  • Data: 2010-04-19 07:11:31
    Temat: Re: Embedded language - jaki ?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały pisze:

    > Używałem go już kilka razy w róznych okoliocznościach i nie przekonuje
    > mnie składnią, choć jest lepiej niz w BASICu oczywiście. Niestety będą
    > kłopoty z pamięcią, o ile pamiętam engine lua robi malloc/free podczas
    > pracy co w moim wypadku oznacza szatkowanie skromnej pamięci.
    a) przez wrapper(pojedynczy interfejs) więc jest na to jakiś wpływ
    (sub-alokator, te wzorce).
    b) wg mojej intuicji (nie mam twardych dowodów) chyba nie da się
    intepretera zrobić do języka strukturalnego (tzw nie basic tylko z
    numerami linii typu ZxSpectrum, Commodore lub z innej strony Forth) bez
    alokowania (być może podmienionym alokatorem). Nos mówi mi, że to
    związane. Jednak np radykalnie stosowa koncepcja Forth'a ułatwia
    nieszatkowanie pamięci. Nigdy nie przeprowadziłem z kims dyskusji, czy
    taki wymyślony związek to tylko moja chora wyobraźnia, czy realia tzw
    'życia'.