  • 31. Data: 2024-09-01 17:58:16
    Temat: Re: Elektryki takie bezpieczne cd.
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.08.2024 o 10:00, nadir pisze:

    > No qrwa litości, ON w normalnej temperaturze na stacji paliw nie paruje
    > i nie zapali się od iskry. I jeszcze ten WYBUCH!
    > Pracowałeś ty kiedyś z olejem napędowym lub opałowym, próbowałeś to
    > podpalić?

    :-)

    Ja tego g..a w ogóle nie tykam, to AI napisała.

  • 32. Data: 2024-09-01 17:58:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.08.2024 o 10:57, Janusz pisze:
    > To idiota, na siłę wbrew faktom próbuje udowodnić swoje idiotyczne tezy.

    Ty jesteś większym idiotą.

  • 33. Data: 2024-09-01 18:01:09
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.08.2024 o 16:58, Janusz pisze:
    > W dniu 31.08.2024 o 14:26, r...@k...pl pisze:
    >

    > Kolejny tragiczny pożar wywołany tydzień temu przez elektryczną
    > hulajnogę. Tym razem w Serbii. W pożarze zginęło sześć osób, w tym
    > czworo dzieci w wieku od 2 do 7 lat. Link do informacji.
    > https://wolnemedia.net/wybuch-elektrycznego-pojazdu-
    w-domu-mieszkalnym/

    > Ile jeszcze osób musi zginąć w dramatycznych okolicznościach, aby
    > wreszcie dotarło do polityków, korporacji i "ekoterrorystów", że pojazdy
    > elektryczne nie dość, że nie do końca są ekologiczne to jeszcze
    > śmiertelnie niebezpieczne."
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=21
    210582#21210582

    No, a w tym czasie spaliło się 20x więcej smrodów o których tylko nie
    napisali bo jak by to wyglądało, same artykuły o pożarach smrodów i kto
    by to czytał. A o elektrykach głupki czytają. Nie głupki?

  • 34. Data: 2024-09-01 20:10:26
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 01.09.2024 o 18:01, io pisze:

> [...]
    > napisali bo jak by to wyglądało, same artykuły o pożarach smrodów i kto
    > by to czytał. A o elektrykach głupki czytają. Nie głupki?

    Nie.
    Głupki komentują jakie to głupie o tym czytać.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2024-09-01 23:14:38
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.09.2024 o 17:58, io pisze:

    > :-)
    >
    > Ja tego g..a w ogóle nie tykam, to AI napisała.

    Czy grupowicz, który pisze, że olej napędowy zapali się od iskry przy
    temperaturze 30C, jest głupi?
    ChatGPT powiedział:
    ChatGPT
    Twierdzenie, że olej napędowy (diesel) zapali się od iskry przy
    temperaturze 30°C, jest błędne z naukowego punktu widzenia. Olej
    napędowy nie jest substancją, która łatwo zapala się od iskry, zwłaszcza
    w tak niskiej temperaturze.

    W rzeczywistości, olej napędowy ma stosunkowo wysoką temperaturę
    samozapłonu, która wynosi około 210-280°C. W odróżnieniu od benzyny,
    diesel jest paliwem o wyższej temperaturze zapłonu i nie jest łatwopalny
    w normalnych warunkach atmosferycznych bez odpowiedniego ciśnienia i
    temperatury. W silnikach Diesla, paliwo zapala się w wyniku sprężania
    powietrza do bardzo wysokiej temperatury, a nie od iskry jak w przypadku
    silników benzynowych.

    Więc czy grupowicz, który tak pisze, jest "głupi"? Niekoniecznie -- być
    może po prostu nie ma pełnej wiedzy na ten temat lub zrobił błąd w
    opisie. Jednak jest to na pewno błędne stwierdzenie, które warto sprostować!
    Koniec cytatu. Zmień AI na "mądrzejsze" :)

    --
    Pixel(R)??

  • 36. Data: 2024-09-02 01:08:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-09-01, Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > samozapłonu, która wynosi około 210-280°C. W odróżnieniu od benzyny,
    > diesel jest paliwem o wyższej temperaturze zapłonu i nie jest łatwopalny

    Prrrrr, bo io rozniesie Cię zaraz na strzępy. To nie ma nic wspólnego z
    temperaturą samozapłonu, która nb. dla benzyny jest na ogół wyższa niż
    dla diesla.

    Ma za to bardzo dużo wspólnego z temperaturą zapłonu (ang. flash point),
    czyli zdolnością palnej cieczy do wytworzenia w danej temperaturze
    wystarczającej ilości par, żeby w mieszaninie z powietrzem było to
    palne. Ma to bezpośredni związek z tzw. prężnością par. Diesel w
    okolicach szeroko rozumianej temp. pokojowej ma tę prężność niższą od
    benzyn i tych par nie wytwarza wystarczająco. Benzyna ma ją
    wystarczającą już w temperaturach ujemnych, diesel, bodajże dopiero
    powyżej 50C.
    Tu jeszcze taka uwaga, że te pomiary i temperatury wynikają z pewnych
    stadardów i da się stworzyć warunki, że i w tych 20-30C opary diesla się
    zapalą, ale jednak dla benzyny jest to dużo bardziej prawopodobne.

    Nb. mamy przy okazji sztandarowy przykład jak bardzo głupie są wciąż te
    modele językowe.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2024-09-02 14:40:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 31 Aug 2024 13:40:45 +0200, Janusz

    > To ja jestem tym starym ale się nie rozwodzę,
    > więc wracaj do piaskownicy.
    > Za rok o tej porze będę już emerytem.

    Nie masz się czym chwalić, ewidentnie demencja postępuje
    jako że twój poziom wypowiedzi niezmiennie dołuje.

    Zakładam że od zawsze kretynem nie jesteś, bo pamiętam
    że kiedyś w miarę z sensem pisałeś, dopóki się nie
    wziąłeś za walkę z elektrykami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2024-09-02 14:42:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 31 Aug 2024 16:58:21 +0200, Janusz

    > Też mi to przyszło na myśl.

    Bueheheh. Tymczasem, w czasie jak zajrało się
    ta zabudowana elektryczna hulajnoga, spłonęło
    w samej tylko Polsce 60 spaliniaków, ale wy
    się nawet tym nie zająkneliście. Tacy właśnie
    rzetelni jesteście.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2024-09-02 14:46:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Sep 2024 14:42:38 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    > ta zabudowana elektryczna hulajnoga, spłonęło
    > w samej tylko Polsce 60 spaliniaków, ale wy
    > się nawet tym nie zająkneliście. Tacy właśnie

    Dobra, ale gdzie te spalone spaliniaki?
    Jakies linki?

    Czy to już nikogo nie interesuje ? :-)

    J.

  • 40. Data: 2024-09-02 15:16:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Sep 2024 17:58:16 +0200, io wrote:

    > :-)
    >
    > Ja tego g..a w ogóle nie tykam, to AI napisała.

    A podała gdzie?
    Bo te modne AI to lubią przekłamywać trochę.

    J.