    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Element stozkowy - cisnienie zewnetrzne
    Date: Sat, 15 Oct 2011 11:37:55 -0700 (PDT)

    On 15 Paź, 19:23, "lukaszPK" <l...@g...pl> wrote:

    > Ja bym wymienił jeszcze jeden problem... Brak naprawdę porządnej literatury,
    > gdzie można by wyszukać skąd te wzory w niektórych normach się biorą. O ile
    > dla niektórych przypadków można wyczytać założenia z jakich te wzory zostały
    > wyprowadzone, o tyle brak już wyprowadzeń, sposoby wyznaczania odpowiednich
    > stałych itd. Są różnego rodzaje manuale, ale one sprowadzają się wyłącznie do
    > szerszego przedstawienia wzorów i definicji ich składowych, bez większych
    > przemyśleń.
    >
    > Druga sprawa to taka, że już na studiach obcinają zakres zajęć z wytrzymałości
> [...]

    Zapisz się do jakiegoś komitetu od ASME BPVC (to jest wolontariat),
    będziesz miał dostęp do wszystkich wniosków wraz z ich uzasadnieniami
    dotyczących wszystkich zmian starych i wprowadzania nowych przepisów z
    całej historii powstawania BPVC. 13445 też ma jakiś tam komitet, na
    pewno jest podobnie. Francuski RCC też.
    Konrad