    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Emerson radiobudzik jak to działa
    Date: Wed, 7 Jan 2015 11:11:37 +0100

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Tmek" <t...@d...ek> napisał w wiadomości
> [...]
    4&hl=pl&sa=X&ei=TNarVK6-F8a1Ucv1gagL&ved=0CB0Q6AEwAA

    >Zegar ciemniowy bazujący na 50Hz zrobiłem sobie w okolicy 1977.

    Z tym, ze w zegarze ciemniowym 1% dokladnosci to az nadto. W zegarze
    zwyklym nieakceptowalne (14 minut na dobe).

    >Zegarki bazujące na 50Hz (60Hz) z sieci przerabiałem na dokładne
    >(wstawiałem kwarcowy wzorzec 50Hz) w latach 80-tych (u nas wtedy 50Hz
    >dawało kilka minut późnienia dziennie).

    Taz mialem taki zegarek (ba, mam do tej pory, dwa razy przestrajany),
    i o ile pamietam to opoznienia sie zdarzaly rzadko, ale duze, rzedu
    wlasnie 20 minut
    Na codzien sie raczej spieszyl, co mnie wk*, bo w tym modelu zeby czas
    cofnac to trzeba bylo dlugo przyciskac.

    > 1998 (zgłoszenie patentu) RTC też chyba nie było jakąś nowością.
    >połączenie jednego i drugiego wydaje mi się oczywiste. Za diabła nie
    >mogę załapać gdzie jest sedno wynalazku.

    Patrz w sekcji "What is claimed is: "
    Nie musi byc wiekopomny wynalazek, wystarczy ze nikt tego wczesniej
    nie zglosil, ani nie zrobil :-)

    O ile rozumiem, to sedno wynalazku jest w tym, ze umieszczamy
    interfejs i programujemy jeszcze w fabryce aktualny czas i strefe
    czasowa.
    Klient kupuje zegarek, i ma od razu prawidlowy czas, co sie w niewielu
    zegarkach zdarza.

    J.