  • Data: 2012-11-24 21:08:38
    Temat: Re: Embedded Linux z szyfrowanym RFS
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-11-24 19:14, Andrzej W. wrote:
    > Jeśli urządzenie nie ma możliwości jakiejkolwiek komunikacji ze światem
    > zewnętrznym to taki atak jest niemożliwy.
    > Natomiast jeśli jest jakaś interakcja to zawsze można próbować
    > wprowadzać błędne dane, wykorzystać luki w zabezpieczeniach usług itd.

    Super, czyli Ty ogólnie, a nie o tym przypadku.

    > Jeśli ma się takie urządzenie fizycznie w ręku to dodatkowo można
    > próbować obserwować magistrale danych lub wstrzykiwać w nie dane
    > fałszywe w celu załamania się konkretnych usług.

    Ciężko będzie jeśli jedyna magistrala danych dostępna bez trawienia
    plastiku to zaszyfrowany szum.

    Kluczowy jest tutaj kawałek Flasha którego nie można odczytać i
    debugować. Wystarczyło by pare kB żeby wykonać bootloader a potem
    chain-of-trust kończąc na czytaniu zaszyfrowanego kernela z sd z
    filesystemem.

    Czy taki ficzer istnieje w tym uC nie wiem, ale gdyby istniał cała
    reszta nie wydaje sie specjalnie trudna.