    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki z południa lecą do ciepłych krajów :)
    Date: Mon, 16 Sep 2024 10:30:06 -0500

    On 2024-09-16 07:26, Pixel(R)?? wrote:
    > "W 1997 r. ratowanie aut było znacznie prostsze, bo i pojazdy były mniej
    > skomplikowane konstrukcyjnie
    >
    > -- podkreśla technik mechanik Tomasz Chmielewski. -- Jeśli silnik nie
    > ucierpiał, wystarczyło osuszyć wnętrze i instalację elektryczną --
    > wspomina powódź tysiąclecia.
    >
    > Teraz -- w przypadku zalania -- największy problem mogą mieć właściciele
    > nowoczesnych samochodów.
    >
    > -- W tych czasach auta mają tyle bajerów, że przypominają statki
    > kosmiczne. Niestety, tych naszpikowanych elektroniką praktycznie nie da
> [...]
    dzian-widzialem-co-dzialo-sie-w-1997-r/kg0d7ff

    Oj tam, podniesie sie OC i AC zeby wyszlo na zero.

    A na powaznie, tak, auta sa za skomplikowane i za bardzo przekombinowane.

    Jakis ruch w tym przemysle widac i producenci sami probuja upraszczac.
    te 48V tesli, canbus, modularnosc. To ma sens ale jest robione za malo
    intensywnie.

    Moze z czasem sie poprawi.

    A co do zalań. Mam mieszane uczucia co do np. zaklejania pakietow
    bateryjnych.
    Z jednej strony to chroni je przed wplywem z zewnatrz z drugiej
    komplikuje naprawy.

    Wiekszosc pakietow jest skrecanych i hermetycznych. Wiec moze nie byc az
    tak zle i w efekcie wyjdzie porownywalnie do zalanego spaliniaka.

    Z drugiej strony cos co jest bolaczka naszych czasow - mala
    naprawialnosc i trudnosc w zatrudnieniu ludzi do roboty - w sensie ze
    robota indywidualna sie nie oplaca i trudno ja wykjonac bo tylko duze
    zaklady maja knowhow i robia na tyle tanio ze recznie sie nie oplaca -
    to moze sie nieco zmienic bo takie naprawy recznie moga sie zaczac oplacac.

    --
    Lukasz