  • Data: 2012-11-24 16:03:10
    Temat: Re: Embedded Linux z szyfrowanym RFS
    Od: Bool <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy możesz przedstawić scenariusz takie ataku kiedy:
    >
    > a) jądro jest niemożliwe do odczytania
    > b) nie działa debugowanie jtag
    > c) filesystem jest zakryptowany, dostarczony z zewnatrz
    >
    > Oczywiste błedy typu odpalone ssh z pustym hasłem roota pomijam. Chodzi o to
    "grzeczne".

    Dzięki za namiar na LUKS/dm-crypt.

    Ja mam problem z pkt. a. Przecież jądro też będzie umieszczone na nośniku który może
    być odczytany
    (NAND, SD). Oczywiście można je też zaszyfrować, ale wtedy trzeba zastosować
    bootloader, który je
    zdeszyfruje. Tylko ten bootloader też musi być na tym samym nośniku, czyli też można
    go odczytać i
    kółko się zamyka. Dla mnie idealne byłoby gdyby procesor miał wbudowaną pamięć flash
    w której
    umieszczałbym bootloader z obsługą szyfrowanego kernela i blokował był dostęp do tej
    pamięci.
    Niestety mój mikrokontroler nie ma takiej pamięci.