html

    operatorzy dostana odszkodowanie (cos w okolicach 1 mrd eur) i koniec. Ale
    najciekawiej robi sie z promieniotworczymi odpadami bo teraz wszyscy patrza im na
    rece i nie da sie tego upchnac gdzies w Afryce a Gorleben jest pod obserwacja
    zielonych z calego swiata :-)

    ps zeby bylo smieszniej zyski z eksploatacji atomu trafiaja do prywatnych kieszeni
    natomiast za przechowywanie trujacych odpadow musi placic podatnik

    https://de.wikipedia.org/wiki/Atomm%C3%BClllager_Gor
    leben

    niemieckie skladowisko odpadow promieniotworczych mieszczace sie w starej kopalni
    soli, zbudowane z pominieciem przepisow ochrony srodowiska i lokalnego planu zabudowy

  • 48. Data: 2019-05-10 09:42:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 May 2019 17:42:21 +0200, Jacek

    > Niemcy na pewno mają jakiś cel długofalowy, ale na pewno
    > u nich energia z węgla nie jest "na wylocie":

    U nas też nie jest, szczególnie niska emisja. U nich jest w znacznie
    większym stopniu na wylocie właśnie m.in. dzięki OZE.

    > Do tego budują i to także na..........
    > o zgrozo.......węgiel kamienny:

    Co to za różnica że taka zgroza?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 49. Data: 2019-05-10 10:53:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.05.2019 o 09:42, Myjk pisze:
    > Co to za różnica że taka zgroza?
    Zgroza taka, że u nas węgiel kamienny to samo zło, a u sąsiadów brunatny
    (mniej kaloryczny i bardziej zasiarczony) jakoś jakby mniej.
    Jacek

  • 50. Data: 2019-05-10 11:04:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 10 May 2019 10:53:30 +0200, Jacek

    > Zgroza taka, że u nas węgiel kamienny to samo zło,

    U nas zło, bo z naszych kopalni jest pieruńsko drogi.

    > a u sąsiadów brunatny (mniej kaloryczny i bardziej
    > zasiarczony) jakoś jakby mniej.

    U nas też brunatny kotłują, z tym że mniej,
    bo brunatnego kopiemy prawie 3x mniej niż Niemcy.

    --
    Pozdor
    Myjk